7.3 C
Athens
Πέμπτη, 6 Φεβρουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΕΞΕΛΙΞΗ: Νέο αίτημα για παραχώρηση 4 Freedom LCS, 2 Ticonderoga και συμμετοχή...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Νέο αίτημα για παραχώρηση 4 Freedom LCS, 2 Ticonderoga και συμμετοχή στο πρόγραμμα Constellation!

- Advertisement -

Όπως όλα δείχνουν, το δημοσίευμα στη σημερινή “Real News” του Χ. Μαζανίτη περί αιτήματος προς τις ΗΠΑ για παραχώρηση σκαφών LCS, επιβεβαιώνεται. Kαθώς το Πολεμικό Ναυτικό, μετά από μια εντατική έρευνα στην παγκόσμια αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, προσανατολίζεται στο Αμερικανικό Ναυτικό για αναζήτηση άμεσα διαθέσιμων πολεμικών πλοίων. Και φαίνεται πως υπάρχει ελληνική διερεύνηση παραχώρησης “επισκευασμένων” LCS κλάσης Freedom, από αυτά δηλαδή που έχουν δεχθεί (ή θα δεχθούν) την επιδιόρθωση στο σύστημα μετάδοσης.

Αμερικανικό Ναυτικό: Θέλει να πουλήσει 6 πλοία LCS, ενδιαφέρεται κανείς;

Θα πρέπει να σημειώσουμε πως το ΠΝ έκανε προσεκτική έρευνα διεθνώς και απέρριψε άλλες προτάσεις, όπως για παράδειγμα τα LCS κλάσης Independence (δηλαδή την άλλη υποκατηγορία των αμερικανικών Littoral Combat Ships). Tα LCS κλάσης Independence, είναι ενδιαφέρον σχέδιο, με δυνατότητα μάλιστα να δεχτεί ελικόπτερο τύπου CH-47D Chinook (στην ελληνική περίπτωση μια τέτοια δυνατότητα θα εξυπηρετούσε τη διακλαδικότητα), εντούτοις είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Έτσι, τα υπηρετούνται πλοία έχουν μικρορωγμές, και το ΠΝ δεν θέλει να “μπλέξει” σε περίπλοκες επισκευές στο μέλλον. Αντίθετα, τα LCS Freedom είναι χαλύβδινου κύτους, με την υπερκατασκευή να είναι από αλουμίνιο (με δομικά στοιχεία χάλυβα και θωράκιση κέβλαρ).

Το ΠΝ εξέτασε από την αρχή του χρόνου ξανά όλες τις λύσεις που είχαν απορριφθεί στο παρελθόν, όπως για παράδειγμα τις βρετανικές φρεγάτες Type 23. Δυστυχώς όμως, τα περισσότερα πλοία δεν ήταν καν διαθέσιμα, αλλά απαιτούσαν πλέον και σημαντικό κόστος εισαγωγής σε υπηρεσία. Επίσης οι ολλανδικές Μ είχαν μακρινό ορίζοντα αποδέσμευσης.

Το πρόβλημα για το ΠΝ είναι πως τα LCS κλάσης Freedom δεν είναι διαθέσιμα, καθώς τα πλοία πρέπει να έχουν “δεσμευτεί”, από τρίτες χώρες. Υποψιαζόμαστε την Ταϊβάν, την Ουκρανία ως πυρήνα του νέου Ναυτικού της μετά τη λήξη του πολέμου, ή και την Αίγυπτο (για αντικαταστάτες των O.H.Perry). Να θυμίσουμε πως παρότι το ΠΝ ήθελε το 2020 τις LCS, και ζήτησε επίσημα με LoA την οπλισμένη παραλλαγή τους (αυτή που αργότερα είδαμε ως MMSC/HF2), το 2022 απέρριψε πρόταση για 4 μεταχειρισμένες και αναβαθμισμένες οπλικά LCS Freedom. Έτσι οι ΗΠΑ διαπραγματεύονται τα πλοία με άλλες χώρες.

Η Αίγυπτος κοντά σε αγορά φρεγατών LCS/MMSC;

Οπότε είναι πολύ δύσκολο ως αδύνατο να πειστεί η αμερικανική κυβέρνηση να “πάρει πίσω” τις διαπραγματεύσεις της, κι αυτό είναι κάτι που θα δυσκολέψει πολύ το νέο υπουργό Εθνικής Αμύνης και τους ΑΓΕΕΘΑ και ΑΓΕΝ. Και οι δυο τελευταίοι πιέζουν εδώ και καιρό για να αποσπάσουν πλοία από το Αμερικανικό Ναυτικό, καθώς όπως φαίνεται, είναι η μόνο επιλογή για άμεση ενίσχυση του ΠΝ. Με στόχο τη συμπλήρωση της απαραίτητης οροφής των 18 κύριων μονάδων επιφανείας.

