18.3 C
Athens
Δευτέρα, 10 Νοεμβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΈναρξη παραγωγής για τα 6 υποβρύχια 212CD, Γερμανίας και Νορβηγίας - "μηνύματα"...

Έναρξη παραγωγής για τα 6 υποβρύχια 212CD, Γερμανίας και Νορβηγίας – “μηνύματα” για την Ελλάδα

- Advertisement -

Ως το μεγαλύτερο σήμερα στην Ευρώπη πρόγραμμα κατασκευής συμβατικών υποβρυχίων, η κοινή προσπάθεια Γερμανίας και Νορβηγίας είδε την τυπική έναρξη της, με κοπή πρώτου μετάλλου για το αρχικό υποβρύχιο Type 212CD, από τα 6 που οι δύο χώρες έχουν παραγγείλει. Η τελική έγινε στο Κίελο, στα ναυπηγεία της TKMS, σε νέα εγκατάσταση ειδικά για αυτά τα σκάφη.

Από τα 6 σκάφη τα 2 είναι για τη Γερμανία και τα 4 για την Νορβηγία, με την πρώτη παράδοση για τη Νορβηγία να προβλέπεται το 2029, ενώ τα γερμανικά θα είναι έτοιμα το 2032 και το 2034. Το Βερολίνο όμως έχει και απαίτηση για προμήθεια ακόμη 4 έως 6  υποβρυχίων, άρα μπορεί να δούμε συμπληρωματική παραγγελία στα επόμενα χρόνια.

Η κλάση Type 212CD έχει μεν ως βάση την παλαιότερη 212Α (τέτοια σκάφη έχει ήδη το Γερμανικό Ναυτικό) αλλά έχει εξελιχθεί σημαντικά καθώς η νέα έκδοση είναι πολύ μεγαλύτερη, στα 74 μέτρα μήκος (από 56), ύψος 13 και πλάτος 10, με το εκτόπισμα να φθάνει στους 2.500 τόνους στην επιφάνεια.

Το σχήμα του υποβρυχίου υιοθετεί μια πιο γωνιώδη φόρμα (περιγράφεται ως «διαμαντοειδής») για μεγαλύτερη διάχυση του ηχητικού του ίχνους, άρα δυσκολεύοντας και τον εντοπισμό τους. Προφανώς θα υπάρχει σύστημα αναερόβιας πρόωσης για πολυήμερη παραμονή κάτω από το νερό, ενώ το κλασικό περισκόπιο, ως κατασκευή που διατρέχει σε ύψος το κύτος, αντικαθίσταται από 2 ιστούς με κάμερες και αισθητήρες, στον πύργο του υποβρυχίου.

Νέο είναι και το σύστημα μάχης, που λέγεται ORCCA, ως συνεργασία της TKMS με την Kongsberg, το οποίο προβάλλεται ως «το πιο σύγχρονο παγκοσμίως για συμβατικά υποβρύχια» και προτείνεται ως αναβάθμιση και για παλαιότερα όπως τα Type 209 και 214 (μια ενδιαφέρουσα σκέψη για τα δικά μας σκάφη).

Σε οπλικά συστήματα το 212CD θα φέρει βαριές τορπίλες, αλλά θα έχει δυνατότητα εξαπόλυσης πυραύλων cruise NSM, στην αντίστοιχη εκδοχή τους (ως NSM-SL), ενώ τα γερμανικά υποβρύχια της παραγγελίας θα ενσωματώσουν και το IDAS, δηλαδή την δυνατότητα εκτόξευσης αντιαεροπορικών πυραύλων!

Το κόστος τώρα για τα 6 σκάφη προσεγγίζει τα 5,5 δις ευρώ (προσμετράται εδώ και η δημιουργία μιας βάσης συντήρησης), δηλαδή κάπου 900 εκατ. το ένα. Ενδεικτικό του πόσο έχει «ανέβει» το κοστολόγιο για ένα σύγχρονο υποβρύχιο, συμβατικής πρόωσης πάντα.

Τι κρατάμε από τα παραπάνω; Το χρόνο κατασκευής που είναι 6 έτη, το υψηλό κόστος, το αυξημένο μέγεθος που επιτρέπει και την πιο άνετη περιπολία για πολλές μέρες, τη σημαντική εξέλιξη των ηλεκτρονικών και των αισθητήρων, την αναβάθμιση του συστήματος μάχης με πολύ περισσότερες δυνατότητες επεξεργασίας δεδομένων. Στοιχεία που δείχνουν πως η νέα γενιά -συμβατικών- υποβρυχίων έχει κάνει αξιόλογο άλμα εξέλιξης. Με την Ελλάδα…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

26 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
26 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Ας αγοράσουμε επιτέλους κάτι, φτάνουν οι φιέστες

Στο υπουργείο της Μεσογείων, εκεί που η βιοκλιματική πρόσοψη λάμπει σαν καινούργια (είναι καινούργια), τα πράγματα έχουν ησυχάσει. Τελειώνουν τα δρώμενα, οι παρελάσεις, τα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: U212 NFS και U212 NFS EVO, η ιταλική εξέλιξη και...

21
Στον πολυδιάστατο χώρο της υποθαλάσσιας μάχης, δηλαδή στο βασίλειο των υποβρυχίων, όπου η ικανότητα stealth, η ενεργειακή αυτονομία και η ακρίβεια των αισθητήρων καθορίζουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Νοεμβρίου 1942: “Fall Anton”, οι Γερμανοί διαλύουν...

0
Με την έναρξη της συμμαχικής απόβασης στη Βόρειο Αφρική και το πέρασμα πολλών γαλλικών κτήσεων σε συμμαχικά χέρια, ο Χίτλερ αποφασίζει να διαλύσει το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Muaythai 2025 στην Αθήνα, συνέντευξη με τον Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας κ. Ιωάννη Παπαδόπουλο

Τα μαχητικά αθλήματα αποτελούν πόλο έλξης για ένα ολοένα αυξανόμενο κοινό στην Ελλάδα ανεξαρτήτου ηλικίας και όχι άδικα, καθώς πέραν της αμιγούς σωματικής εκγύμνασης,...

Η Νότια Κορέα αναπτύσσει δικό της κινητήρα για τα μη επανδρωμένα “loyal wingman” της

Η Νότια Κορέα ετοιμάζεται να κάνει το επόμενο βήμα σε τεχνολογική αυτάρκεια των κινητήρων αεροσκαφών: καθώς η αεροδιαστημική βιομηχανία Hanwha Aerospace ξεκινά δοκιμές εδάφους...

Γερμανική «σφήνα» με Leopard 2A6 και Marder 1Α5 στη Βραζιλία;

Η Γερμανία φέρεται να έχει ενημερώσει τη Βραζιλία όσον αφορά την πιθανή πώληση 65 μεταχειρισμένων αρμάτων μάχης Leopard 2A6 και 78 μεταχειρισμένων τεθωρακισμένων οχημάτων...