7.8 C
Athens
Πέμπτη, 6 Φεβρουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗTupolev Tu-2: το φημισμένο βομβαρδιστικό, μπήκε σε μαζική παραγωγή πριν καν γίνει...

Tupolev Tu-2: το φημισμένο βομβαρδιστικό, μπήκε σε μαζική παραγωγή πριν καν γίνει πρωτότυπο. Μέρος B΄

- Advertisement -

Το εργοστάσιο είχε κάθε λόγο να μείνει ευχαριστημένο με το πόρισμα της επιτροπής και να επεκτείνει το εύρος της παραγωγής. Όλα τα μέτρα και οι αλλαγές που προτάθηκαν εφαρμόστηκαν γρήγορα και στις 20 Ιουλίου ξεκίνησαν δοκιμαστικές πτήσεις με κλειδωμένο τον ουραίο τροχό (δεν ήταν έως τότε και αποδόθηκαν σε αυτόν τα ατυχήματα κατά τις στροφές πριν την προσγείωση). Η μικρή αυτή τροποποίηση κατέδειξε η δυνατότητα ασφαλών προσγειώσεων, ακόμη και χωρίς την αντικατάσταση του υδραυλικού συστήματος πέδησης.

Νέες προτάσεις περαιτέρω βελτιώσεων

Στα τέλη Ιουλίου του 1942, το Γραφείο Σχεδιασμού πρότεινε την αντικατάσταση κάποιων τμημάτων του Tu-2 με ξύλινα, λόγω έλλειψης ντουραλουμινίου. Ο Losyukov, επικεφαλής του Ινστιτούτου Ερεύνης της Πολεμικής Αεροπορίας, έδωσε τη συγκατάθεσή του υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις: α) τα ξύλινα τμήματα να περνούσαν πρώτα από στατικές δοκιμές, β) η μάζα τους δεν θα πρέπει να υπερβαίνει αυτήν των ιδίων τμημάτων κατασκευασμένων από μέταλλο και γ) να υπάρχει κατάλληλη προετοιμασία του κόντρα πλακέ για μείωση της ευφλεκτικότητάς του. Ο κώνος της ατράκτου, οι θυρίδες της καταπακτής βομβών, το κάθετο σταθερό, τα άκρα των κινητήρων και των πτερύγων αποτέλεσαν τα βασικά κομμάτια που αντικαταστάθηκαν από ξύλο.

Ο πίνακας οργάνων και μέρος του χειριστηρίου του Tu-2

Το Γραφείο Σχεδιασμού προχώρησε και σε προτάσεις νέων τύπων όπλων για το Tu-2, οι οποίες εστάλησαν στην Πολεμική Αεροπορία για εξέταση. Στα μέσα Αυγούστου εγκρίθηκε μία από τις τρεις που κατατέθηκαν, με κάποιες αλλαγές: την αντικατάσταση των σταθερών εμπρόσθιων πολυβόλων ως αναποτελεσματικών και την αφαίρεση των τεσσάρων αμυντικών RS-82 από τα πλαϊνά της ατράκτου που επιδείνωναν την αεροδυναμική και δεν προσέθεταν τίποτε ουσιαστικό στο ραχιαίο οπλισμό. Συνάμα, έγινε δεκτή και η πρόταση εγκατάστασης βαρέων πολυβόλων Berezin αντί των τριών αμυντικών ShKAS, καθώς και τροποποίησης του χώρου του πολυβολητή-ραδιοχειριστού.

