32.3 C
Athens
Τετάρτη, 18 Ιουνίου, 2025
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΞεκίνησαν οι δοκιμές του τουρκικού άρματος Altay με κορεατικό κινητήρα

Ξεκίνησαν οι δοκιμές του τουρκικού άρματος Altay με κορεατικό κινητήρα

- Advertisement -

Εξέλιξη είχε το τουρκικό πρόγραμμα περί «εθνικού άρματος» Altay καθώς σύμφωνα με ανακοίνωση της Διεύθυνσης Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκικής Προεδρίας, άρχισαν οι δοκιμές του με το νοτιοκορεατικό «πακέτο» κινητήρα-κιβωτίου. Για το θέμα έχουμε γράψει εκτεταμένα, συνοπτικά το τουρκικό άρμα είχε σχεδιαστεί να πάρει το γερμανικό συγκρότημα ισχύος EuroPowerPack, αυτό σταμάτησε λόγω γερμανικού εμπάργκο, οπότε η Άγκυρα πέρασε χρόνια σε αναζήτηση νέου κινητήρα.

Η Τουρκία θέλει 50-100 κινητήρες από Νότια Κορέα για το Altay

Η νοτιοκορεατική λύση ενσωματώθηκε τελικά στο Altay, όπως λένε οι Τούρκοι, με τις όποιες απαραίτητες μετατροπές, καθώς το συγκρότημα έχει διαφορετικές διαστάσεις από το γερμανικό. Οι πρώτες δοκιμές «πάνε πολύ καλά» σύμφωνα με την ανακοίνωση.

Το πότε θα ολοκληρωθούν όμως είναι άγνωστο καθώς έχουν και την αυξημένη δυσκολία να δοκιμαστεί ειδικά το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο ακόμη δεν έχει μπει σε υπηρεσία στη Νότια Κορέα (προορίζεται μαζί με τον κινητήρα για τα εκεί άρματα Panther K2). To κιβώτιο στη Νότια Κορέα εμφάνισε πρόωρες φθορές και ξαναπήγε στο σχεδιαστήριο. Οπότε πρέπει τώρα να φανεί αν έχει αποκτήσει την απαραίτητη αντοχή να κινήσει το τουρκικό άρμα, το οποίο είναι και αρκετά βαρύτερο του αντίστοιχου νοτιοκορεατικού, του οποίου αποτελεί και εξέλιξη.

Φωτό: Ο νότιοκορεατικός κινητήρας 1.500 ίππων και το κιβώτιο για τα τουρκικά άρματα Altay

Με αυτά και με αυτά, έστω και πολύ αργά το τουρκικό πρόγραμμα «εθνικού άρματος» δείχνει να ξεκολλά κάπως από την τεχνολογική «λάσπη» στην οποία είχε βρεθεί αλλά παραμένει μακρύς ο δρόμος. Πάντως κινητήρας και κιβώτιο από τη Νότια Κορέα, παραμένουν μια ενδιάμεση λύση που μάλλον θα εφαρμοστεί στην πρώτη παρτίδα παραγωγής (όποτε εμφανιστεί αυτή), καθώς είναι σε αναμονή και τουρκικός κινητήρας υψηλής ισχύος, σε ένα ακόμη μεγαλόπνοο στοίχημα.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

26 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
26 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

1992: Ο ήρωας υποσμηναγός Νίκος Σιαλμάς

Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στα ΑΕΡΟΝΕΑ του Τεύχους της ΠΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑ Νο 93, τον Ιούλιο του 1992, και αφορά την πτώση του Mirage...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ανάλυση Ασφάλειας Πτήσεων 2024: μια χρονιά που θα μπορούσε να είναι...

Η «Π&Δ» και στη συνέχεια η «Πτήση», εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια, υπηρετώντας την ενημέρωση στον τομέα της Ασφάλειας Πτήσεων (Flight Safety) δημοσιεύει κάθε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18 Ιουνίου 1940: Η “πιο ωραία στιγμή” της...

1
Σε μια παράλληλη σχεδόν κίνηση, δύο μέρες μετά τη συνθηκολόγηση της Γαλλίας, ο Βρετανός πρωθυπουργός Ουίνστον Τσώρτσιλ κι ο de facto εκπρόσωπος των Ελεύθερων...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

1992: Ο ήρωας υποσμηναγός Νίκος Σιαλμάς

Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στα ΑΕΡΟΝΕΑ του Τεύχους της ΠΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑ Νο 93, τον Ιούλιο του 1992, και αφορά την πτώση του Mirage...

Παραχώρηση ελληνικών Μ113 στο Λίβανο

H Ελλάδα θα παραχωρήσει 13 τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού, Μ113, στις Ένοπλες Δυνάμεις του Λιβάνου. Η σχετική απόφαση πήρε έγκριση από την επιτροπή Εξοπλιστικών...

Ισχυρότερο κινητήρα για τα Rafale, κατά 20%, παρουσίασε η Safran

Στην Αεροπορική Έκθεση του Παρισιού η Safran παρουσίασε τον M88 T-REX, μια εξέλιξη του κινητήρα M88 που κινεί τα μαχητικά Rafale.O M88 T-REX θα ενσωματώσει...