11.2 C
Athens
Τρίτη, 28 Ιανουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑP-3B: «Το τελικό κόστος εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ανέρχεται στο ποσόν των 499.843.145,00...

P-3B: «Το τελικό κόστος εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ανέρχεται στο ποσόν των 499.843.145,00 δολαρίων»

- Advertisement -

Στο θέμα της αναβάθμισης των πέντε (5) αεροσκαφών P-3B του Πολεμικού Ναυτικού αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος απαντώντας σε σχετική ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής, Βασίλης Κεγκέρογλου και Γιώργος Φραγγίδης. Όπως γνωστοποίησε ο κ. Παναγιωτόπουλος, “σύμφωνα με το πρόσφατα επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα, προβλέπεται ολοκλήρωση των παραδόσεων των εκσυγχρονισμένων αεροσκαφών Ρ-3Β εντός του 2024.
Ο ουσιαστικός λόγος των χρονικών διολισθήσεων που έχουν προκύψει επικεντρώνεται, αφενός σε ευρήματα, τα οποία έπρεπε να τύχουν περαιτέρω επισκευών, και αφετέρου, σε ζητήματα λειτουργίας της ΕΑΒ ΑΕ”. Όσον αφορά στην περίπτωση της εκμίσθωσης τουλάχιστον δύο παρόμοιων αεροσκαφών εκτιμάται, ως δαπανηρή και ιδιαιτέρως χρονοβόρα διαδικασία, η οποία,δεν θα αποδώσει επιχειρησιακά πριν την, ούτως ή άλλως, έλευση των αεροσκαφών σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα, πρόσθεσε.
“Το τελικό κόστος εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ανέρχεται στο ποσόν των 499.843.145,00 δολαρίων, το οποίο αναμένεται να αναπροσαρμοσθεί με το πέρας της σύμβασης και τον απολογισμό που θα λάβει χώρα. Η απορρόφηση του ποσού της σύμβασης των επιπρόσθετων εργασιών, προϋποθέτει έγκριση των εργασιών αυτών από τον πελάτη (Lockheed Martin), και κατ’ επέκταση, το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό (US Navy).
Στο πλαίσιο αυτό, άλλωστε, η ΕΑΒ στην παρούσα χρονική συγκυρία βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με την Lockheed Martin, για την αναγνώριση εργασιών επισκευής κινητήρων και συγκροτημάτων αεροσκαφών (propellers, landing-2-Gears, κλπ), πέραν των standard overhaul ως Over & Above, άρα κάλυψη του κόστους αυτών μέσω της σύμβασης επιπρόσθετων εργασιών.
Αναφορικά με τον φόρτο ανταλλακτικών, υφίσταται σημαντικός φόρτος για τα εν λόγω αεροσκάφη από την περίοδο χρήσης τους, πριν από το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, ο οποίος, έχει προσαυξηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος. Η αξία του εν λόγω φόρτου είναι της τάξεως μεγέθους δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων. Όσον αφορά στο εκτιμώμενο κόστος εκπαίδευσης των ιπτάμενων πληρωμάτων είναι εντός του προϋπολογισμού του προγράμματος της διακρατικής συμφωνίας, για τα βασικά αρχικά ιπτάμενα πληρώματα που θα εκπαιδεύσουν, εν συνεχεία, και τα υπόλοιπα, ενώ μετά την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού, κάθε αεροσκάφος θα διαθέτει «ωφέλιμη ζωή» 15.000 ωρών πτήσης.
Σε κάθε περίπτωση, για το Π.Ν. εξακολουθούν να ισχύουν οι παράγοντες που οδήγησαν στην υλοποίηση του προγράμματος, ενώ προφανώς, υφίστανται και έτερες λύσεις, αλλά για το ίδιο επιχειρησιακό αποτέλεσμα, ήταν και είναι δαπανηρότερες, όπως προαναφέρθηκε. Σε σχέση με την εγκατάσταση του νέου συστήματος ΜΙΜS, το σύστημα είναι σε προχωρημένη φάση ανάπτυξης λογισμικού και επίκεινται δοκιμές εντός του τρέχοντος έτους, στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ.
Η διαδικασία εξελίσσεται κανονικά και σε πλήρη συνάρτηση με τα αεροσκάφη στα οποία θα εγκατασταθεί. Το κόστος του υποπρογράμματος περιλαμβάνεται στον προϋπολογισμό του προγράμματος, κατέληξε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Αγορά Mirage 2000-9 από τα ΗΑΕ και πώληση των F-16 Block 50

Το κύριο ζήτημα που απασχολεί την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία είναι η ανάγκη της για συνεχή αναβάθμιση και διατήρηση της ισχύος της, σε μια εποχή...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

H Γαλλία να βάλει stop στους «τουρκικούς» Meteor πριν την 4η...

86
Ήταν ένα δημοσίευμα της γαλλικής ηλεκτρονικής εφημερίδας La Tribune πριν μια εβδομάδα (15/1/2025) που μιλούσε για «κόντρα» Λονδίνου-Παρισιού-Αθηνών, σχετικά με το θέμα της απόκτησης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Ιανουαρίου 1996: Κόκκινη σημαία στα Ίμια…

0
Σε συνέχεια του «πολέμου των σημαιών», δύο Τούρκοι δημοσιογράφοι προσγειώνονται με ελικόπτερο στη Μεγάλη Ίμια, υποστέλλουν την ελληνική σημαία που είχε υψώσει δυο μέρες...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Τέλος του 2025 η παράδοση της “Κίμων”, αναφέρει στέλεχος της Naval Group

Σε δημοσίευμα του γαλλικού Telegramme o Vincent Martinot-Largarde, διευθυντής σκαφών επιφανείας, και εκτελεστικό μέλος της Naval Group, αναφέρει πως η φρεγάτα "Κίμων", η 1η...

“Δρεπάνι” στις έκτακτές κρίσεις: μείον 369 Συνταγματάρχες, 191 Πλοίαρχοι και 185 Σμήναρχοι!

Σχετικά με τις έκτακτες κρίσεις που έγιναν σήμερα, μετά από αίτημα του υπουργού Αμύνης Ν. Δένδια προς τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη, και...

Περισσότερους ισραηλινούς πυραύλους Barak 8 αγοράζει το Ινδικό Ναυτικό

Παραγγελία για 70 πυραύλους Barak 8 έδωσε η Ινδία στην ισραηλινή ΙΑΙ, με συνολική αξία 340 εκατ. δολαρίων. Αυτοί θα εγκατασταθούν σε πλοία του...