Ενημέρωση των ΜΜΕ έκανε το Τουρκικό Ναυτικό για τις εξελίξεις στις ναυπηγήσεις του, εστιάζοντας ειδικά στο πρόγραμμα για ένα δεύτερο ελικοπτεροφόρο/αεροπλανοφόρο, το οποίο υπόσχεται να είναι σημαντικά μεγαλύτερο του TCG Anadolu, που έχει ήδη μπει σε υπηρεσία από πέρυσι. Το Anadolu των 27.000 τόνων εκτοπίσματος, βασίζεται στο σχέδιο του ισπανικού ελικοπτεροφόρου/υποστήριξης αποβάσεων Juan Carlos, του ναυπηγείου της Navantia, οπότε με αυτή την τεχνογνωσία θα εξελιχθεί και το νέο πλοίο.
Εντύπωση προκαλούν όμως οι πρώτες προδιαγραφές όπως καταγράφονται από το www.defenceturkey.com, με εκτόπισμα στους 60.000 τόνους (δηλαδή υπερδιπλάσιο του Anadolu), μήκος 285 μέτρα (από 232), πλάτος 72 στο φαρδύτερο σημείο (από 32 το Anadolu) και βύθισμα 10,1 μέτρα. Η διαμόρφωση για εξυπηρέτηση αεροσκαφών θα είναι διπλή, στην πλώρη θα υπάρχει ράμπα απονήωσης (σύστημα STOBAR) αλλά και πλάγιο κατάστρωμα για προσνήωση, με χρήση καλωδίων ανάσχεσης. Δεν αναφέρεται -προς το παρόν- κάποιο σύστημα εξαπόλυσης αεροσκαφών, δηλαδή καταπέλτες (κάτι που απαιτεί μια πολύ ειδική τεχνογνωσία), αλλά αφέθηκε να εννοηθεί ότι κάτι τέτοιο θα μπορεί να ενσωματωθεί σε δεύτερο χρόνο, καθώς θα υπάρχει πρόβλεψη διαθέσιμου χώρου.
Το “νέο Anadolu” προορίζεται να φέρει επανδρωμένα και μη επανδρωμένα αεροσκάφη, με υποψηφιότητες εδώ τα Bayraktar TB3 και Kizilelma, όπως και το Anka 3 ως UCAV, αλλά και το ελαφρύ μαχητικό Hurjet της Turkish Aerospase, σε επόμενη βέβαια εκδοχή του. Ως συνολική χωρητικότητα δηλώθηκε πως το σκάφος θα μπορεί να φέρει 50 αεροσκάφη (όλων των τύπων), με 30 από αυτά σε υπόστεγο και τα 20 στο κατάστρωμα.
Η πρόωση θα γίνεται με τετράδα αεριοστροβίλων LM2500 (διαμόρφωση COGAG) για μεγίστη ταχύτητα 25 κόμβων, ενώ η εμβέλεια του σκάφους ορίζεται στα 10.000 ναυτικά μίλια.
Για αυτοάμυνα το σκάφος θα φέρει εκτοξευτή MIDLAS 32 κελιών για αντιαεροπορικούς πυραύλους, όπως και 4 πυροβόλα Gokdeniz εγγύς άμυνας.
Το Τουρκικό Ναυτικό κάνει τη σχετική έρευνα και εξέλιξη στη Διεύθυνση Σχεδιασμού (DPO) με συνεργασία και κρατικών και ιδιωτικών εταιρειών, ενώ έχει συσταθεί ειδική ομάδα 110 ατόμων, όπως ειπώθηκε που ασχολείται με το νέο αεροπλανοφόρο. Το σχέδιο πάντως που έδειξαν δεν είναι το τελικό, καθώς παρουσίασαν και εναλλακτικές διαμορφώσεις.
Ένας ακόμη στόχος είναι η αύξηση της εγχώριας προστιθέμενης αξίας στην νέα κατασκευή. Στο Anadolu οι Τούρκοι δηλώνουν πως έφθασαν στο 70%, οπότε τώρα στοχεύουν ακόμη περισσότερο, με λίγα κρίσιμα απάρτια, όπως π.χ. τις κύριες μηχανές του σκάφους, να παραμένουν εισαγώμενες.
Για να έχουμε και μια τάξη μεγέθους, αν τα παραπάνω τουρκικά σχέδια ευοδωθούν, τότε η γειτονική χώρα θα αποκτήσει αεροπλανοφόρο αντίστοιχο με τη νέα κλάση Queen Elizabeth του Βρετανικού Ναυτικού, τα οποία σκάφη φθάνουν τους 65.000 τόνους και μήκος τα 284 μέτρα μεταφέροντας 28 μαχητικά F-35B και ελικόπτερα. Δηλαδή η Άγκυρα έχει φιλοδοξίες να φθάσει με ένα τεχνολογικό άλμα την πρώτη τριάδα παγκοσμίως σε μέγεθος αεροπλανοφόρων: μετά τα αμερικανικά κλάσης Gerald R. Ford των 100.000 τόνων και το κινεζικό -υπό κατασκευή- Fujian των 80.000 τόνων.