13.1 C
Athens
Κυριακή, 14 Δεκεμβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΤι έγιναν τα 2 Arleigh Burke για τα οποία έγραφε η ΠΤΗΣΗ...

Τι έγιναν τα 2 Arleigh Burke για τα οποία έγραφε η ΠΤΗΣΗ το Νοέμβριο του 2019;

- Advertisement -

Μια από τις βασικές αντιλήψεις λειτουργίας των ιστοσελίδων μας (flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr) και του περιοδικού ΠΤΗΣΗ είναι η τήρηση συγκεκριμένων “στεγανών” που αφορούν το δημόσιο συμφέρον. Έτσι, πολλές φορές, έχουμε κρατήσει για “εμάς” διάφορες πληροφορίες και δεν τις έχουμε δημοσιεύσει. Ξέρουμε πως αυτό είναι σε βάρος της επισκεψιμότητάς μας, αλλά σε βάθος χρόνου ελπίζουμε πως εκτιμάται. Και το λέμε αυτό όχι για να δείξουμε “πόσο καλοί είμαστε”, αλλά για να προτρέψουμε κι άλλους να κάνουν το ίδιο. Καθώς όμως έχει περάσει πλέον ο καιρός, μπορούμε να εξηγήσουμε σχετικά για μια είδηση που είχαμε γράψει, περί 2 αντιτορπιλικών Arleigh Burke για το δικό μας Ναυτικό, που όμως ποτέ δεν ήρθαν. Τι συνέβη;

Oι ΗΠΑ παραχωρούν άμεσα 2 αντιτορπιλικά Arleigh Burke, πιθανή ημερομηνία άφιξης, Μάιος 2020

Συγκεκριμένα η ιστοσελίδα της ΠΤΗΣΗΣ (τότε ακόμη δεν υπήρχε το navaldefence.gr), είχε γράψει στις 22 Νοεμβρίου 2019 (κρατάμε πάντα το χρονικό πλαίσιο γιατί είναι κρίσιμο να μην μπερδευτούμε με εξελίξεις που ήρθαν αργότερα, το 2020-21), περί παραχώρησης -και μάλιστα με τη διαδικασία του hot transfer- 2 αμερικανικών αντιτορπιλικών, κλάσης Arleigh Burke στο ΠΝ. Η είδηση είχε κάνει εντύπωση και ως εξέλιξη αλλά ακόμη περισσότερο ως ημερομηνία υλοποίησης. Ουσιαστικά μιλούσαμε για παράδοση το Μάιο του 2020, δηλαδή κάπου 6 μήνες αργότερα. Θα πρέπει να πούμε, πριν δώσουμε περισσότερες εξηγήσεις, τα εξής πραγματικά δεδομένα:

  1. Το ΠΝ είχε συζητήσει για αντιτορπιλικά του τύπου πολλά χρόνια πριν. Και ήταν ένα μόνιμο αίτημα κάθε ΑΓΕΝ που έβλεπε τον ομόλογό του, του Αμερικανικού Ναυτικού.
  2. To ΠΝ και ειδικά ο στόλος Μεγάλων Πλοίων Επιφανείας ήταν σε πολύ κακή κατάσταση. Η λύση των 2 γαλλικών FREMM για επίσης hot transfer/leasing κ.λπ., επίσης δεν είχε προχωρήσει.
  3. Η είδηση για 2 ΑΒ είχε “παίξει” κι από άλλους τότε διαπιστευμένους συντάκτες, και είχε σίγουρα βάση, ως πληροφορία που διακινούνταν εκείνη την περίοδο από το ΥΠΕΘΑ. Άρα δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία.