ATLANTIC OCEAN (May 11, 2018) The Freedom variant littoral combat ship USS Milwaukee (LCS 5) fires an AGM-114L Longbow Hellfire missile during a live-fire missile exercise off the coast of Virginia, May 11, 2018. Milwaukee fired four Longbow Hellfire missiles that successfully struck fast inshore attack craft targets during a complex warfighting environment utilizing radar and other systems to track the targets. (U.S. Navy photo/Released)

Το ισχυρό χαρτί πάντως από πλευρά μας, είναι η ελληνοαμερικανική αμυντική συμφωνία, καθώς και η ελληνική συνδρομή στο ΝΑΤΟ, ειδικά μέσω του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. Έτσι, πιέζουν προκειμένου το ΠΝ να αποκτήσει έναν ισχυρό επιχειρησιακό βραχίονα στην Ανατολική Μεσόγειο καθώς η Ελλάδα είναι ο μόνος αξιόπιστος εταίρος στην περιοχή.

Πρέπει να τονιστεί πως η αναμενόμενη αγορά κορβετών (3 συνολικά στον αριθμό) δεν θα βελτιώσει και πολύ την κατάσταση στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς αυτές δεν μπορούν να επιχειρήσουν αποδοτικά στην περιοχή με μόλις 16 πυραύλους αντιαεροπορικής άμυνας. Θυμίζουμε πως οι LCS παρά τον “παράκτιο” χαρακτήρα τους, ως πλοία έχουν ικανότητα για ωκεάνια ταξίδια, όχι όμως και επιχειρήσεις λόγω έλλειψης οπλισμού. Το τελευταίο δείχνει πως η χώρα μας πρέπει -εφόσον της παραχωρηθούν τα συγκεκριμένα πλοία- να κάνει και μια σοβαρή “άσκηση” αναβάθμισης τους με περισσότερα οπλικά συστήματα.

Καθώς η Ελλάδα πρέπει να είναι έτοιμη για ανακήρυξη ΑΟΖ και συμμετοχή στο εγχείρημα του EastMed, η έλλειψη πλοίων δρα ενάντια στα εθνικά συμφέροντα. Μόνο με ισχυρή παρουσία στην Ανατολική Μεσόγειο μπορεί να γίνει ανακήρυξη ΑΟΖ, αλλά και προστασία της Κύπρου. Αυτός είναι και ο λόγος που η ελληνική πλευρά έχει επανέλθει και πιέζει για παραχώρηση 2 καταδρομικών κλάσης Ticonderoga. Έτσι, το αρχικό “αίτημα” αφορά 4 LCS Freedom και 2 Ticonderoga. Με αυτά τα πλοία, το ΠΝ θα αποσύρει 5 φρεγάτες κλάσης S, εξοικονομώντας περίπου 700 άτομα πληρώματα, ώστε να έχει διαθέσιμο προσωπικό για τις παραχωρήσεις.

Ρωγμές στις LCS Independence, όχι LCS Freedom/MMSC, “κουσούρια” και οι δυο, αλλά ας μην μπερδεύουμε τις δυο κλάσεις!

Το πλέον όμως ενδιαφέρον είναι πως η Ελλάδα ζητά επίσημα και συμμετοχή στο πρόγραμμα FFG-62 Constellation, δηλαδή…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

300 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
300 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΠΤΗΣΗ Podcasts: Αντιναύαρχος ε.α. Δημήτριος Καβουλάκος, Μέρος 2ο, οι φρεγάτες MEKO παραμένουν απαραίτητες

Σο δεύτερο μέρος της ανάλυσης των μεγάλων ανοιχτών θεμάτων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ο συντάκτης της ''ΠΤΗΣΗΣ'' Γιάννης Ρέκκας, συζητά με τον Αντιναύαρχο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

«Ατζέντα 2030» και ένα παιδί μετράει τα άστρα

6
Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη- Αντιστράτηγου ε.α., διδάκτορα Διεθνών Σχέσεων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών (ΕΛΙΣΜΕ), διαλέκτη στη Σχολή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Φεβρουαρίου 1991: Η συντριβή του C-130 στο...

1
Μεταγωγικό αεροσκάφος C-130Η της Πολεμικής Αεροπορίας συντρίβεται στο όρος Όθρυς, κατά τη διάρκεια της προσέγγισης στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου. Από την πρόσκρουση σκοτώνονται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Defence Min Dendias: Greece and Cyprus are pillars of stability in the Eastern Mediterranean

The Minister of National Defence Nikos Dendias visited Cyprus on Wednesday where he met with the President of Cyprus Nikos Christodoulides and his Cypriot...

PM Mitsotakis: The permanent raise in wages is a national goal of this government

The government will meet the target of raising the average wage to 1,500 euros and the minimum wage to 950 euros by elections in...

«Ατζέντα 2030» και ένα παιδί μετράει τα άστρα

Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη- Αντιστράτηγου ε.α., διδάκτορα Διεθνών Σχέσεων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών (ΕΛΙΣΜΕ), διαλέκτη στη Σχολή...