Με τα μάτια στο πρόγραμμα Land 2097 Phase 4 του Αυστραλιανού Υπουργείου Αμύνης για την προμήθεια έως 16 ελικοπτέρων ειδικών επιχειρήσεων, η Airbus συγκρότησε την Ομάδα ‘Nightjar’ για να διεκδικήσει επίσημα το πρόγραμμα με όχημα το ελικόπτερο H145M.
Όπως ανακοίνωσε και το τμήμα της Airbus Helicopters, η Αυστραλία αναζητά “μια δοκιμασμένη, ώριμη και εξαιρετικής αξιοπιστίας υπάρχουσα πλατφόρμα με ικανά συστήματα υποστήριξης. Το Η-145Μ που προτείνουμε είναι το τελευταίο (ελικόπτερο) της οικογένειας των Η145, έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 5.9 εκατομμύρια ώρες πτήσης με 1,400 αεροσκάφη σε υπηρεσία σε πολλές χώρες σε στρατιωτικές, παραστρατιωτικές και πολιτικές εκδόσεις σε όλο τον κόσμο. Υποστηρίζεται επαρκώς από ένα δοκιμασμένο παγκόσμιο δίκτυο”.
Η Airbus Helicopters θα προτείνει εξοπλισμένη έκδοση του H145M στις ΗΠΑ
Η ομάδα ‘Nightjar’ (παίρνει το όνομά της από το μικρότερο αυστραλιανό αρπακτικό) είναι μια κοινοπραξία εταιρειών στην οποία συνεργάζονται η Airbus με τις Cablex, Cyborg Dynamics, Deakin University, DEWC, ECLIPS, Ferra Engineering, Helicopter Logistics, Helimods, Kinetic Fighting, Kratos Australia, Microflite, PREDICT Australia, QinetiQ Australia, Safran Helicopter Engines Australia, Seeing Machines, Sigma Bravo, Rusada, TAFE NSW, Tagai Management Consultants, Toll Helicopters, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Sydney, Varley Group, και Varley Rafael Australia.
Σύμφωνα με την Airbus, η επιλογή του ελικοπτέρου της θα μπορούσε να φέρει οικονομικά κέρδη ύψους 174 εκατομμυρίων δολαρίων και πάνω από 170 θέσεις εργασίας στην Αυστραλία.
Ο διαγωνισμός Land 2097 προαιρεί για την προμήθεια ελικοπτέρων που θα αντικαταστήσουν το ελικόπτερο Blackhawk στο ρόλο των Ειδικών Επιχειρήσεων. Οι ιδιαίτερες απαιτήσεις της Αυστραλίας καλούν για ένα μεσαίας κατηγορίας ελικόιπτερο, ικανού να λαμβάνει μέρος σε αποστολές αντιμετώπισης τρομοκρατικής δράσης τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό καθώς και ναυτικές αντιτρομοκρατικές επιχειρήσεις, περισυλλογή ομάδων SOF και Έρευνα και Διάσωση Μάχης με ιδιαίτερη έμφαση στην περισυλλογή, απαγόρευση εχθρικής δράσης και αποστολές εφόδου.
Το υποψήφιο ελικόπτερο θα πρέπει να έχει ικανότητα μεταφοράς 6 ανδρών των ειδικών επιχειρήσεων, να έχει σημεία ανάρτησης για να κατεβαίνουν στο ακριβές σημείο εφόδου. Θα πρέπει να μπορεί να επιχειρεί σε διαφορετικές συνθήκες και να είναι αναπτύξιμο στο πεδίο επιχειρήσεων με αεροσκάφος στρατηγικών μεταγωγών C-17. Στον διαγωνισμό λαμβάνουν επίσης μέρος η Bell με την Babcock με το Bell 429 Global Ranger.