Γράψαμε προ ημερών για την καθήλωση των CH-47 όλων των εκδόσεων του Αμερικανικού Στρατού, περιλαμβανομένων και αυτών που υποστηρίζουν ειδικές επιχειρήσεις λόγω των αλλεπάλληλων περιστατικών διαρροής καυσίμου, η οποία σε κάποιες περιπτώσεις οδήγησε και σε φωτιά στην χώρο των κινητήρων.
Η καθολική καθήλωση του στόλου έγινε, όπως προβλέπεται υποχρεωτικά, προκειμένου να διερευνηθεί το σύνολό του και να αποκαλυφθούν τα αίτια των διαρροών, που καθιστούσαν τα ελικόπτερα αναξιόπιστα για επιχειρήσεις.
Τρεις ημέρες αργότερα, η εφημερίδα Wall Streat Journal (WSJ) υποστηρίζει ότι αιτία των προβλημάτων ήταν τα δακτυλιοειδή ελαστικά παρεμβύσματα (Ο-ring) που χρησιμοποιούνται στη συνδέσεις των αγωγών μεταφοράς και παροχής καυσίμου.
Το ότι τα O-ring, αξίας 11 σεντ του δολαρίου το καθένα, ευθύνονταν για τα προβλήματα ήταν ήδη γνωστό, αλλά όπως αποκαλύπτει η WSJ δεν ήταν η ελαττωματική κατασκευή τους υποδεέστερη των προδιαγραφών αλλά ένα διαχειριστικό λάθος που είχε κατηγοριοποιήσει μια μεγάλη παρτίδα από αυτά λανθασμένα στην εφοδιαστική αλυσίδα του US Army.
Τα Ο-ring ήταν σωστά σε μέγεθος και διαστάσεις και αυτό το γεγονός παραπλάνησε την αρχική έρευνα για τις διαρροές, οι οποίες δεν μπορούσαν να εξηγηθούν.
Μετά όμως από την καθήλωση και την συγκέντρωση μεγάλου αριθμού Ο-ring διαπιστώθηκε ότι αρκετά είχαν παραμορφωθεί και επέτρεπαν διαρροή καυσίμου. Προσεκτικότερη ανάλυση έδειξε ότι τα παρεμβύσματα ανήκαν σε κατασκευαστική παρτίδα με χαμηλότερες αντοχές σε υψηλές θερμοκρασίες, η οποία προορίζονταν για χρήση σε άλλα σημεία των αγωγών και όχι στους θύλακες των κινητήρων.
Διευκρινίστηκε ότι τα Chinook άλλων χωρών δεν επηρεάζονται από το πρόβλημα της λανθασμένης κατηγοριοποίησης των Ο-ring εκτός και εάν τα ελικόπτερά τους συντηρήθηκαν σε εγκαταστάσεις του US Army ή παρέλαβαν τέτοια υλικά από τα αμερικανικά αποθέματα.