9.3 C
Athens
Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΠρώτη στην Ιστορία κατάρριψη για το F-22: το κινεζικό «μετεωρολογικό» μπαλόνι!

Πρώτη στην Ιστορία κατάρριψη για το F-22: το κινεζικό «μετεωρολογικό» μπαλόνι!

- Advertisement -

Το σήριαλ με το κινεζικό μπαλόνι που είχε εισέλθει σε αμερικανικό εναέριο χώρο και είχε διασχίσει τις μισές Ηνωμένες Πολιτείες τελείωσε έξω από τις ακτές της Νότιας Καρολίνας, όταν καταρρίφθηκε από F-22, σε μια αποστολή υψηλού προφίλ που πήρε μεγάλη δημοσιότητα και προβολή, ενώ τυπικά είναι και η πρώτη (επιβεβαιωμένη) κατάρριψη για το Raptor.

Η κατάρριψη έγινε -εντός αμερικανικού εναερίου χώρου (στα έξι ναυτικά μίλια από τις ακτές), αλλά με τον σχεδιασμό έτσι ώστε τα συντρίμμια να πέσουν στον Ατλαντικό Ωκεανό- μετά από την έγκριση που είχε δώσει νωρίτερα ο Αμερικανός πρόεδρος, με τις εντολές να  υλοποιηθεί σε πλαίσιο ώστε να μην κινδυνεύσουν ζωές ή περιουσίες.

Την αποστολή έφεραν σε πέρας δυο F-22, της 1ης Πτέρυγας Μαχητικών της USAF από την Langley Air Force Base, τα οποία πετούσαν με τους κωδικούς κλήσης «FRANK01» και «FRANK02», που όπως υποστηρίζουν διάφορα αμερικανικά ΜΜΕ (αλλά δεν έχει επιβεβαιωθεί) αναφερόταν σε Αμερικανό Άσσο του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, τον Frank Luke Jr, o οποίος -γνωστός ως «Arizona Balloon Buster»- πιστώνεται με 14 καταρρίψεις γερμανικών μπαλονιών παρατήρησης πυροβολικού και τεσσάρων εχθρικών αεροπλάνων, ενώ έχει δώσει και το όνομά του στην Αεροπορική Βάση Luke στην πολιτεία της Αριζόνα.

Τα δυο Raptor υποστηρίχθηκαν με εναέριους ανεφοδιασμούς από KC-135, ώστε να επεκτείνουν τον χρόνο παραμονής τους στον αέρα,  ενώ στην επιχείρηση συμμετείχαν επίσης ένα περιπολικό αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας P-8A Poseidon του Αμερικανικού Ναυτικού που επιτηρούσε τον χώρο για κυκλοφορία σκαφών και ένα HC-130 SAR της Αμερικανικής Ακτοφυλακής.

Προηγουμένως, σε κάποιες φάσεις της διαδικασίας παρακολούθησης του μπαλονιού, είχαν συμμετάσχει F-15 και F-16 της Εθνοφρουράς, εκτελώντας περιπολίες στην ευρύτερη περιοχή πτήσης του με την υποστήριξη ιπτάμενων τάνκερ, για την πιθανότητα να χρειαστεί να καταρριφθεί νωρίτερα.

Η είσοδος του μπαλονιού στην Νότια Καρολίνα και η επικείμενη κατάρριψή του οδήγησε στην παροχέτευση της εναέριας κυκλοφορίας από την περιοχή και την διακοπή λειτουργίας τριών αεροδρομίων.

(Πηγή @Video_Forensics)

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις από τα πολλά βίντεο που έχουν κυκλοφορήσει, το F-22A «FRANK01» χρησιμοποίησε έναν AIM-9 για την κατάρριψη στο πολύ μεγάλο ύψος (γεγονός που ίσως καθιστά την «αναχαίτιση» ρεκόρ από μόνο της) στο οποίο πετούσε το μπαλόνι, πύραυλο τον οποίο εκτόξευσε από μικρή απόσταση.

Ανακοίνωση του Πενταγώνου αναφέρει ότι η κατάρριψη έγινε με τα Raptor να πετούν στα 58.000 πόδια, χαμηλότερα από το αερόστατο, που βρισκόταν στα 65.000 πόδια. Αναφέρεται ότι χρησιμοποιήθηκε AIM-9X με πολεμική κεφαλή, που εκτονώθηκε από τον πυροσωλήνα λέιζερ, τον οποίο διαθέτει ο Sidewinder. Πιθανολογείται ότι ο Sidewinder καθοδηγείτο από το ραντάρ του F-22, που του μετέδιδε πληροφορίες για την τροχιά του στόχου μέσω ραδιοζεύξης και όχι από τον ερευνητή IIR που διαθέτει, στον οποίο το μπαλόνι δεν θα ήταν «ορατό».

Τα συντρίμμια του μπαλονιού κατέληξαν σε σχετικά ρηχά νερά, αν και διασπαρμένα σε μεγάλη έκταση, ενώ σύμφωνα με την παραπάνω ανακοίνωση γίνεται απόπειρα να επισημανθούν και να συλλεγούν.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

20 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
20 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Επιβατικά αεροπλάνα στο στόχαστρο! – μια καταγραφή δεκαετιών

Αν και το περιστατικό ανήμερα τα Χριστούγεννα του 2024 με το Embraer E-190 («4K-AZ65») των Azerbaijan Airlines, να συντρίβεται στην απόπειρα προσγείωσης ανάγκης, ως...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι εξελίξεις στο πρόγραμμα ηλεκτρονικού πολέμου για τα F-16V της...

8
Η Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται σε διαρκείς συζητήσεις για τη σημαντική βελτίωση των μαχητικών αεροσκαφών F-16V, με την εισαγωγή ενός νέου συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου. Η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Δεκεμβρίου 1940: Βύθιση του «Πρωτεύς», η πρώτη...

3
Το υποβρύχιο «Πρωτεύς» Υ-3 τορπιλίζει και βυθίζει το ιταλικό μεταγωγικό “Sardegna” αλλά μηχανική βλάβη το κάνει να αναδυθεί. Γενόμενο αντιληπτό από το συνοδό τορπιλοβόλο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι εξελίξεις στο πρόγραμμα ηλεκτρονικού πολέμου για τα F-16V της ΠΑ

Η Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται σε διαρκείς συζητήσεις για τη σημαντική βελτίωση των μαχητικών αεροσκαφών F-16V, με την εισαγωγή ενός νέου συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου. Η...

Vought Model 1600, το “ναυτικό” F-16 που ποτέ δεν απονηώθηκε

Το Vought Model 1600 αν υλοποιούνταν θα μπορούσε να είχε αλλάξει την εικόνα των  ναυτικών επιχειρήσεων από αμερικανικά αεροπλανοφόρα. Καθώς η ιδέα ήταν να...

Ισραηλινά συστήματα αυτοπροστασίας για τα γερμανικά A350 VIP

Τα 3 VIP αεροσκάφη Airbus A350 που παρέλαβε πρόσφατα ανακαινισμένα η γερμανική Αεροπορία, θα εξοπλιστούν με σύστημα προστασίας κατά αντιαεροπορικών πυραύλων με υπέρυθρη καθοδήγηση...