16.5 C
Athens
Κυριακή, 2 Φεβρουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΑναβάθμιση Fighting Falcon σε «Viper»: Ο Φ. Γ. Καραϊωσηφίδης εξηγεί πως γίνεται!

Αναβάθμιση Fighting Falcon σε «Viper»: Ο Φ. Γ. Καραϊωσηφίδης εξηγεί πως γίνεται!

- Advertisement -

H σημερινή παράδοση των πρώτων δυο F-16, που εντάσσονται πλέον ως Viper στην Πολεμική Αεροπορία αποτελεί ορόσημο στην προσπάθεια ενίσχυσής της, αν και πρόκειται μόνο για την αρχή και ένα μακρύ δρόμο μπροστά. Έχουμε γράψει (κυρίως από τις σελίδες της έντυπης «Πτήσης», αλλά όχι μόνο) παρά πολλά για το θέμα και φυσικά συνεχίζουμε να το παρακολουθούμε.

Είναι γεγονός! Τα πρώτα 2 ελληνικά F-16V παραδόθηκαν στην ΠΑ από τη Lockheed Martin και την ΕΑΒ!

Αν για τους αναγνώστες μας ο εκσυγχρονισμός  των Viper είναι μια «οικεία» υπόθεση από την εποχή που είχαμε πρωτογράψει  για το θέμα, τότε χωρίς τη διάσταση του ραντάρ AESA και άλλων χαρακτηριστικών που έχουν ενσωματωθεί έκτοτε.

Για τους περισσότερους ο εκσυγχρονισμός είναι μια διαδικασία που δεν μπορεί εύκολα να μπει σε προοπτική αντίληψης αλλά να υπενθυμίσουμε ότι βασικά αγορά την αντικατάσταση μιας σειράς συγκροτημάτων και απαρτίων, πολλές φορές με παρελκόμενες υποδομές, ενώ για κάθε F-16 που «ανοίγει» η EAB, γίνονται όλες οι απαραίτητες εργασίες αποκατάστασης τυχόν φθορών.

Παραθέτουμε, από παλαιότερο άρθρο μας, ένα κατάλογο εργασιών (που δεν είναι απαραίτητα πλήρης), οι οποίες γίνονται σε κάθε έκδοση των μαχητικών Peace Xenia III και Peace Xenia IV προκειμένου να μεταπέσουν σε (σχεδόν) κοινό πρότυπο F-16V.   Σημειώστε επίσης ότι οι συμβατότητες όπλων έχουν επεκταθεί στο μεταξύ. 

Α. Εκσυγχρονισμός των  Block 52+ στο επίπεδο F-16V GR

Στον τομέα των νέων ηλεκτρονικών που αντικαθιστούν ή συμπληρώνουν τον παλαιότερο εξοπλισμό περιλαμβάνονται:

  • Ραντάρ AESA AN/APG-83 SABR
  • Υπολογιστής αποστολής MMC 7000AH
  • Ψηφιακός υπολογιστής ελέγχου πτήσης-DFLCC (Digital Flight Control Computer) αναβαθμισμένος με αυτόματο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με το έδαφος-AGCAS (Automatic Ground Collision Avoidance System).
  • ADTE (Advanced Data Transfer Equipment) για τη μεταφορά-φόρτωση δεδομένων με μαγνητικό μέσο και διασύνδεση ethernet.
  • CDEEU (Common Data Entry Electronics Unit) – IPDG
  • MMR ILS με υποστήριξη VOR
  • Σύστημα INS με ενσωματωμένο GPS και μονάδα γυροσκοπίων οπτικών ινών LN-260 με προβλέψεις ασφαλείας SAASM (Selective Availability Anti-spoofing Module).
  • MIDS-J Link 16 (υπάρχει ήδη IDM)
  • Καταγραφέας NCDR (Net-Centric Digital Recorder) τεσσάρων καναλιών
  • Ψηφιακό DAS (Digital Acquisition System) για συλλογή, επεξεργασία και καταγραφή δεδομένων από τα διάφορα υποσυστήματα του αεροσκάφους. Έχει και ρόλο καταγραφέα στοιχείων πτήσης που επιβιώνει σε περίπτωση συντριβής για τη διερεύνηση περιστατικών.

