16.8 C
Athens
Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗ120mm on wheels! Ο Ιταλικός Στρατός επιδεικνύει τα πρώτα του τεθωρακισμένα Centauro...

120mm on wheels! Ο Ιταλικός Στρατός επιδεικνύει τα πρώτα του τεθωρακισμένα Centauro 2

- Advertisement -

Το πρώτο του τεθωρακισμένο όχημα Centauro 2, 8×8 MGS (Mobile Gun System-Αυτοκινούμενο Σύστημα Πυροβολικού) κανονικής γραμμής παραγωγής παρουσίασε στις 30 Ιανουαρίου ο Ιταλικός Στρατός. Το όχημα αποτελεί βελτιωμένη εξέλιξη του παλιότερου τροχοφόρου τεθωρακισμένου B1 Centauro 8×8 που από τη δεκαετία του 1990 άρχισε να αντικαθιστά τα άρματα Leopard-1 σε ιταλική υπηρεσία. Το B1 Centauro 8×8 έφερε πυροβόλο των 105 mm/52 διαμετρημάτων χαμηλής πίεσης. Σε ιταλική υπηρεσία τα οχήματα χαρακτηρίζονται ως “Καταστροφείς Αρμάτων”.

Το Centauro II (αριστερά) και το παλιότερο B1 Centauro (δεξιά)

Ο Ισπανικός Στρατός μελετά τον εκσυγχρονισμό των καταστροφέων αρμάτων B1 Centauro

Τον Δεκέμβριο του 2020, ο Ιταλικός Στρατός είχε ανακοινώσει την υπογραφή συμβολαίου με την κοινοπραξία Iveco – Oto Melara για την κατασκευή 86 οχημάτων Centauro 2. Συνολικά, ο αριθμός των Centauro 2 θα ανέλθει στα 150 οχήματα με τα πρώτα οχήματα αρχικής παραγωγής να παραδίδονται εντός του 2021. Το τεθωρακισμένο Centauro 2 φέρει πολλές βελτιώσεις σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, Β1 Centauro στους τομείς της προστασίας, της ισχύος πυρός και της ευκινησίας.

Νέα παρτίδα κυνηγών αρμάτων CENTAURO II για τον Ιταλικό Στρατό

Όπως και με το B1 Centauro στη δεκαετία του 1980, με το Centauro 2 MGS, η ιταλική αμυντική βιομηχανία ανέπτυξε ένα τεθωρακισμένο όχημα 8×8 που συνδυάζει την ισχύ πυρός ενός άρματος μάχης με βάρος μόλις 30 τόνων και την ευελιξία και οικονομία ενός τροχοφόρου. Το όχημα μπορεί εύκολα να μεταφερθεί με στρατιωτικά αεροσκάφη ή αποβατικά πλοία, να διασχίσει στενά και σαθρά δρομολόγια και γέφυρες που τα βαρύτερα άρματα των 50 και 60 τόνων δεν μπορούν.

Καταστροφέας Αρμάτων B1 Centauro του συντάγματος ιππικού της Σαβοΐας του Ιταλικού Στρατού.

Το γενικό σχέδιο του Centauro 2 παραμένει το ίδιο με το παλιότερο Centauro 1 αλλά ο πύργος είναι τοποθετημένος στο πιο ευρύχωρο πήγμα του οχήματος Freccia, η έκδοση Τεθωρακισμένου Οχήματος Μάχης Πεζικού του Centauro. Το πιο ευρύχωρο πήγμα επιτρέπει την ενίσχυση της θωράκισης του σκάφους και του πύργου έναντι σύγχρονων αντιαρματικών απειλών και εκρήξεις ναρκών με την τοποθέτηση πλακών θωράκισης, καθώς και άλλες αντιβαλλιστικές λύσεις και τεχνολογίες που είναι σύμφωνες με το κριτήριο AEP 55, που το κάνουν ικανό να αντιμετωπίσει τις τελευταίες απειλές διάτρησης κινητικής ενέργειας.

Centauro II

Το πλήρωμα του Centauro 2 διατηρείται στα τέσσερα άτομα, με τον οδηγό να κάθεται στο εμπρός και αριστερά τμήμα του σκάφους και το συγκρότημα ισχύος στα δεξιά του. Το υπόλοιπο πλήρωμα (αρχηγός, πληρώματος, πυροβολητής και γεμιστής), συγκεντρώνονται στο τύμπανο του πύργου σε ειδικά καθίσματα που τους προστατεύουν από τον κραδασμό των ναρκών και εκρηκτικών μηχανισμών. Ένα ημιαυτοματοποιημένο σύστημα γέμισης επιτρέπει στον γεμιστή να αναλαμβάνει άλλα καθήκοντα ως εφεδρικό μέλος του πληρώματος.

