Στις 22 Ιουνίου, η γερμανική βιομηχανία εργοστασιακής ανάπτυξης και ερευνών IABG με την συνεργασία της Ομοσποσνδιακής Υπηρεσίας Αμυντικών Εξοπλισμών, Πληροφορικής τεχνολογίας και υποστήριξης των γερμανικών ενόπλων δυνάμεων (BAAINBw), παρουσίασε ένα πρωτότυπο τεθωρακισμένο όχημα επίδειξης τεχνολογίας. Το νέο αερομεταφερόμενο τεθωρακισμένο όχημα μεταφοράς προσωπικού (Luftbeweglichen Waffenträger ή σε συντομία LuWa) είναι προϊόν 14 μηνών ανάπτυξης και προορίζεται ως πιθανός διάδοχος των γνωστών ελαφρών τεθωρακισμένων αερομεταφοράς Wiesel 1 και 2, που είναι σε χρήση με τις αερομεταφερόμενες δυνάμεις του Γερμανικού Στρατού εδώ και δεκαετίες.
Το πρωτότυπο του LuWa αναπτύχθηκε με τη συνεργασία πολλών κορυφαίων γερμανικών βιομηχανιών, με την IABG ως κύριο κατασκευαστή και την συμμετοχή πολλών γνωστών εταιρειών. Ακολουθεί την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία με το Wiesel, που στην αρχική του έκδοση παρουσιάστηκε και εντάχθηκε σε υπηρεσία στη δεκαετία του 1970 για να αναβαθμιστεί και εξελιχθεί σημαντικά στις δεκαετίες του 1990 και 2000. Εξοπλίζοντας κυρίως τις δυνάμεις των Γερμανών αλεξιπτωτιστών (Fallschirmjägertruppen) το όχημα υπηρετεί ως φορέας μεταφοράς και χρήσης βαρέων όπλων σε κάθε τύπο εδάφους, όπως αντιαρματικών πυραύλων TOW, όλμων των 120mm, πυροβόλων των 20mm, αντιαεροπορικών πυραύλων, όχημα διοίκησης και τραυματιοφόρο.
Νέα αναβάθμιση για τα 40-χρονα γερμανικά ελαφρά τεθωρακισμένα Wiesel 1
Το LuWa δείχνει να ακολουθεί την ίδια λογική, με ολιγομελές πλήρωμα και πύργους των ACS, FFG και Valhalla με πυροβόλα των 30mm. Το όχημα αναμένεται να ισορροπεί μεταξύ μικρού βάρους για να μεταφέρεται από μεταγωγικά αεροσκάφη και ταυτόχρονα να έχει επαρκή θωράκιση για να αντέχει σε πλήγματα φορητών όπλων και θραυσμάτων βλημάτων πυροβολικού ενώ -σε αντίθεση με το Wiesel- δείχνει να έχει όχι ένα αλλά δύο συγκροτήματα ερπυστριών ανά πλευρά με τρεις μικρούς τροχούς έκαστο. Το όχημα παρουσιάστηκε ενώπιον επιτροπής στο πεδίο δοκιμών της ACS στο Derching κοντά στο Άουγκσμπουργκ της Βαυαρίας.
Όπως ανακοινώθηκε, με την ενσωμάτωση νέας τεχνολογίας υποσυστημάτων που βρίσκονται ακόμα σε δοκιμαστικό στάδιο, η αξιολόγηση του οχήματος θα διαρκέσει τουλάχιστον ως τα μέσα του 2022. Ταυτόχρονα, μαζί με τις δοκιμές πεδίου, αναπτύσσεται και ένα πλήρως ψηφιοποιημένο “δίδυμο” του οχήματος, η ανάπτυξη του οποίου θα βοηθήσει να εξακριβωθούν λάθη και να προβλεφθούν έγκαιρα βελτιώσεις στο πραγματικό βοηθώντας στην ερευνητική διαδικασία.