Με λίγα λόγια. Η τότε νέα κυβέρνηση, είχε ζητήσει επειγόντως ενίσχυση του ΠΝ από τους στενότερούς μας συμμάχους, τις ΗΠΑ και τη Γαλλία. Τα μεγάλα πλοία έπεσαν στο “τραπέζι”, και για πρώτη φορά οι Αμερικανοί μετά από υπερδεκαετείς πιέσεις, ήταν θετικοί για παραχώρηση. Η συζήτηση πάντως από δική μας πλευράς ξεκίνησε σε πολιτικό επίπεδο, κι όχι από το ΓΕΝ και το ΓΕΕΘΑ. Μάλιστα η ελληνική πλευρά διατύπωσε το γνωστό “τα θέλουμε χτες”, και η αμερικανική απάντηση ήταν πως ακόμη και για “hot transfer”, απαιτούνται 6 μήνες για όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις. Μετά από το Νοέμβριο του 2019, υπήρξε και εμπλοκή του ΓΕΝ, προκειμένου τα πλοία να ζητηθούν σε διοικητικό επίπεδο.

Η ελληνική πλευρά έτοιμη να αποδεχτεί αμερικανική προσφορά για Arleigh Burke ή/και Ticonderoga

Εκ των υστέρων, βλέπουμε πως κάπου είχαμε “χαθεί στη μετάφραση”. Καθώς είχαμε πληροφορηθεί ή κατανοήσει πως η αποδέσμευση αφορούσε μόνο τα Arleigh Burke, αλλά στην πραγματικότητα η συζήτηση έγινε γενικότερα για “capital ships”, με τους Αμερικανούς να εννοούν κυρίως τα Ticonderoga (που το Ναυτικό τους σκόπευε τότε να αποσύρει). Το ελληνικό ΠΝ πάντως, το Δεκέμβριο του 2019, ζήτησε προφορικά και τους δυο τύπους, αντιλαμβανόμενο πως η πιθανότητα παραχώρησης για τους “Τικόσαυρους” ήταν μεγαλύτερη.

Η συνέχεια στο Naval Defence

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

88 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
88 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Ειδικές δυνάμεις σε όλα τα υποβρύχια του ΠΝ με νέας γενιάς υποθαλάσσια σκούτερ

Για δεκαετίες, η συζήτηση γύρω από την ισχύ ενός υποβρυχίου επικεντρώνεται σχεδόν αποκλειστικά στις τορπίλες, στα βλήματα cruise και στα συστήματα αισθητήρων. Στη σύγχρονη...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Φρεγατιάδα, 5 χρόνια μετά: τι απέγιναν οι 8 προτάσεις σκαφών που...

6
Μια από κάθε άποψη κομβική ήταν η ελληνική εξοπλιστική προσπάθεια για απόκτηση 4 φρεγατών πολλαπλών ρόλων, όπως εξαγγέλθηκε το 2020 στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1/14 Δεκεμβρίου 1913: Η πολυπόθητη ένωση της Κρήτης...

0
Παρουσία του βασιλιά Κωνσταντίνου του Α' και του πρωθυπουργού Ελευθέριου Βενιζέλου πραγματοποιείται στα Χανιά η πανηγυρική Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα. Η στιγμή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Φρεγατιάδα, 5 χρόνια μετά: τι απέγιναν οι 8 προτάσεις σκαφών που είχε εξετάσει η Ελλάδα;

Μια από κάθε άποψη κομβική ήταν η ελληνική εξοπλιστική προσπάθεια για απόκτηση 4 φρεγατών πολλαπλών ρόλων, όπως εξαγγέλθηκε το 2020 στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης...

Πρώτη πτήση τεράστιου κινεζικού μη επανδρωμένου ως “μητρικό δεκάδων drone”

Με μικτό βάρος απογείωσης 16 τόνους και ωφέλιμο φορτίο τους 6, το κινεζικό μη επανδρωμένα Jiutian (9ος Ουρανός), σαφώς αποτελεί ένα από τα βαρύτερα...

Κικίλιας: Επενδύσεις σε ναυτιλία και λιμενικές υποδομές, η μεγάλη ευκαιρία της ελληνικής οικονομίας για ανάπτυξη

«Η θάλασσα, η ναυτιλία και το εμπόριο, η μεγάλη νησιωτικότητά με τα λιμάνια τους, είναι η μεγάλη ευκαιρία της ελληνικής οικονομίας για ανάπτυξη» τόνισε ο υπουργός...