10.7 C
Athens
Δευτέρα, 15 Δεκεμβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑ"Δημιουργία Ξανά": Εγχώρια αμυντική παραγωγή, το πιο μεγάλο ελληνικό ανέκδοτο

“Δημιουργία Ξανά”: Εγχώρια αμυντική παραγωγή, το πιο μεγάλο ελληνικό ανέκδοτο

- Advertisement -

Λάβαμε το παρακάτω δελτίο Τύπου από τη “Δημιουργία Ξανά” σχετικά με την εγχώρια αμυντική παραγωγή:

Όσο η Ελλάδα αναλώνεται σε εσωτερικά ζητήματα μηδαμινής σημασίας, η Τουρκία συνεχίζει την ανάπτυξη δικών της οπλικών συστημάτων, υπογράφοντας συμβόλαια εξαγωγών πολλών δις. Μοιραία λοιπόν γεννάται το ερώτημα για το πώς σκοπεύει η Ελλάδα να αξιοποιήσει την εγχώρια αμυντική βιομηχανία, ενώπιον μάλιστα μιας νέας παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

Την τελευταία περίοδο διαβάζουμε πολλά άρθρα και σχόλια για την παραγωγή ή την συμπαραγωγή οπλικών συστημάτων. Συνήθως καταλήγουν στη διαπίστωση πως οι εκάστοτε κυβερνώντες έχουν «αφήσει τη χώρα χωρίς πολεμική βιομηχανία». Γιατί το έκαναν αυτό; Επεδίωκαν μήπως την αμυντική της απογύμνωση; Όχι, βέβαια. Η απάντηση βρίσκεται, ακόμη μία φορά, στο απολύτως αναποτελεσματικό πλέγμα θεσμών και διαδικασιών της δημόσιας διοίκησης.

Η Τουρκία έχει υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας το οποίο συντονίζει τα πάντα. Στην Ελλάδα έχουμε πληθώρα επιτροπών, γραφείων και συναρμόδιων υπηρεσιών που υπάγονται σε διαφορετικούς φορείς και αποτελούν τροχοπέδη σε κάθε εγχώρια προσπάθεια. Χαρακτηριστική είναι η ιστορία του προγράμματος «Κένταυρος» της ΕΛΒΟ, που χρειάστηκε 2 χρόνια για να σχεδιασθεί και 20 χρόνια για να μην ολοκληρωθεί μολονότι η διαμάχη των κρατικών φορέων μεταξύ τους συνεχίζεται! Ένα φιλόδοξο project για κατασκευή 145 τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης, στο οποίο συμμετείχαν ελληνικές και ξένες εταιρείες, ξεκίνησε το 2000 με τη δημιουργία ενός εξαιρετικά επιτυχημένου πρωτοτύπου και κατέληξε σε φιάσκο, με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας να ζητάει από την ΕΛΒΟ την έντοκη επιστροφή των 3 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, που πήρε ως προκαταβολή. Πολύ μεγάλο και χρονοβόρο ανέκδοτο, με το οποίο, δυστυχώς, γελούν άλλοι εις βάρος μας.

Κι ενώ ο Ερντογάν νίκησε στην Αρμενία χρησιμοποιώντας κυρίως πολεμικά drones,
η επιτροπή του ΕΡΕΥΝΩ- ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ-ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ απέρριψε προτάσεις για την ανάπτυξη εγχώριων μη επανδρωμένων αεροσκαφών, τόσο το 2011 όσο και το 2017 γιατί θεωρήθηκαν… μη καινοτόμες!

Όμως, όταν καταφέρνει και ξεφεύγει από τα γρανάζια των ανευθυνοϋπεύθυνων, η ελληνική αμυντική βιομηχανία κάνει θαύματα. Τα αντιαεροπορικα συστήματα Patriot και Crotale, οι κονσόλες ελέγχου πυραύλων Hawk, οι φορείς ρουκετών Mica, τα οχήματα Asrad Hellas έχουν σε μεγάλο ποσοστό τη σφραγίδα της. Δεν έλειψαν μάλιστα και περιπτώσεις αμιγώς ελληνικών ιδιοκατασκευών όπως το ηλεκτρονικό συγκρότημα του πυραύλου IRIS-T. Η χώρα μας συμμετείχε επίσης σε διακρατικά προγράμματα όπως η ανάπτυξη του πυραύλου ESSM και του μη επανδρωμένου αεροσκάφους nEUROn.

