22.5 C
Athens
Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗP.188: το πρώτο σχέδιο jet βομβαρδιστικού της Blohm & Voss

P.188: το πρώτο σχέδιο jet βομβαρδιστικού της Blohm & Voss

- Advertisement -

Η συγκεκριμένη εταιρεία είχε προχωρήσει σε αρκετά φουτουριστικά σχέδια για το Υπουργείο Αεροπορίας του Ράϊχ κατά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά λίγα εξ αυτών τελικώς υλοποιήθηκαν. Τέτοια ήταν και η περίπτωση του P.188, το οποίο θα αντικαθιστούσε τον αναξιόπιστο «γρύφονα» Heinkel He 177. Η Luftwaffe, με μοναδική εξαίρεση τον τετρακινητήριο «κόνδορα» Focke Wulf  Fw 200, στερείτο βαρέων βομβαρδιστικών, όπως τα βρετανικά Avro Lancasters και Short Stirlings ή τα αμερικανικά B-24 Liberators και Boeing B-17 flying fortresses.

P.188.01

Η όλη σχεδίασή του έγινε με σκοπό τη μεταφορά μεγάλου αριθμού βομβών και μεγάλου φορτίου καυσίμων, ενώ στα μπροστινά και οπίσθια τμήματα της ατράκτου – κοντά στο κέντρο βάρους του – θα έφερε ένα νέο σύστημα προσγείωσης με δύο ζεύγη τροχών. Αξιοπρόσεκτο είναι και το καινοτόμο σχήμα διέδρων πτερύγων, με είκοσι μοίρες αρνητικής και είκοσι θετικής κλίσης για την απορρόφηση των υπερηχητικών κραδασμών και τη μείωση στρεπτικών δονήσεων, που θα του εξασφάλιζαν μια καλύτερη απόδοση τόσο σε χαμηλές όσο και υψηλές πτήσεις. Το μόνο μειονέκτημα ήταν η υπερβολική πίεση αέρα στις άκρες των πτερύγων, το οποίο διορθώθηκε αργότερα με ένα σύστημα μεταβλητής συχνότητας ρυθμιζόμενο στις δώδεκα μοίρες.

P.188.02 Cutaway

Συμπιεζόμενο cockpit δύο ατόμων προσωπικού και ευρείας οπτικής γωνίας θα προσαρμοζόταν στην κυλινδρική άτρακτο χωρίς να εξείχε από αυτήν, ενώ στις πτέρυγες θα υπήρχαν τέσσερις turbojet κινητήρες Jumo 004C. Το αεροσκάφος θα διέθετε και βοηθητικά στυλίδια προσγείωσης – αρκετά έξω από τα τέσσερα ατρακτίδια κινητήρων – τα οποία θα εξυπηρετούσαν τη σταθεροποίησή του, χωρίς όμως οι τροχοί του να αγγίζουν το έδαφος. Το ουραίο τμήμα της ατράκτου, με μονό κάθετο πηδάλιο ελέγχου, θα έφερε νέο τύπο κώνου εφοδιασμένου με πλέγμα αερόφρενων που θα άνοιγαν σαν oμπρέλα για τη μείωση ταχύτητας κατά τις κάθετες βυθίσεις.

Κατόψεις των P.188.01, 02 και 04

Tο πρώτο πρωτότυπο (P.188.01) θα δοκιμαζόταν χωρίς οπλισμό. Το P.188.02 θα ήταν ελαφρώς μικρότερο με διπλά ουραία κάθετα πηδάλια ελέγχου προς αντικατάσταση του μονού. Επίσης, το cockpit θα ήταν υπερυψωμένο για καλύτερη ορατότητα. Το τελευταίο P.188.04 ήταν σχεδιασμένο με λεπτότερη άτρακτο και διπλά ατρακτίδια κινητήρων. Τα πτερύγια θα έφεραν βοηθητικές δεξαμενές καυσίμων, όπου το μεσαίο τμήμα τους θα ήταν χαλύβδινο, ενώ το υπόλοιπο θα κατασκευαζόταν από ντουραλουμίνιο. Οι δε επιφάνειες ελέγχου θα ήταν από ξύλο. Αυτή η έκδοση θα έφερε δύο διπλά ουραία πυροβόλα MG131 των 30 χιλιοστών ενεργοποιούμενα από το θάλαμο διακυβέρνησης. Η μέγιστη ταχύτητα υπολογιζόταν στα 820 χλμ/ω, και θα μετέφερε ανώτατο φορτίο ενός τόνου βομβών. Το μήκος του θα ήταν 17,45, ενώ το άνοιγμα πτερύγων θα έφτανε τα 27 μέτρα. Τελικά το σχέδιο δεν επελέγη από το Υπουργείο Αεροπορίας για περαιτέρω δοκιμές και το όλο project έμεινε μόνο στα χαρτιά. Το δεύτερο μοντέλο, P.188.02, παράγεται σε κλίμακα 1/72 από τη Unicraft Models.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πως η τουρκική επιθετικότητα σε Ελλάδα & Κύπρο θα δικαιωθεί με ρωσική επικράτηση στην Ουκρανία

Δυστυχώς η Ευρώπη εδώ και 3,5 χρόνια δοκιμάζεται από ένα νέο πόλεμο, σκληρό και ανελέητο και χωρίς ορατό τέλος προς το παρόν. Σε έναν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Φρεγάτες ΜΕΚΟ: Σχεδιασμός συνεχούς εξέλιξης και με νέο σόναρ, πυραύλους ESSM...

74
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης "Ύδρα", ΜΕΚΟ200ΗΝ, αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα εγχειρήματα του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) για την ενίσχυση της επιχειρησιακής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Οκτωβρίου 1914: Πτώση της Αμβέρσας, ο Γερμανικός...

0
Μετά από 96 μέρες πολιορκίας και εξοντωτικού βομβαρδισμού από βαρύ και υπερβαρύ πυροβολικό, οι Γερμανικές δυνάμεις διαπερνούν τον κλοιό των οχυρών στο στρατηγικό λιμάνι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

MiG-23MLD, η “απόλυτη” έκδοση του παλαίμαχου σοβιετικού μαχητικού

Το MiG-23MLD, γνωστό στη δυτική ορολογία ως Flogger-K, αποτελεί την κορυφαία και πιο εξελιγμένη έκδοση του θρυλικού σοβιετικού μαχητικού αεροσκάφους MiG-23, που σχεδιάστηκε από...

Το πρωτοποριακό X-29Α, η τελική εξέλιξη του… F-5A Freedom Fighter!

Το Grumman X-29 αποτελεί ένα από τα εμβληματικά πειραματικά αεροσκάφη στην ιστορία της αεροναυπηγικής τεχνολογίας, καθώς εισήγαγε μια πρωτοποριακή προσέγγιση στη σχεδίαση μαχητικών μέσω...

Ο θρυλικός πιλότος Randy “Duke” Cunningham πέταξε για τελευταία φορά

Ο Randy "Duke" Cunningham, ο πιλότος μαχητικών και ο πρώτος Αμερικανός άσος του Πολέμου του Βιετνάμ, απεβίωσε σε ηλικία 83 ετών. Ο Cunningham, γνωστός...