Μια μεγάλη κίνηση ανακοίνωσε σήμερα η Boeing, με την εξαγορά της Spirit AeroSystems, η οποία είναι ο μεγαλύτερος υποκατασκευαστής της, φτιάχνοντας ανάμεσα σε άλλα τις ατράκτους των αεροσκαφών 737 Max, που έχουν εμφανίσει αρκετά προβλήματα.
Η εξαγορά γίνεται στα 4,7 δις δολάρια, αλλά η Boeing αναλαμβάνει και χρέη της Spirit, οπότε το κόστος ανεβαίνει στα 8,3 δις. Η κίνηση αυτή γίνεται ώστε η Boeing να έχει υπό πλήρη έλεγχο μεγαλύτερο μέρος της γραμμής παραγωγής των αεροσκαφών της, κάθως έως τώρα η πολιτική της ήταν να την έχει “αποκεντρώσει”, με πολλά τμήματα να έρχονται από υποκατασκευαστές. Οι οποίοι όμως δεν μπορούσαν να συντονιστούν ή να τηρήσουν ενιαία πρότυπα ελέγχου και ποιότητας.
Τυπικό εδώ ήταν το ατύχημα που έγινε τον περασμένο Ιανούαριο, όταν ένα κάλυμμα θύρας σε ένα 737 Max της Alaska Airways, αποκολλήθηκε εν πτήσει, υποχρεώνοντας το αεροσκάφος σε έκτακτη προσγείωση. Όπου μετά από έρευνες διαπιστώθηκε πως έλειπαν πείροι ασφάλισης της θύρας, καθώς είχαν γίνει εργασίες επισκευής στην άτρακτο από τη Boeing, λόγω κακοτεχνιών από πλευράς Spirit.
O υποκατασκευαστής παράγει και την άτρακτο του 787, όπως και τα πιλοτήρια άλλων μοντέλων της Boeing, αλλά και εξαρτήματα και μέρη για μοντέλα της Airbus. Το ενδιαφέρον είναι πως η Spirit ήταν κάποτε τμήμα της Boeing (οι ιστορικές εγκαταστάσεις της στη Wichita), αλλά πουλήθηκε σε μια επενδυτική εταιρεία το 2005. Σήμερα απασχολεί καπου 18.000 εργαζόμενους, με τζίρο που ξεπερνά το 1,8 δις δολάρια.