Απρόσμενη εντολή διακοπής της παραγωγής

Στις 10 Οκτωβρίου του 1942, μετά από έναν χρόνο κολοσσιαίων προσπαθειών σε απίστευτα δύσκολες συνθήκες έως την έναρξη του σταθερού ρυθμού κατασκευής βομβαρδιστικών πρώτης γραμμής, έφτασε στον Sokolov εντολή από την Επιτροπή της Αεροπορικής Βιομηχανίας  περί  διακοπής των εργασιών του Tu-2, αποθήκευσης του εξοπλισμού και των εξαρτημάτων του, καθώς και έναρξη της παραγωγής των Yak-9. (Να σημειώσουμε πως μεταξύ Μαρτίου και Οκτωβρίου, είχαν εξαχθεί από το εργοστάσιο Νο.166 συνολικά 80 Tu-2).

Ο Λαϊκός Επίτροπος A.I. Shakhurin γράφει στα απομνημονεύματά του πως είχε προσωπικώς ενημερώσει τον Στάλιν για την έως τότε δράση του βομβαρδιστικού σε μονάδες του Μετώπου. Οι πιλότοι ήταν απολύτως ευχαριστημένοι με τις πτητικές και πολεμικές του ικανότητες, όπου όχι μόνο προσέβαλε με ακρίβεια εχθρικούς στόχους, αλλά αποδείχτηκε αποτελεσματικό και σε αερομαχίες. Ο Στάλιν όμως δεν πείσθηκε, εμμένοντας στην παύση κάθε παραγωγής του και έναρξη κατασκευής μαχητικών αεροσκαφών με ταχείς ρυθμούς. Είκοσι όμως ημέρες αργότερα, έρχονται στο γραφείο του κάποια έγγραφα με την ένδειξη “Ακρως απόρρητο” όπου η γενική βαθμολογία του Tu-2 ήταν εξαιρετικά υψηλή. Κατόπιν ο Στάλιν κάλεσε στο γραφείο του τον Shakhurin στον οποίον παραδέχτηκε εμμέσως το λάθος της απόφασής του.

Η συνέχεια στο Military History

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΠΤΗΣΗ Podcasts: Αντιναύαρχος ε.α. Δημήτριος Καβουλάκος, Μέρος 2ο, οι φρεγάτες MEKO παραμένουν απαραίτητες

Σο δεύτερο μέρος της ανάλυσης των μεγάλων ανοιχτών θεμάτων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ο συντάκτης της ''ΠΤΗΣΗΣ'' Γιάννης Ρέκκας, συζητά με τον Αντιναύαρχο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

«Ατζέντα 2030» και ένα παιδί μετράει τα άστρα

20
Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη- Αντιστράτηγου ε.α., διδάκτορα Διεθνών Σχέσεων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών (ΕΛΙΣΜΕ), διαλέκτη στη Σχολή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Φεβρουαρίου 1991: Η συντριβή του C-130 στο...

1
Μεταγωγικό αεροσκάφος C-130Η της Πολεμικής Αεροπορίας συντρίβεται στο όρος Όθρυς, κατά τη διάρκεια της προσέγγισης στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου. Από την πρόσκρουση σκοτώνονται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Convair Model 200, μια πρόταση για μαχητικό κάθετης αποπροσνήωσης από το 1970

Το Convair Model 200 ήταν μια πρόταση της ιστορικής αμερικανικής εταιρείας για ένα υπερηχητικό μαχητικό αεροσκάφος με δυνατότητα για κάθετη απογείωση/προσγείωση (VTOL).Το σχέδιο της...

Shenyang J-8II, ένα κινεζικό “Phantom” που δεν σταμάτησε να εξελίσσεται

Το μαχητικό αεροσκάφος J-8II, επίσης γνωστό ως J-8B, αποτελεί ένα εξελικτικό άλμα στην ιστορία της κινεζικής Αεροπορίας. Αναπτύχθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1970...

North American A-5 Vigilante – το πυρηνικό βομβαρδιστικό που άλλαξε ρόλο

Στην ιστορία της αεροπορικής ιστορίας υπάρχουν αρκετά πολεμικά αεροσκάφη που έχουν αφήσει το στίγμα τους λόγω της πρωτοποριακής τους σχεδίασης και της καινοτομίας που...