Υφιστάμενα: DTS (βελτίωση DTED μέσω TEL), IDM, UCADC, CARA (Combined Altitude Radar Altimeter) και AIBU (Advanced Interference Blanker Unit).

Στον τομέα του νέου εξοπλισμού πιλοτηρίου προστίθενται:

  • Μια κεντρική οθόνη CPD HD 6×8 ιντσών
  • Βελτίωση συστήματος φωτισμού συμβατό με ΔΝΟ
  • Υποδομή ADTE
  • Νέο σύστημα επικοινωνιών διπλού ασυρμάτου ARC-238

Υφιστάμενα που παραμένουν: έγχρωμες MFD 4×4 ιντσών, JHMCS, ASIU (Aft Station Interface Unit) στο πίσω κάθισμα των διθέσιων που τους προσδίδει δυνατότητα Missioned επιχειρήσεων& ASHUDM ΑCCTVS (Advanced Color Cockpit Television System), OBOGS, EHSI (Electronic Horizontal Situation Indicator), ASIU WAC-HUD της ElΟp.

Στον τομέα του οπλισμού:

  • Επεκτείνεται η δυνατότητα χρήσης του AIM-2000 (IRIS-T Enhancements), όπως υφίσταται σήμερα μόνον στα Block 52M
  • Αποκτάται συμβατότητα με AGM-154C JSOW, GBU-31/38 JDAM, GBU-50 EGBU (EP-II), GBU-16 PW II, AFDS, AGM-158 και SDB
  • Προστίθεται η χρήση φορέα BRU-57
  • Γίνεται δυνατή η μεταφορά Sniper EX και DB-110
  • Υφιστάμενα: σκοπευτικό EEGS (Enhanced Envelope Gun Sight), BDU-33, AGM-65A/B/D/G, AIM-9 L/M/N/P/S, AIM-120A/B/C/C5/C7, AGM-88B HARM, AGM-84D/L Harpoon I, AGM-154A-1 JSOW, GBU-10/-12/-24, BLU-107/-109, CBU-58/-71/-87, Mk20 Rockeye, Mk82/84, μεταφορά ατρακτιδίων LANTIRN.

Στον τομέα της επιβιωσιμότητας προστίθεται:

  • IFF APX-126 CIT

Υφιστάμενα: ASPIS II, «Have Glass » Ι & ΙΙ, εξωτερικός φωτισμός συμβατός με ΔΝΟ (dual mode). Να θυμίσουμε ότι οι προβλέψεις στελθ «Have Glass Ι» (που έχουν τα Block 30 & 50) εστιάζεται στη μείωση της ανάκλασης της ακτινοβολίας ραντάρ με τον περιορισμό της διείσδυσής της στο πιλοτήριο, εφαρμόζοντας ανακλαστική επίστρωση στην καλύπτρα (που την διαχέει πλέον σφαιρικά στον χώρο και όχι απαραίτητα προς την πηγή εκπομπής). Η πρόβλεψη «Have Glass II» (που έχουν τα Block 52+ & 52M) επεκτείνεται σε χρήση RAM (Radar Absorbing Material) σε μεγάλο μέρος των εξωτερικών επιφανειών αλλά και ειδικών επιχρισμάτων για τη μείωση του ίχνους IR.

Β. Εκσυγχρονισμός των Block 52+Advanced στο επίπεδο F-16V GR

Στον τομέα των νέων ηλεκτρονικών που αντικαθιστούν ή συμπληρώνουν τον παλαιότερο εξοπλισμό περιλαμβάνονται:

  • Ραντάρ AESA AN/APG-83 SABR
  • Υπολογιστής αποστολής MMC 7000AH
  • Αναβάθμιση DFLCC με AGCAS
  • ADTE με ethernet
  • CDEEU
  • IPDG
  • INS LN-260 με προβλέψεις ασφαλείας SAASM (Selective Availability Anti-spoofing Module)
  • MIDS-J
  • IDM
  • NCDR τεσσάρων καναλιών

Υφιστάμενα: DTS (βελτίωση DTED μέσω TEL), MMR ILS με VOR, DAS, UCADC, CARA και AIBU.

