Το αμερικανικό Ναυτικό υπέγραψε συμβόλαιο αξίας περίπου 9,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων με τα ναυπηγεία General Dynamics Electric Boat (GDEB) για τη ναυπήγηση και πιστοποίηση για το πρωτότυπο και το δεύτερο πλοίο της νέας κλάσης υποβρυχίων βαλλιστικών πυραύλων Columbia, των SSBN 826 και SSBN 827.
Σύμφωνα με δηλώσεις του αναπληρωτή υφυπουργού Ναυτικού κ. James Geurts, «Η κλάση Columbia είναι το νούμερο ένα πρόγραμμα προτεραιότητας προμήθειας του Ναυτικού κι η έγκαιρη υπογραφή αυτού του συμβολαίου είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση του προγράμματος σε καλό δρόμο».
https://www.youtube.com/watch?v=mVKu_Mm_eIQ
Αυτό το συμβόλαιο καλύπτει το πλήρες πεδίο ναυπήγησης για το πρώτο υποβρύχιο, το USS Columbia (SSBN 826). Για το USS Wisconsin (SSBN 827), καλύπτει προωθητικές προμήθειες υλικών, αρχικές εργασίες κατασκευής και συναφείς μηχανικές προσπάθειες, με την πλήρη ναυπήγηση να ξεκινά από το Φορολογικό Έτος 2024 μετά από έγκριση και πίστωση του Κογκρέσου.
Η νέα κλάση προβλέπεται να αποτελείται από συνολικά 12 υποβρύχια και το πρώτο από αυτά αναμένεται να αντικαταστήσει για πρώτη φορά υποβρύχιο της προηγούμενης κλάσης Ohio σε στρατηγική περιπολία από οικονομικό έτος 2030.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του αμερικανικού Ναυτικού, τα υποβρύχια της κλάσης Columbia θα κατασκευαστούν με έναν πυρηνικό αντιδραστήρα με διάρκειας ζωής όση και του ίδιου του πλοίου, με αποτέλεσμα πολύ μικρότερη περίοδο συντήρησης ΕΜΖ αφού μέχρι πρότινος χρειαζόταν να αφαιρεθεί το χρησιμοποιημένο πυρηνικό καύσιμο και να τοποθετηθεί νέο, διαδικασία ιδιαίτερα χρονοβόρα.
Ως αποτέλεσμα, οι στρατηγικές απαιτήσεις πυρηνικής αποτροπής μπορούν να καλυφθούν με μια μικρότερη συνολική δομή δύναμης δώδεκα υποβρυχίων κλάσης Columbia, σε σύγκριση με τα προγενέστερα δεκατέσσερα υποβρύχια κλάσης Ohio. Αυτό εκτιμάται ότι θα εξοικονομήσει μακροπρόθεσμα πάνω από 40 δισεκατομμύρια δολάρια σε έξοδα προμήθειας και λειτουργίας των υποβρυχίων αυτών.