28.7 C
Athens
Σάββατο, 21 Ιουνίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΈφυγε το αίτημα της Ελλάδας προς ΗΠΑ για την παραχώρηση των 300...

Έφυγε το αίτημα της Ελλάδας προς ΗΠΑ για την παραχώρηση των 300 Bradley

- Advertisement -

Σε συνέχεια της ενημέρωσης που έφτασε την περασμένη εβδομάδα στο ΓΕΕΘΑ σχετικά με τη διαθεσιμότητα από αμερικανικής πλευράς 300 οχημάτων M2A2 ODS-SA Bradley, η ελληνική πλευρά απέστειλε ήδη το αίτημα για τα συγκεκριμένα. Με αυτό ουσιαστικά γίνεται “δέσμευση” των οχημάτων υπέρ της χώρας μας, και αν τηρηθούν όλες οι διαδικασίες που προβλέπονται από τους Αμερικανούς, τότε θα έρθουν στην Ελλάδα, με τον ίδιο τρόπο που ήρθαν -και έρχονται ακόμη- τα Μ1117.

EKTAKTO: Εντός της εβδομάδας φεύγει αίτημα για τα 300 Bradley M2A2 ODS-SA!

Η αμερικανική πλευρά θα απαντήσει με όλες τις αιτούμενες λεπτομέρειες, από κόστη μέχρι ακριβή τύπο και κατάσταση, και η ελληνική πλευρά θα στείλει το λεγόμενο Letter of Request for LOA, δηλαδή νέο αίτημα για αποδοχή της συμφωνίας, ώστε η DSCA, η ειδική υπηρεσία του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών να στείλει την Letter of Offer and Acceptance -LOA. H LOA είναι ουσιαστικά η σύμβαση που θα υπογράψει η ελληνική πλευρά. Για να γίνει κατανοητό, η διαδικασία είναι τα βήματα που δεν κάναμε για να διεκδικήσουμε τους καταστροφείς αρμάτων Μ1128 αλλά και τα οβιδοβόλα Μ109Α5 (και τα Cougar), δηλαδή δεν στείλαμε επιστολή στις ΗΠΑ ότι “τα θέλουμε”.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι ΗΠΑ μας προσφέρουν 300 M2A2 ODS-SA για αντικατάσταση Μ113 και ΒΜΡ-1!

Αυτή τη φορά τη διαδικασία την επιβλέπει ο ΑΓΕΕΘΑ, καθώς δεν θέλει να συμβεί το ίδιο που συνέβη με τα Μ1128/Μ109Α5, ενώ και ο νέος ΑΓΕΣ θέλει την ενίσχυση των τεθωρακισμένων σχηματισμών χωρίς καθυστέρηση. Γενικά όλες οι υπηρεσίες του ΓΕΣ που σχετίζονται με το θέμα είναι όπως έχουμε γράψει σε υπερένταση, καθώς το πρόγραμμα των Marder 1A3 έχει “παγώσει” στα 40 οχήματα, οπότε τα 300 Bradley αντιμετωπίζονται σαν “από μηχανής Θεός”, κυριολεκτικά.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Ουκρανοί εκπαιδεύονται σε M2A2 ODS-SA Bradley (και καλά κάνουν, Ελλάδα και Κύπρος έχουν τα BMP-1/3)

Με λίγα λόγια, το ΓΕΣ αυτή τη φορά αντέδρασε ακαριαία, και έστειλε την επιστολή που έπρεπε προς την αμερικανική πλευρά, και δεν αναλώθηκε σε ατέρμονες συζητήσεις. Υπάρχει πλέον σαφής αλλαγή νοοτροπίας στο θέμα του μεταχειρισμένου υλικού από ΗΠΑ, καθώς είναι η “τελευταία ευκαιρία για Μ2 για την Ελλάδα”.

Οι χειρισμοί που πρέπει να γίνουν είναι λεπτοί, καθώς δεν μπορεί να γίνει παράκαμψη της αμερικανικής νομοθεσίας η οποία είναι συγκεκριμένη και τυποποιημένη. Δηλαδή, πρέπει τα οχήματα να έρθουν στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, στο μικρότερο δυνατό κόστος, με την καλύτερη δυνατή υποστήριξη, και τα απαραίτητα πυρομαχικά, χωρίς όμως κάποια νομική παράκαμψη. Αν είναι, για παράδειγμα, να πάρουμε τα οχήματα ως πλεονάζον υλικό, δηλαδή EDA (Excess Defense Articles), τότε πρέπει να είναι πράγματι τέτοιο, που όμως δεν συμβαίνει. Αυτό εννοούμε όταν λέμε πως και οι κινήσεις του ΑΓΕΕΘΑ πέτυχαν το πολύ δύσκολο -να μας προτείνεται η παραχώρηση “ενεργού” υλικού- αλλά και οι ΗΠΑ μας φέρονται σαν σύμμαχοι. Οι ίδιοι έχουν δει την έλλειψη σε ΤΟΜΑ, στις πάμπολλες συνασκήσεις που έχουν κάνει με ελληνικά Leopard 2HEL & 2A4.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

63 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
63 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

“Αναβάθμιση” φρεγατών ΜΕΚΟ, μια ακόμη ελληνική εφεύρεση ισάξια του Μπέβατρον

Το μακρινό 2020, εδώ στην ΠΤΗΣΗ, γράφτηκε το παρακάτω άρθρο, παρουσιάζοντας τότε την είδηση, πως για την πολύπαθη αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ του Πολεμικού...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η Λιβύη θυμήθηκε την ΑΟΖ με την Τουρκία και “πυροβολεί” τις...

47
Δεν κράτησε πολύ η αίσθηση πως από την πλευρά της Λιβύης -συγκεκριμένα της εκεί κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας με έδρα την Τρίπολη- υπάρχει μια σιωπηρή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 7/20 Ιουνίου 1907: Η θανάτωση του καπετάν Άγρα,...

10
Απαγχονίζεται από τους Βουλγάρους κομιτατζήδες ο αγωνιστής του Μακεδονικού Αγώνα Τέλλος Άγρας (Σαράντος Αγαπηνός). Ο καπετάν Άγρας, είχε δεχθεί πολυάριθμες προτάσεις συνεννόησης με τον...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η καινούργια «Πτήση» Nο 60, Ιούνιος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 60, Ιουνίου 2025  είναι στα περίπτερα με πλούσια, επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά  ΕΔΩ σε ειδική τιμή.  Ramstein...

“Αναβάθμιση” φρεγατών ΜΕΚΟ, μια ακόμη ελληνική εφεύρεση ισάξια του Μπέβατρον

Το μακρινό 2020, εδώ στην ΠΤΗΣΗ, γράφτηκε το παρακάτω άρθρο, παρουσιάζοντας τότε την είδηση, πως για την πολύπαθη αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ του Πολεμικού...

Εκτοξεύεται τα ξημερώματα της Κυριακής ο δεύτερος νανοδορυφόρος του ΔΠΘ

Έτοιμος προς εκτόξευση είναι ο δεύτερος δορυφόρος που κατασκευάστηκε στην Ξάνθη από το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ).Πρόκειται για...