19.5 C
Athens
Δευτέρα, 2 Ιουνίου, 2025
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑSukhoi Su-8: το πολλά υποσχόμενο δικινητήριο, που δεν πέρασε στην παραγωγή λόγω...

Sukhoi Su-8: το πολλά υποσχόμενο δικινητήριο, που δεν πέρασε στην παραγωγή λόγω κόστους και πολεμικών εξελίξεων

- Advertisement -

Οι πολεμικές επιχειρήσεις κατά τα πρώτα χρόνια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στο Ανατολικό Μέτωπο, κατέστησαν επιτακτική την παραγωγή ενός νέου σοβιετικού αεροσκάφους για την υποστήριξη στρατευμάτων και για την παρεμπόδιση των επικοινωνιών, αρκετά πίσω από τις γραμμές του εχθρού. Τα διαθέσιμα μονοκινητήρια στερούνταν επαρκούς οπλισμού και μακράς εμβελείας. Όχι μόνο απαιτείτο ενίσχυση των οπλικών συστημάτων, αλλά και επιπλέον προστασία του πληρώματος από τις επιθέσεις των γερμανικών μαχητικών.

Έναρξη σχεδιασμού του Su-8

Ήδη από τα μέσα του 1941, το γραφείο σχεδιασμού του Pavel Sukhoi δούλευε επάνω σε ένα μονοθέσιο θωρακισμένο επιθετικό αεροσκάφος, το ODBSh, με δύο πολλά υποσχόμενους αερόψυκτους κινητήρες Shvetsov M-71. Το project παρουσιάστηκε επισήμως στο Ινστιτούτο Ερευνών της Πολεμικής Αεροπορίας την 30η Ιουνίου του ιδίου έτους και εγκρίθηκε τον Οκτώβριο. Η εκκένωση όμως και μετεγκατάσταση των σοβιετικών βιομηχανικών μονάδων λόγω της προελάσεως των χιτλερικών στρατευμάτων, καθυστέρησε την έναρξη των διαδικασιών κατασκευής των τριών πρωτοτύπων που είχαν ζητηθεί (δύο για πτήση και ένα για στατιστικές δοκιμές) έως το Μάϊο του 1942.

Έτσι επιταχύνθηκαν οι δομικές εργασίες του DDBSh 2M-71, οι οποίες ξεκίνησαν περίπου έναν μήνα προτού περατωθεί ο σχεδιασμός του (20 Σεπτεμβρίου του 1942), στο εργοστάσιο Νο.19 στα Ουράλια (αργότερα μεταφέρθηκε και αυτό αναγκαστικά στο Τούσινο). Την άνοιξη του 1943, το πρώτο πρωτότυπο ήταν έτοιμο σε γενικές γραμμές. Διέθετε ενιχυμένη θωράκιση και, αντί για τους κινητήρες M-71, εγκαταστάθηκαν τελικώς οι M-71F των 2.200 ίππων, όπου θεωρούνταν ανθεκτικότεροι σε συνθήκες μάχης. Στις αρχές Δεκεμβρίου, το ΟDBSh 2M-71F (Su-8) πραγματοποίησε αρκετές εδαφικές δοκιμές, όπου εμφανίστηκαν τα πρώτα σχεδιαστικά ελαττώματα και ελλείψεις.

Οπλισμός και δομικά χαρακτηριστικά

Μέχρι τον Φεβρουάριο του 1944, τα αρχικά ρυγχαία πυροβόλα NS-37 αντικαταστάθηκαν από τα NS-45 OKB-16, διαμετρήματος 45 χλστ., τα οποία προορίζονταν για την εξουδετέρωση γερμανικών τεθωρακισμένων. Για επιθέσεις κατά του πεζικού, διέθετε τέσσερα πολυβόλα ShKAS των 7,62 χλστ. στο εξωτερικό τμήμα των πτερύγων. Υπήρχε επίσης και ένα ίδιο αμυντικό πολυβόλο  στο χώρο του ασυρματιστού, στο κάτω τμήμα της ατράκτου, ενώ έφερε και ραχιαίο πυργίσκο UTK-1 με πολυβόλο UBT των 12,7 χλστ. Ο οπλισμός περιελάμβανε ακόμη έξι ρουκέτες PC 82 ή ROFS-132, που μπορούσαν να γίνουν και δέκα. Επιπροσθέτως, είχε και δυνατότητα μεταφοράς βομβών συνολικού βάρους 900 κιλών, όπου επίσης μπορούσαν να αυξηθούν στα 1.400 κιλά, αναλόγως των συνθηκών.

