8.6 C
Athens
Δευτέρα, Ιανουάριος 13, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΝέα παγκόσμια άνοδος πωλήσεων όπλων, ο πλανήτης φτωχαίνει αλλά εξοπλίζεται

Νέα παγκόσμια άνοδος πωλήσεων όπλων, ο πλανήτης φτωχαίνει αλλά εξοπλίζεται

- Advertisement -

Οι παγκόσμιοι γίγαντες των στρατιωτικών εξοπλισμών έμειναν πρακτικά αλώβητοι την περασμένη χρονιά από την οικονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία του νέου κορονοϊού, καταγράφοντας νέο ρεκόρ πωλήσεων, για έκτη συνεχόμενη χρονιά, αποκαλύπτει έκθεση που δίνεται στη δημοσιότητα σήμερα Δευτέρα.

Ο κύκλος εργασιών των εκατό μεγαλύτερων ομίλων του τομέα της άμυνας έφθασε το 2020 σε νέο κολοφώνα, στα 531 δισεκατομμύρια δολάρια (470 δισεκ. ευρώ), με τις μισές και πλέον από τις εταιρείες αυτές να έχουν έδρα τις ΗΠΑ, σύμφωνα με την έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας για τη Διεθνή Ειρήνη της Στοκχόλμης (SIPRI).

Το άθροισμα των πωλήσεων όπλων και στρατιωτικών υπηρεσιών σε διεθνές επίπεδο αυξήθηκε κατά 1,3%, την ώρα που η παγκόσμια οικονομία συρρικνωνόταν κατά πάνω από 3%, σημειώνει το ινστιτούτο με έδρα τη Σουηδία, που παράγει έργο αναφοράς στο πεδίο. Ο τζίρος των εκατό μεγαλύτερων ομίλων όπλων βρίσκεται σε συνεχή άνοδο από το 2015: αθροιστικά, έχει φθάσει το 17%, υπογραμμίζει το SIPRI.

Εξαιρουμένων μόνο ορισμένων ρωσικών (ο τζίρος τους υποχώρησε κατά 6,5%) και γαλλικών (-7,7%) ομίλων, οι άλλες χώρες είδαν τις εταιρείες τους στον τομέα να καταγράφουν αύξηση πωλήσεων την περασμένη χρονιά.

Πέντε αμερικανικοί γίγαντες μονοπωλούν για ακόμη μια φορά τις πρώτες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης: η Lockheed-Martin (μαχητικά αεροσκάφη F-35, πύραυλοι, κ.λπ.) εδραιώθηκε στην πρώτη θέση, με πωλήσεις 58,2 δισεκ. δολαρίων, μπροστά από τη Raytheon, τη Boeing, τη Northrop Grumman και την General Dynamics.

Η βρετανική BAE Systems βρίσκεται στην υψηλότερη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών ομίλων (6η), ακολουθούμενη από την Airbus (11η). Οι κινεζικές Norinco (7η), AVIC (8η), CETC (9η) και η αμερικανική L3 Harris (10η) συμπληρώνουν την κορυφαία δεκάδα.

Σύμφωνα με το ινστιτούτο, το γεγονός ότι οι μεγάλες εταιρείες όπλων αντιπαρήλθαν τη δυσμενή συγκυρία του 2020 εξηγείται κυρίως από τις δημοσιονομικές πολιτικές στήριξης μπροστά στην πανδημία και τις επιπτώσεις των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν για την ανάσχεσή της.

Πάντως ο τομέας δεν επέδειξε πλήρη ανοσία στην πανδημία, ειδικά σε ό,τι αφορά τη βιομηχανική διάσταση. «Σε αρκετές περιπτώσεις, τα μέτρα που ελήφθησαν για να ανακοπεί η εξάπλωση του ιού προκάλεσαν προβλήματα στις αλυσίδες εφοδιασμού και καθυστέρησαν τις παραδόσεις», σημειώνει το SIPRI.

Αυτό ίσχυσε, σύμφωνα με την έκθεση, στην περίπτωση της Thales, της γαλλικής εταιρείας -εξαιρουμένης της Airbus- που καταλαμβάνει την υψηλότερη θέση στην κατάταξη (14η), καθώς εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων είδε πτώση του τζίρου της κατά 6%.

Πίσω από τις 41 αμερικανικές επιχειρήσεις της κορυφαίας εκατοντάδας και το μερίδιο αγοράς τους, που φθάνει το 54%, 26 ευρωπαϊκές εταιρείες εξασφάλισαν το 21% των συνολικών πωλήσεων. Τις ακολούθησαν οι κινεζικές (13% του συνόλου, πέντε εταιρείες) και οι ρωσικές (5%, εννέα εταιρείες).

Στις περιπτώσεις αρκετών ομίλων που έχουν επίσης πολιτικές δραστηριότητες, όπως οι Boeing και Airbus, υπολογίστηκαν μόνο οι πωλήσεις στρατιωτικών ειδών από το SIPRI.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Πως οι εκσυγχρονισμένες MEKO200HN γίνονται αντιαεροπορικές πλατφόρμες με χαμηλό κόστος

Οι φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ, κλάσης "Ύδρα", παραμένουν και σήμερα θεμέλιο του στόλου μας. Και ο μη εκσυγχρονισμός των εξαιρετικών αυτών πλοίων, έχει αναμφίβολα μειώσει την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΨΗ: Πότε (δεν) θα ξαναπάρει νέα Rafale η Πολεμική Αεροπορία;

47
Η χθεσινή άφιξη του 24ου μαχητικού Rafale στην Τανάγρα, με κωδικό "457" ολοκλήρωσε την διπλή παραγγελία του τύπου που έγινε από τη χώρα μας....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 13 Ιανουαρίου 1951: Μάχη του Βίνχ Γιέν, η...

0
Το 1951 ο πόλεμος στην γαλλική Ινδοκίνα βρισκόταν σε κρίσιμο σημείο. Παρά την φαινομενική αριθμητική επάρκεια του Γαλλικού Εκστρατευτικού Σώματος της Άπω Ανατολής (190.000,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Κυρ. Μητσοτάκης: Ελλάδα και Σαουδική Αραβία έχουν το ίδιο όραμα για την ασφάλεια και την ειρήνη

Πραγματοποιήθηκε σήμερα το Ανώτατο Συμβούλιο Στρατηγικής Συνεργασίας Ελλάδας - Σαουδικής Αραβίας, στο οποίο συμπροήδρευσαν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Πρίγκιπας Διάδοχος και πρωθυπουργός...

Η ρωσική προπαγάνδα για τους Βορειοκορεάτες στρατιώτες στην Ουκρανία

Η αιχμαλώτιση στο Κουρσκ από ουκρανικής πλευράς δύο βορειοκορεατών στρατιωτών έχει φέρει ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες στη δημοσιότητα, με κυριότερη πως ένας από τους δύο έφερε...

Ρωσία και Ιράν θα υπογράψουν «Συμφωνία Συνολικής Στρατηγικής Σύμπραξης»

Η Ρωσία και το Ιράν θα υπογράψουν την Παρασκευή μια «Συμφωνία Συνολικής Στρατηγικής Σύμπραξης» κατά την επίσκεψη που θα πραγματοποιήσει στη Ρωσία ο Ιρανός...