31.1 C
Athens
Σάββατο, 13 Σεπτεμβρίου, 2025
ΓΕΝΙΚΑΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣΝαύαρχος Rowden για τις MMSC: Είναι εξελιγμένο πλοίο, σαν ένα LCS Flight...

Ναύαρχος Rowden για τις MMSC: Είναι εξελιγμένο πλοίο, σαν ένα LCS Flight III

- Advertisement -

 

Την περασμένη Τετάρτη το βράδυ, ενόψει της νέα διαδικτυακής συνέντευξης με έναν ακόμη επίσημο της Lockheed Martin, της 3ης κατά σειρά που συμμετείχε η ΠΤΗΣΗ και το ptisidiastima.com. Τη συνέντευξη έδωσε ο Ναύαρχος ε.α Thomas Rowden, Vice President for International Programs της Lockheed Martin, σχετικά με τις προτεινόμενες φρεγάτες MMSC για το Πολεμικό Ναυτικό. Καθώς οι ερωτήσεις που μπορέσαμε να κάνουμε ήταν λίγες, αλλά περιεκτικές, σας μεταφέρουμε επιγραμματικά όσα είπε ο Ναύαρχος για τις MMSC. Οι απαντήσεις και οι σημειώσεις μας περιλαμβάνουν κι όσα ρωτήθηκαν όχι μόνο από εμάς, αλλά και από τους υπόλοιπους αναλυτές και δημοσιογράφους που συμμετείχαν στην ενημέρωση.

Update: Ο Admiral (Ret’d) Thomas Rowden, Αντιπρόεδρος της Lockheed Martin, θα απαντήσει ερωτήσεις για τις MMSC. Τι ερωτήσεις θέλετε να του κάνουμε;

Πριν από αυτό, να αναφέρουμε πως ο Ναύαρχος μίλησε λίγο για το τι είχε κάνει πριν συνεργαστεί με την Lockheed Martin. Ανέφερε πως έχει πλεύσει στο Αιγαίο, και μίλησε για “επικίνδυνα νερά”. Συνεπώς γνωρίζει το πεδίο μάχης που θα λέγεται Αιγαίο, ενώ γνωρίζει και την Ανατολική Μεσόγειο. Συμμετείχε στην Ομάδα του USN που έβαλε τις δυο κλάσεις LCS σε υπηρεσία.

  1.  Η MMSC είναι μια εξέλιξη της LCS. Όπως το Arleigh Burke έχει φτάσει στο επίπεδο Flight III, η MMSC είναι ουσιαστικά ένα LCS Flight III.
  2. H πρώτη ελληνική MMSC, αν επιλεγεί από το ΠΝ, θα είναι το 21 σκάφος της κλάσης (16 για το USN και άλλα 4 για τη Σαουδική Αραβία).
  3. Το πλοίο είναι combat tested, combat proven, πλήρως αξιόπιστο.
  4. Η MMSC έχει το COMBATSS-21, που είναι ουσιαστικά ένα AEGIS. To AEGIS είναι τοποθετημένο σε 111 (!) πλοία παγκοσμίως, και η ελληνική MMSC θα έχει ένα σύστημα που μπορεί να εξελιχθεί.
  5. Δεν υπάρχει κάποια “Beast” Έκδοση (Beast Mode όπως το ανέφεραν αναγνώστες μας στα σχόλια, αν και η έκφραση χρησιμοποιείται μόνο για αεροσκάφη), αλλά το πλοίο σίγουρα μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες του ΠΝ.
  6. Σε κάθε περίπτωση, το πλοίο όπως έχει προσφερθεί θα έχει τις ίδιες διαστάσεις με το LCS, καθώς ενδεχόμενο συμβόλαιο θα προχωρήσει μέσω FMS. Συνεπώς, το πλοίο θα πρέπει να υπάρχει, έστω σαν βάση μόνο, στο USN. Ο οπλισμός/εξοπλισμός ναι, μπορεί να αλλάξει για να καλύπτει τις ανάγκες του ΠΝ (και ο οπλισμός θα είναι ανώτερος της σαουδαραβικής MMSC).
  7. To Letter Of Request που πρέπει να σταλεί, για να έχουμε μια σαφή απάντηση σε κόστη, και Ενδιάμεση Λύση, ΔΕΝ είναι δεσμευτική. (Σημείωση ΠΤΗΣΗ: Αν σταλεί, το ΠΝ θα έχει μελετημένη απάντηση για την τελική διαμόρφωση των πλοίων, τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ και την Ενδιάμεση Λύση). Σύμφωνα με το Ναύαρχο, είναι πρόωρο να συζητήσουμε για την Τελική Διαμόρφωση των MMSC HN.
  8. Σε ερώτηση του ΦΓΚ, που ανέφερε το γεγονός ότι μια MMSC HN, θα είναι η ναυαρχίδα του Στόλου, και δεν θα έχει κάλυψη από Αντιτορπιλικά και Καταδρομικά. Εκεί ο Rowden ανέφερε πως το Πλοίο είναι Multi Mission, μπορεί να βγει πολύ άνετα στην Ανατολική Μεσόγειο, ενώ ανέφερε ξεκάθαρα πως ένα από κομβικά πλεονεκτήματά του είναι το Interoperability (Διαλειτουργικότητα).
  9. Σε ερώτησή μας σχετικά με το Σόναρ, ο Rowden μετέφερε την προσωπική του εμπειρία. Έτσι λοιπό είναι πως υπάρχει εξέλιξη στον ASW αγώνα. Έχει διεξάγει πολλές ASW επιχειρήσεις, και με συρόμενα και με τρόπιδας σόναρ. Θεωρεί πως όταν κάνει ανθυποβρυχιακό πόλεμο, κι έχεις ενέργεια που πρέπει να ξοδέψεις για να εντοπίσεις ένα εχθρικό υποβρύχιο, το καλύτερο είναι να την διοχετεύσεις όλη μέσω του συρόμενου σόναρ. Τα συρόμενα σόναρ είναι πολύ καλύτερα από τα τρόπιδας. Συνεχάρη την επιλογή του ΠΝ για την αγορά των ελικοπτέρων MH-60R, καθώς τα θεωρεί το καλύτερο και ικανότερο μέσο ASW επιχειρήσεων.
  10. Σχετικά με την επιβιωσιμότητα των πλοίων, και τα Level 1+. Ξεκαθάρισε πως το σκάφος είναι κατασκευασμένο από χάλυβα, και η υπερκατασκευή από αλουμίνιο. Εξήγησε πως το αλουμίνιο στην υπερκατασκευές είναι πρακτική πολλών δεκαετιών, και πολλά αντιτορπιλικά, καταδρομικά και φρεγάτες του USN έχουν υπερκατασκευή από αλουμίνιο. Είπε επί λέξει πως το USN δεν “παίζει” με την ασφάλεια και τις ζωές των πληρωμάτων του, για τα βάλει να πολεμήσουν σε μη ασφαλή πλοία, ουσιαστικά θεωρώντας πως δεν υπάρχει θέμα επιβιωσιμότητας.
  11. Έγιναν συναντήσεις με πολλές ελληνικές αμυντικές εταιρείες, και τα πλοία μπορούν να φτιαχτούν στην Ελλάδα. Η LM προσφέρει πλήρης ναυπήγηση στην Ελλάδα.
  12. Τα πλεονεκτήματα της αμερικανικής πρότασης είναι η εμπειρία της εταιρείας στην κατασκευή πολεμικών πλοίων, αλλά και η δυνατότητα αγοράς από την Ελλάδα μέσω FMS.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Απαντήσεις για την MMSC-HN από τον @depietro_joe, Αντιπρόεδρο της Lockheed Martin

