Μια νέα σελίδα προβλημάτων έρχεται να προστεθεί στο ιστορικό του V-22, μετά την απόφαση της Διοίκησης Ειδικών Επιχειρήσεων της Αμερικανικής Αεροπορίας- AFSOC (Air Force Special Operations Command) να καθηλώσει τα 52 CV-22A, που διαθέτει μετά από μια σειρά περιστατικών ασφαλείας πτήσεων, δυο εξ’ αυτών σε διάστημα μόλις έξι εβδομάδων.
Ποιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με αμερικανικά δημοσιεύματα, που επικαλούνται δηλώσεις της ηγεσίας της Διοίκησης, τα περιστατικά (πολλά τα τελευταία χρόνια) αφορούν στο σύστημα μετάδοσης ισχύος του Osprey και περιγράφεται ως «βίαια ενεργοποίηση του συμπλέκτη» (hard clutch engagement) του συστήματος μετάδοσης κίνησης του tilt-rotor αεροσκάφους.
Το V-22, λόγω της ιδιαιτερότητας της σχεδίασής του έχει ικανότητα να επιχειρεί τόσο σε διαμόρφωση ελικοπτέρου όσο και αεροπλάνου μέσω της μεταβολής της σχετικής θέσης-στάσης των θυλάκων των κινητήρων του Rolls-Royce Liberty AE1107C.
Αν και κάθε κινητήρας λειτουργεί ανεξάρτητα, «οδηγώντας» το αντίστοιχο στροφείο-έλικα, υπάρχει και ένα πολύπλοκο σύστημα ενδιάμεσων κιβωτίων μετάδοσης ισχύος που διασυνδέουν τα κύρια κιβώτια των δυο Rolls-Royce μεταξύ τους. Το σύστημα αυτό παραμένει μη λειτουργικό και σε εφεδρεία, αλλά σε περίπτωση αστοχίας του ενός κινητήρα ενεργοποιείται και έτσι ένας Liberty AE1107C μπορεί σε κατάσταση ανάγκης να κινήσει και τα δυο στροφεία-έλικες.
Το πρόβλημα του «hard clutch engagement» φαίνεται να είναι μια κατάσταση στην οποία τα κύρια κιβώτια μετάδοσης παρουσιάζουν μια «αρρυθμία» για άγνωστους λόγους και την οποία το σύστημα διασύνδεσης εκλαμβάνει ως αστοχία και ενεργοποιείται. Η ενεργοποίηση είναι (έτσι και αλλιώς) μια βίαια κατάσταση στην οποία η ισχύς του ενός κινητήρα διανέμεται στα δυο στροφεία και επειδή συμβαίνει απροειδοποίητα και ξαφνιάζει το πλήρωμα, δημιουργούνται συνθήκες που μπορούν δυνητικά να οδηγήσουν σε απώλεια ελέγχου. Επιπλέον και μη γνωρίζοντας εάν το πρόβλημα είναι πραγματικό, το CV-22 πρέπει να υλοποιήσει προσγείωση ανάγκης το συντομότερο.
Τις περισσότερες φορές το σύστημα επανέρχεται σε κανονική λειτουργία σε λίγα δευτερόλεπτα αλλά το θέμα κρίθηκε αρκετά σοβαρό ώστε ο στόλος των CV-22 να καθηλωθεί καθώς διερευνάται.