28 C
Athens
Σάββατο, 6 Ιουλίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΈφυγε το αίτημα της Ελλάδας προς ΗΠΑ για την παραχώρηση των 300...

Έφυγε το αίτημα της Ελλάδας προς ΗΠΑ για την παραχώρηση των 300 Bradley

- Advertisement -

Σε συνέχεια της ενημέρωσης που έφτασε την περασμένη εβδομάδα στο ΓΕΕΘΑ σχετικά με τη διαθεσιμότητα από αμερικανικής πλευράς 300 οχημάτων M2A2 ODS-SA Bradley, η ελληνική πλευρά απέστειλε ήδη το αίτημα για τα συγκεκριμένα. Με αυτό ουσιαστικά γίνεται “δέσμευση” των οχημάτων υπέρ της χώρας μας, και αν τηρηθούν όλες οι διαδικασίες που προβλέπονται από τους Αμερικανούς, τότε θα έρθουν στην Ελλάδα, με τον ίδιο τρόπο που ήρθαν -και έρχονται ακόμη- τα Μ1117.

EKTAKTO: Εντός της εβδομάδας φεύγει αίτημα για τα 300 Bradley M2A2 ODS-SA!

Η αμερικανική πλευρά θα απαντήσει με όλες τις αιτούμενες λεπτομέρειες, από κόστη μέχρι ακριβή τύπο και κατάσταση, και η ελληνική πλευρά θα στείλει το λεγόμενο Letter of Request for LOA, δηλαδή νέο αίτημα για αποδοχή της συμφωνίας, ώστε η DSCA, η ειδική υπηρεσία του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών να στείλει την Letter of Offer and Acceptance -LOA. H LOA είναι ουσιαστικά η σύμβαση που θα υπογράψει η ελληνική πλευρά. Για να γίνει κατανοητό, η διαδικασία είναι τα βήματα που δεν κάναμε για να διεκδικήσουμε τους καταστροφείς αρμάτων Μ1128 αλλά και τα οβιδοβόλα Μ109Α5 (και τα Cougar), δηλαδή δεν στείλαμε επιστολή στις ΗΠΑ ότι “τα θέλουμε”.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι ΗΠΑ μας προσφέρουν 300 M2A2 ODS-SA για αντικατάσταση Μ113 και ΒΜΡ-1!

Αυτή τη φορά τη διαδικασία την επιβλέπει ο ΑΓΕΕΘΑ, καθώς δεν θέλει να συμβεί το ίδιο που συνέβη με τα Μ1128/Μ109Α5, ενώ και ο νέος ΑΓΕΣ θέλει την ενίσχυση των τεθωρακισμένων σχηματισμών χωρίς καθυστέρηση. Γενικά όλες οι υπηρεσίες του ΓΕΣ που σχετίζονται με το θέμα είναι όπως έχουμε γράψει σε υπερένταση, καθώς το πρόγραμμα των Marder 1A3 έχει “παγώσει” στα 40 οχήματα, οπότε τα 300 Bradley αντιμετωπίζονται σαν “από μηχανής Θεός”, κυριολεκτικά.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Ουκρανοί εκπαιδεύονται σε M2A2 ODS-SA Bradley (και καλά κάνουν, Ελλάδα και Κύπρος έχουν τα BMP-1/3)

Με λίγα λόγια, το ΓΕΣ αυτή τη φορά αντέδρασε ακαριαία, και έστειλε την επιστολή που έπρεπε προς την αμερικανική πλευρά, και δεν αναλώθηκε σε ατέρμονες συζητήσεις. Υπάρχει πλέον σαφής αλλαγή νοοτροπίας στο θέμα του μεταχειρισμένου υλικού από ΗΠΑ, καθώς είναι η “τελευταία ευκαιρία για Μ2 για την Ελλάδα”.

Οι χειρισμοί που πρέπει να γίνουν είναι λεπτοί, καθώς δεν μπορεί να γίνει παράκαμψη της αμερικανικής νομοθεσίας η οποία είναι συγκεκριμένη και τυποποιημένη. Δηλαδή, πρέπει τα οχήματα να έρθουν στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, στο μικρότερο δυνατό κόστος, με την καλύτερη δυνατή υποστήριξη, και τα απαραίτητα πυρομαχικά, χωρίς όμως κάποια νομική παράκαμψη. Αν είναι, για παράδειγμα, να πάρουμε τα οχήματα ως πλεονάζον υλικό, δηλαδή EDA (Excess Defense Articles), τότε πρέπει να είναι πράγματι τέτοιο, που όμως δεν συμβαίνει. Αυτό εννοούμε όταν λέμε πως και οι κινήσεις του ΑΓΕΕΘΑ πέτυχαν το πολύ δύσκολο -να μας προτείνεται η παραχώρηση “ενεργού” υλικού- αλλά και οι ΗΠΑ μας φέρονται σαν σύμμαχοι. Οι ίδιοι έχουν δει την έλλειψη σε ΤΟΜΑ, στις πάμπολλες συνασκήσεις που έχουν κάνει με ελληνικά Leopard 2HEL & 2A4.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

63 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
63 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Τι έγινε τελικά με το nEURΟn… ρωτά το ΠΑΣΟΚ

Αρκετοί εκεί έξω (μάλλον πολλοί ελέω και των καλοθελητών του Διαδικτύου), ζουν με τις πλάνες τους για το πρόγραμμα μη επανδρωμένου nEUROn, στο οποίο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Παγώνει -ξανά- ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ;

171
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της σελίδας μας, φαίνεται πως "παγώνει" το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ, με φόβο πως ίσως οδηγούμαστε και σε ακύρωση του....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6 Ιουλίου 1827: Η Συνθήκη του Λονδίνου για...

1
Υπογράφεται στο Λονδίνο από εκπροσώπους της Βρετανικής κυβέρνησης και των διπλωματικών αποστολών Γαλλίας και Ρωσίας, συνθήκη που καλούσε τον Σουλτάνο Μαχμούτ τον Β΄ να...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Δένδιας και Μπορέλ στη φρεγάτα “Ψαρά” στο Τζιμπουτί – φωτό & βίντεο

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας και ο Ύπατος Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφαλείας και Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής...

Ελβετία: «συνεχίζει» μόνο η γερμανική Diehl στο πρόγραμμα νέου αντιαεροπορικού

Η νορβηγική Kongsberg και η ευρωπαϊκή MBDA ενημέρωσαν τις ελβετικές Αρχές ότι δεν θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα νέων αντιαεροπορικών μέσης εμβέλειας, αφήνοντας μόνο δυνητικό...

ΣΕΚΠΥ: Ναι σε εξοπλισμούς, αλλά με ελληνική βιομηχανική συμμετοχή – τουλάχιστον 30%

Ο Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ), διαπίστωσε ότι το τελευταίο διάστημα υπάρχουν ανακοινώσεις, δηλώσεις και δημοσιεύματα που αφορούν εις την προμήθεια νέων αμυντικών...