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Νομίζουμε πως έχουμε φτάσει στο “όριο” την έρευνα για τις MMSC. Ελπίζουμε και οι άλλες εταιρείες να κάνουν αντίστοιχες συνεντεύξεις, ώστε να μπορέσουμε να πάρουμε σχετικές απαντήσεις.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ στην ΠΤΗΣΗ Φεβρουαρίου: O Joe DePietro της Lockheed Martin απαντά στις “δύσκολες” ερωτήσεις για τις φρεγάτες MMSC

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

125 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
125 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Ενίσχυση στο Πολεμικό Ναυτικό τώρα, η “Ασπίδα του Αχιλλέα” μπορεί να περιμένει

Έχουμε φθάσει στο 2025 και η Ελλάδα, ως ναυτική δύναμη με ιστορική κληρονομιά και με ισχυρή απειλή απέναντι της στη θάλασσα, παραμένει με επείγουσα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εξετάζουμε τα 3 υποψήφια EW για τα ελληνικά F-16V

33
Σε μια εποχή όπου οι αεροπορικές συγκρούσεις εξαρτώνται όλο και περισσότερο από την ικανότητα ηλεκτρονικού πολέμου, τα συστήματα EW αποτελούν κρίσιμο στοιχείο για τα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 Σεπτεμβρίου 490 π.Χ.: Μάχη του Μαραθώνα, η...

9
Οι δυνάμεις των πόλεων των Αθηνών και των Πλαταιών νικούν το περσικό εκστρατευτικό σώμα στην πεδιάδα του Μαραθώνα.Η ιστορία ξεκίνησε με την επέκταση των...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ναρκοθηρευτικά για τη Βουλγαρία, από Βέλγιο και Ολλανδία – εκτός η Ελλάδα;

Η Βουλγαρία αναμένεται να αποκτήσει έως 7 μεταχειρισμένα ναρκοθηρευτικά κλάσης Tripartite, προερχόμενα από το Βέλγιο και την Ολλανδία, όπως γράφει το Naval News.Τα ναρκοθηρευτικά...

ΑΠΟΨΗ: Ενίσχυση στο Πολεμικό Ναυτικό τώρα, η “Ασπίδα του Αχιλλέα” μπορεί να περιμένει

Έχουμε φθάσει στο 2025 και η Ελλάδα, ως ναυτική δύναμη με ιστορική κληρονομιά και με ισχυρή απειλή απέναντι της στη θάλασσα, παραμένει με επείγουσα...

H Βρετανία ζητά περισσότερους πυραύλους αέρος-αέρος AIM-120D

Στις 10 Σεπτεμβρίου διαβιβάστηκε αίτημα της Βρετανίας στο Κογκρέσο των ΗΠΑ, με το οποίο ζητείται η πιθανή αγορά 244 πυραύλων αέρος-αέρος AIM-120D, μαζί με...