Η “Δημιουργία Ξανά” πιστεύει ότι τόσο ο δημόσιος όσο και ο ιδιωτικός τομέας στην Ελλάδα διαθέτουν ανθρώπους με εξαιρετική τεχνογνωσία και ικανότητες στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της παραγωγής οπλικών συστημάτων. Δεν διαθέτουμε όμως σοβαρό θεσμό στον ρόλο του project leader, που να λειτουργεί ανεξάρτητα από πολιτικές συμπάθειες και αντιπάθειες, συγκρούσεις μεγαλοπαραγόντων, επιδιώξεις “μίζας” και μικροπολιτικά ψηφοθηρικά τεχνάσματα. Στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας δεν ξεκινάμε από τις επιχειρησιακές ανάγκες, όπως γίνεται παντού στον κόσμο. Ξεκινάμε από πώς θα χρηματοδοτήσουμε τις κρατικές βιομηχανίες για να συνεχίσουν να λειτουργούν και να μην δημιουργηθεί κοινωνική αναστάτωση. Οι παραγγελίες περιττών ή ακατάλληλων προϊόντων, είναι η νομότυπη πατέντα χρηματοδότησης.

Έτσι όμως δεν φτιάχνεις άμυνα. Φτιάχνεις εκλογικό προφίλ. Μπορείς, μ’ αυτό, να νικήσεις σε εκλογές. Όχι όμως σε πόλεμο.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

41 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
41 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Ειδικές δυνάμεις σε όλα τα υποβρύχια του ΠΝ με νέας γενιάς υποθαλάσσια σκούτερ

Για δεκαετίες, η συζήτηση γύρω από την ισχύ ενός υποβρυχίου επικεντρώνεται σχεδόν αποκλειστικά στις τορπίλες, στα βλήματα cruise και στα συστήματα αισθητήρων. Στη σύγχρονη...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Φρεγατιάδα, 5 χρόνια μετά: τι απέγιναν οι 8 προτάσεις σκαφών που...

11
Μια από κάθε άποψη κομβική ήταν η ελληνική εξοπλιστική προσπάθεια για απόκτηση 4 φρεγατών πολλαπλών ρόλων, όπως εξαγγέλθηκε το 2020 στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1/14 Δεκεμβρίου 1913: Η πολυπόθητη ένωση της Κρήτης...

0
Παρουσία του βασιλιά Κωνσταντίνου του Α' και του πρωθυπουργού Ελευθέριου Βενιζέλου πραγματοποιείται στα Χανιά η πανηγυρική Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα. Η στιγμή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Φρεγατιάδα, 5 χρόνια μετά: τι απέγιναν οι 8 προτάσεις σκαφών που είχε εξετάσει η Ελλάδα;

Μια από κάθε άποψη κομβική ήταν η ελληνική εξοπλιστική προσπάθεια για απόκτηση 4 φρεγατών πολλαπλών ρόλων, όπως εξαγγέλθηκε το 2020 στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης...

Κικίλιας: Επενδύσεις σε ναυτιλία και λιμενικές υποδομές, η μεγάλη ευκαιρία της ελληνικής οικονομίας για ανάπτυξη

«Η θάλασσα, η ναυτιλία και το εμπόριο, η μεγάλη νησιωτικότητά με τα λιμάνια τους, είναι η μεγάλη ευκαιρία της ελληνικής οικονομίας για ανάπτυξη» τόνισε ο υπουργός...

Ξεκίνησε ο διαγωνισμός για τις έρευνες βυθού της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Ιταλίας GRITA 2

Στην προκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας των ερευνών βυθού για τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας - Ιταλίας προχώρησαν οι Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς της Ελλάδας και...