Ξεκινά η παραγωγή των κυνηγών αρμάτων Centauro II για την Ιταλία

Ο οπλισμός του Centauro 2 MGS είναι ένα τρίτης γενιάς, χαηλής ανάκρουσης, σταθεροποιημένο πυροβόλο των 120/45 mm gun (το παλιότερο πυροβόλο του B1 Centauro των 105/52 mm μπορεί εναλλακτικά να τοποθετηθεί στον πύργο χωρίς πρόβλημα), προσφέρει ισχύ πυρός ανάλογη των αρμάτων μάχης ενώ μπορεί να βάλλει τα σύγχρονα πυρομαχικά των 120 mm NATO APFSDS και πολλαπλής χρήσης βλήματα MP. Ένα ομοαξονικό πολυβόλο των 7,62 mm αριστερά του κυρίως πυροβόλου και ένας τηλεχειριζόμενος σταθμός HITROLE με ένα βαρύ πολυβόλο των 12,7 mm στην οροφή του πύργου αποτελούν τον δευτερεύοντα οπλισμό του οχήματος.

Καταστροφέας Αρμάτων Centauro II της Μ/Κ Ταξιαρχίας “Pinerolo” κατά τη διάρκεια ασκήσεων στα τέλη του 2021.

Στον τομέα της ευκινησίας, το Centauro 2 εξοπλίζεται πλέον με έναν κινητήρα Iveco Vector 8V Euro III με ισχύ 720 ίππους που συμπληρώνεται με ένα αυτόματο κιβώτιο σχέσεων με επτά ταχύτητες εμπρός και μία όπισθεν. Το όχημα μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 105 χλμ/ώρα σε ομαλό δρόμο και έχει ακτίνα 800 χλμ.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

10 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
10 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πάνω από 500 Ρώσοι νεκροί στην Συρία από την εκεί ανάμιξη – τώρα απόσυρση

Όπως μεταδίδει η ρωσική υπηρεσία του BBC, η δεκαετής πολεμική εμπλοκή της Ρωσίας στη Συρία, έχει καταγράψει τουλάχιστον 543 νεκρούς. Οι συγκεκριμένοι διαπιστώθηκαν από...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Φρεγάτα Constellation: Ολοκλήρωση σχεδίου το Μάιο του ’25, δεύτερη γραμμή ναυπήγησης...

64
Οι φρεγάτες κλάσης Constellation σε αμερικανική παραγωγή ίσως και να «βλέπουν» φως στον ορίζοντα μετά τα προβλήματα που κορυφώθηκαν και τον Μάιο του 2024...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 20 Δεκεμβρίου 1522: Πολιορκία και πτώση της Ρόδου...

0
Μετά από εξάμηνη πολιορκία, η φρουρά των Ιωαννιτών ιπποτών της Ρόδου παραδίδεται στον Σουλεϊμάν τον Μεγαλοπρεπή. Ήταν η δεύτερη φορά που η Ρόδος πολιορκείτο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Ρωσία “μετακομίζει” από τη Συρία στην ανατολική Λιβύη;

Πτήσεις Ρωσικών αλλά και Λευκορωσικών μεταγωγικών αεροσκαφών, κυρίως Il-76 και An-124, καταγράφονται τις τελευταίες μέρες από τη ρωσική βάση του Χμέιμιμ στη Συρία (κοντά...

Mikoyan-Gurevich Ye-8, το “MiG-23” που δεν μπήκε ποτέ σε υπηρεσία

Η ιστορία του σοβιετικού μαχητικού αεροσκάφους Ye-8 ξεκινά το 1960, όταν το σχεδιαστικό γραφείο ΜiG αποφάσισε να αναπτύξει ένα βελτιωμένο μαχητικό με βάση την...

Η Northrop Grumman πήρε συμβόλαιο για τα “πυρηνικά” E-130J TACAMO

Στις 18 Δεκεμβρίου 2024, η Northrop Grumman ανακοίνωσε ότι επιλέχθηκε ως ο κύριος ανάδοχος για την παράδοση των αεροσκαφών πυρηνικής διοίκησης, ελέγχου και επικοινωνιών...