Βάσει των σοβιετικών εκτιμήσεων, ένας καλός πιλότος, εκπαιδευμένος στη χρήση των NS-45 OKB-16, θα μπορούσε ανέτως να αχρηστεύσει ένα άρμα τύπου Pz.IV Ausf G με επίθεση από το πλάι, γωνία 25-30° και απόσταση βολής 300-400 μέτρων, ή ένα τεθωρακισμένο όχημα μεταφοράς προσωπικού, τύπου Sd Kfz 250.

Το Su-8 2M-71F, με βάρος απογείωσης 12.413 κιλών, είχε επιχειρησιακή εμβέλεια 600 χλμ. και μέγιστη 1.500 χλμ. Η ανώτατη ταχύτητά του ήταν αρκετά ικανοποιητική σε σχέση με το βάρος του. Σε επίπεδο θαλάσσης έφτανε τα 500 χλμ./ώρα και σε υψόμετρο τα 550. Το ανώτατο ύψος ήταν 9.000 μέτρα.

Η συνέχεια στο Military History

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Τα H-145M της ΕΘνικής Φρουράς, άσκηση ορθολογικής αμυντικής προμήθειας

Το Airbus H145M, ένα ελαφρύ επιθετικό και πολυμορφικό ελικόπτερο, αποτελεί την τελευταία προσθήκη στο οπλοστάσιο της Εθνικής Φρουράς της Κύπρου, ενισχύοντας τις επιχειρησιακές της...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΠΕΠ PULS ή EuroPULS; Μια καλή δυνητική συμφωνία να γίνει καλύτερη

Οι κατακλυσμιαίες εξελίξεις που έλαβαν χώρα στην Ευρώπη τους τελευταίους μήνες και οι οποίες σχετίζονται με αποφάσεις διευκόλυνσης της χρηματοδότησης του (επαν)εξοπλισμού των ευρωπαϊκών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 20 Μαΐου/1 Ιουνίου 1825: Μανιάκι, η θυσία του...

0
Σε μια πολύ κρίσιμη φάση της Ελληνικής Επανάστασης, το 1825, με τα αιγυπτιακά στρατεύματα να έχουν σαρώσει κάθε αντίσταση στο Μωριά, ο Παπαφλέσσας επικεφαλής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 20 Μαΐου/1 Ιουνίου 1825: Μανιάκι, η θυσία του Παπαφλέσσα και των λιγοστών μαχητών του

Σε μια πολύ κρίσιμη φάση της Ελληνικής Επανάστασης, το 1825, με τα αιγυπτιακά στρατεύματα να έχουν σαρώσει κάθε αντίσταση στο Μωριά, ο Παπαφλέσσας επικεφαλής...

Martin XB-68, μια άγνωστη πρόταση για υπερηχητικό βομβαρδιστικό

Κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, η ανάγκη για προηγμένα στρατιωτικά αεροσκάφη οδήγησε σε πολλά προγράμματα ανάπτυξης, με τις Ηνωμένες Πολιτείες να επιδιώκουν την...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1 Ιουνίου 1939: Πρώτη πτήση του Focke-Wulf Fw 190

Η Focke Wulf πραγματοποιεί την παρθενική πτήση του πρωτοτύπου V1, του νέου της καταδιωκτικού με τον δοκιμαστή Hans Sander. Η πτήση πήγε αρκετά καλά,...