Το αεροπλανοφόρο Liaoning του Ναυτικού του Κινεζικού Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού (PLAΝ) έγραψε ιστορία την περασμένη εβδομάδα καθώς πιστοποίησε την πρώτη εκπαιδευτική σειρά νέων πιλότων μαχητικών που παρουσιάστηκαν απευθείας από τη ναυτική ακαδημία και εκπαιδεύτηκαν εξ αρχής ειδικά για να πετάξουν με αεροσκάφη από αεροπλανοφόρα.
Μέχρι πρότινος, όλοι οι πιλότοι ναυτικών μαχητικών J-15 (τοπικό αντίγραφο του Su-33) προέρχονταν από την Αεροπορία κι είχαν μετεκπαιδευτεί από τα αεροσκάφη της στο J-15. Τώρα όμως θα υπάρξει πια μία νέα και σταθερή ροή νέων πιλότων καθώς η Κίνα θα έχει όλο και μεγαλύτερες ανάγκες σε έμψυχο υλικό, αφού έχει δυο αεροπλανοφόρα στην θάλασσα και ακόμα δυο υπό ναυπήγηση.
Συγκεκριμένα, στις αρχές Νοεμβρίου, το Liaoning έπλευσε στον Κόλπο Bohai και διεξήγαγε εξετάσεις πιστοποίησης για μια νέα σειρά πιλότων ναυτικών μαχητικών αεροσκαφών που αποφοίτησαν από τη ναυτική ακαδημία PLA Naval Aviation University, σύμφωνα με ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε την Παρασκευή στο δημόσιο λογαριασμό της στο κινέζικο κοινωνικό δίκτυο WeChat.
Οι νέοι πιλότοι απονηώθηκαν με ναυτικά μαχητικά αεροσκάφη J-15 κι έπειτα προσνηώθηκαν με επιτυχία κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Με μέσο όρο ηλικίας 20 ετών, οι πρόσφατα αποφοιτήσαντες πιλότοι προέρχονται από την πρώτη εκπαιδευτική σειρά πιλότων ναυτικών μαχητικών που κατατάχθηκαν απευθείας μετά τη δημόσια εκπαίδευση και εγγράφηκαν στη ναυτική ακαδημία.
Σύμφωνα με τον αμυντικό αναλυτή Λι Τζι από το Πεκίνο σε δηλώσεις τους στην κινέζικη ιστοσελίδα Global Times την Παρασκευή, οι πιλότοι που εκπαιδεύτηκαν με την συγκεκριμένη εκπαιδευτική σειρά είναι νεότεροι, πιο ευέλικτοι και έχουν ένα σταθερό εκπαιδευτικό υπόβαθρο, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να εμβαθύνουν πιο γρήγορα στη λειτουργία ενός αεροσκάφους. Το πρώτο διάστημα αυτό δεν ήταν εφικτό αφού οι πιλότοι απορροφούνταν από άλλους τύπους αεροσκαφών της Αεροπορίας κι ήταν μαθημένοι σε ένα άλλο τρόπο λειτουργίας κι επιχειρήσεων.
Παρόλο που οι μετακινούμενοι πιλότοι μπορεί να έχουν συσσωρευμένη εμπειρία πτήσης σε προηγούμενες μονάδες, αυτή η εμπειρία δεν είναι απαραίτητα χρήσιμη καθώς η δύναμη της συνήθειας μπορεί να τους εμποδίσει να προσαρμοστούν σωστά και γρήγορα στα αεροσκάφη του πλοίου, τόνισε ο Λι. Για παράδειγμα, οι πιλότοι της Αεροπορίας συνήθως μαθαίνουν να σβήνουν τους κινητήρες του αεροσκάφους αμέσως μετά την προσγείωση, αλλά οι πιλότοι αεροπλανοφόρων πρέπει να τους κρατήσουν αναμμένους γιατί μπορεί να χρειαστεί να απονηωθούν ξανά άμεσα λόγω κάποιας έκτακτης ανάγκης.
Το Liaoning έχει πετύχει τέσσερα ακόμα νέα ρεκόρ στο πρόγραμμα εκπαίδευσης πιλότων μαχητικών αεροσκαφών σύμφωνα με την ανακοίνωση του PLAN:
1) τον μεγαλύτερο αριθμό πιστοποιημένων πιλότων που είναι κατάλληλοι για επιχειρήσεις μαχητικών αεροσκαφών σε μια εξέταση,
2) το μικρότερο μέσο όρο ηλικίας των εκπαιδευόμενων,
3) τον χαμηλότερο χρόνο που απαιτείται για την εκπαίδευση πτήσεων και
4) τη συντομότερη περίοδο που χρειάστηκε για πιστοποίηση