«Ελικοφόρο αεροσκάφος της Sky Express που εκτελεί επιβατική πτήση από την Αθήνα προς την Κέρκυρα και μεταφέρει 19 επιβάτες και 4μελές πλήρωμα, κατά την απογείωση εκπέμπει σήμα κινδύνου (MAYDAY), δηλώνει φωτιά στον κινητήρα Νο2 και ζητά από τον Πύργο Ελέγχου άμεση προτεραιότητα για επιστροφή και υλοποίηση προσγείωσης έκτακτης ανάγκης.
Η προτεραιότητα χορηγείται και ο Πύργος Ελέγχου ενημερώνει αμέσως τόσο την Πυροσβεστική Υπηρεσία Αερολιμένα όσο και το Κέντρο Ελέγχου Αεροδρομίου.
Το ATR επιστρέφει, προσγειώνεται και ακινητοποιείται στο διάδρομο 03L/21R, ενώ στη διαδικασία λόγω καταπόνησης και υπερθέρμανσης του συστήματος πέδησης για την ακινητοποίηση του αεροσκάφους, προκαλούνται ζημιές και τελικά καταστροφή των ελαστικών. Στο σημείο του περιστατικού σπεύδει ενεργοποιημένη Πυροσβεστική Υπηρεσία Αερολιμένα που επιλαμβάνεται των διαδικασιών πυρόσβεσης και διάσωσης επιβατών και πληρώματος.
Στο περιστατικό από τους 23 επιβαίνοντες στο αεροσκάφος, 4 επιβάτες τραυματίζονται βαριά, 3 ελαφρά και 14 αποβιβάζονται σώοι χωρίς τραύματα, ενώ 2 επιβάτες διαπιστώνεται ότι είναι νεκροί. Οι σώοι επιβάτες απομακρύνονται και μεταφέρονται σε προβλεπόμενο χώρο παροχής συνδρομής, οι τραυματίες δέχονται τις πρώτες βοήθειες επι τόπου και στην συνέχεια μεταφέρονται σε νοσοκομείο με ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ, ενώ γίνεται και η απομάκρυνση των σορών».
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, αυτό ήταν το σενάριο της άσκησης ετοιμότητας ευρείας κλίμακας που πραγματοποιήθηκε στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» την Τρίτη 8/02/2022, σύμφωνα με τους κανονισμούς του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), στο πλαίσιο της ετήσιας προετοιμασίας αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, με σκοπό τη δοκιμή του Σχεδίου Αντιμετώπισης Καταστάσεων Ανάγκης του Αερολιμένα, τον έλεγχο αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των διαθέσιμων μέσων, την ανταπόκριση των συστημάτων, την εξοικείωση και εξάσκηση του προσωπικού στην αντιμετώπιση συμβάντων και, κυρίως, τη διασφάλιση υψηλού επιπέδου συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, διασφαλίζοντας έτσι το υψηλότερο δυνατό επίπεδο ασφάλειας και ετοιμότητας για ανάλογες περιπτώσεις πραγματικών περιστατικών.
Μετά το πέρας της κύριας άσκησης διενεργήθηκε μικρής κλίμακας δευτερεύουσα άσκηση για «διαρροή Υδρογονανθράκων» (καύσιμο, λάδι μηχανής), στην οποία συμμετείχαν τα τμήματα Περιβάλλοντος και Λειτουργιών Περιοχής Κίνησης Αεροσκαφών του ΔΑΑ.
Στην άσκηση ετοιμότητας, εκτός των υπηρεσιών του ΔΑΑ, συμμετείχαν οι φορείς:
* Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας / ΠΕΑ
* Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας/Αεροπορική Αρχή (ΥΠΑ/ΑΑ)
* Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ)
* Πυροσβεστική Υπηρεσία Αερολιμένα
* Πυροσβεστικό Σώμα
* Υπηρεσία Επείγουσας Ιατρικής Βοήθειας Αερολιμένα
* Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (EKAB)
* Διεύθυνση Αστυνόμευσης Αερολιμένα
* Αεροπορική Εταιρεία (Sky Express)
* Φορέας Επίγειας Εξυπηρέτησης (SkyServ Handling)