Το τι ακριβώς αναπτύσσει η Κίνα στον αεροπορικό/διαστημικό τομέα είναι από τα αρκετά καλά κρυμμένα μυστικά. Και είναι σημαντικό λάθος να θεωρούμε τις εκεί εξελίξεις ως απλές ή έστω σύνθετες αντιγραφές ρωσικών και δυτικών σχεδιάσεων.
Σύμφωνα λοιπόν με ένα δημοσίευμα του South China Morning Post, κινέζοι ερευνητές πέτυχαν να βελτιώσουν σημαντικά το λογισμικό ελέγχου ενός πολυηχητικού drone (με μεγίστη ταχύτητα πάνω από 5 Mach) ώστε αυτό να προσγειώνεται με ασφάλεια. Για τα πολυηχητικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη, η διαδικασία της προσγείωσης είναι ιδιαίτερα δύσκολη καθώς πρέπει να φρενάρουν από την υψηλή τους ταχύτητα για εκατοντάδες χιλιόμετρα, ενώ ταυτόχρονα σβήνουν τους κινητήρες ramjet που διαθέτουν, χωρίς δυνατότητα επανεκκίνησης.
Έτσι καθώς η προσέγγιση σε κάποιο διάδρομο προσγείωσης απαιτεί και ελιγμούς, το όλο εγχείρημα κατάβασης από πολύ μεγάλο ύψος (πάνω από 30 χιλιόμετρα) με πολύ μεγάλη ταχύτητα, χωρίς δυνατότητα ελέγχου της ώσης, γίνεται ένα πολύ κρίσιμο στοίχημα για τα υπολογιστικά συστήματα, τόσο πάνω στο αεροσκάφος όσο και στο έδαφος που έχουν τον έλεγχο. Το δημοσίευμα αναφέρει πως η επίλυση που επελέγη ήταν τελικά η εξέλιξη του λογισμικού και όχι η αύξηση της υπολογιστικής ισχύος, σε βαθμό που στην προσγείωση το drone μπορεί να «διαλέγει» μεταξύ τριών σεναρίων προσέγγισης (έχοντας δηλαδή και εναλλακτικές) και όχι να έχει στη διάθεση μόλις μια επίλυση.