Στον τομέα του νέου εξοπλισμού πιλοτηρίου προστίθεται:

  • Κεντρική CPD HD 6×8 ιντσών

Υφιστάμενα: δύο έγχρωμες MFD HD 4×4 ιντσών, JHMCS, δύο ARC-238, ADTE, ASIU στα διθέσια, OBOGS, EHSI, ASIU & ASHUDM, ΑCCTVS (Advanced Color Cockpit Television System), WAC-HUD της ElΟp.

Στον τομέα του οπλισμού:

  • Αποκτάται συμβατότητα με GBU-16 PW II, AFDS, GBU-31/38 JDAM, AGM-158 και SDB.
  • Γίνεται δυνατή η μεταφορά Sniper EX (υπήρχε για DB-110)

Υφιστάμενα: σκοπευτικό EEGS (Enhanced Envelope Gun Sight), BRU-57, BDU-33, AGM-65A/B/D/G, AIM-2000, AIM-9 L/M/N/P/S, AIM-120A/B/C/C5/C7, AGM-88B HARM, AGM-84D/L Harpoon I, AGM-154A-1/C JSOW, GBU-31/38 JDAM, GBU-50 EGBU (EP II), GBU-10/-12/-24, BLU-107/-109, CBU-58/-71/-87, Mk20 Rockeye, Mk82/84, μεταφορά ατρακτιδίων LANTIRN.

Στον τομέα της επιβιωσημότητας προστίθεται:

  • IFF APX-126 CIT

Υφιστάμενα: ASPIS II, «Have Glass » Ι & ΙΙ, Εξωτερικός φωτισμός συμβατός με ΔΝΟ (dual mode).

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

28 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
28 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Γιατί η Ελλάδα “έκοψε” το πρόγραμμα του IRIS-T Block 2, ενώ χρηματοδοτεί το ΕΛΚΑΚ!

H ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας Diehl Defence στις 30 Ιανουαρίου 2025 σχετικά με την έναρξη της ανάπτυξης και της προετοιμασίας παραγωγής του πυραύλου αέρος-αέρος...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

9
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1 Φεβρουαρίου 1968: Επίθεση του Τετ, η ιστορία...

9
Σε μια στιγμή απίστευτης φόρτισης, ο αρχηγός της Εθνικής Αστυνομίας του Νοτίου Βιετνάμ, ταξίαρχος Nguyen Ngọc Loan, εκτελεί τον Nguyen Van Lem, μέλος του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ν. Δένδιας στο Fox News: Η σχέση Τραμπ-Ερντογάν διευκολύνει να τονιστεί στην Τουρκία το Διεθνές Δίκαιο

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, παραχώρησε συνέντευξη στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο Fox News και στη δημοσιογράφο Caitlin McFall κατά την πρόσφατη επίσκεψή του...

Συνεργασία της ελληνικής SAS Technology με την αμερικανική Fulcrum Concepts

Στις 13 Ιανουαρίου 2025 η Spirit Aeronautical Systems S.A. (SAS) εισήλθε σε στρατηγική Συμφωνία Αντιπροσώπευσης με την Fulcrum Concepts LLC. Αυτή η συνεργασία ορόσημο,...

Yποβρύχιο “Πρωτεύς”, μετά από 50 χρόνια προσφοράς, τώρα στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης

Φορτωμένο σε πλωτή δεξαμενή, το υποβρύχιο κλάσης Type 209/1100, "Πρωτεύς ΙΙ" (S113) έφθασε χθες και τοποθετήθηκε σε ντόκο στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης, όπου και...