8.2 C
Athens
Τρίτη, 14 Ιανουαρίου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑΧωρίς κινητήρες, τουρκικοί εξοπλισμοί γιόκ! Τουλάχιστον ένα σημαντικό μέρος τους

Χωρίς κινητήρες, τουρκικοί εξοπλισμοί γιόκ! Τουλάχιστον ένα σημαντικό μέρος τους

- Advertisement -

Παρά τη συνεχιζόμενη πρόοδο στους εγχώριους εξοπλισμούς, η Τουρκία εξακολουθεί να υποφέρει από την αδυναμία ανάπτυξης και παραγωγής κινητήρων «made in Turkey».
Σύμφωνα με το «Defense News», χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή του άρματος μάχης Altay. Η Τουρκία έχει δαπανήσει μεγάλα ποσά στο Altay, αλλά η έλλειψη κινητήρα και συστήματος μετάδοσης δεν επιτρέπουν την παραγωγή του πρώτου εγχώριου άρματος μάχης στην ιστορία της χώρας. Με βάση τους αρχικούς προγραμματισμούς, το Altay έπρεπε να μπει σε υπηρεσία σε 24 μήνες από την υπογραφή του συμβολαίου, το 2018, όμως οι Δυτικές χώρες – κυρίως η Γερμανία – δεν θέλουν να μοιραστούν τεχνολογία για την κατασκευή κινητήρα στην Τουρκία. Ακόμα και το 2022 φαντάζει τώρα σαν αισιόδοξος στόχος.

Ψυχρή ομολογία αποτυχίας από Τουρκία: Ακόμα ψάχνουμε κινητήρα για το Altay!


Η Τουρκία χρειάζεται επίσης κινητήρες για τους πυραύλους, καθώς επίσης για το μαχητικό αεροσκάφος και τα ελικόπτερα που αναπτύσσει. Όσον αφορά τους πρώτους, οι εξελίξεις είναι θετικές. Πρόσφατα η Tusas Engine Industries (TEI) ανακοίνωσε την επιτυχή δοκιμή του κινητήρα turbojet TJ300, για κατευθυνόμενα βλήματα κατά πλοίων μέσου βεληνεκούς, και σε μεταγενέστερο στάδιο η τουρκική βιομηχανία θα μπορεί να κατασκευάσει ισχυρότερους κινητήρες για τους πυραύλους Atmaca και SOM. Η Τουρκία εισάγει σήμερα κινητήρες από τη γαλλική θυγατρική της SAFRAN, Microturbo.

Τουρκία προς Rolls Royce: Ας επαναδιαπραγματευτούμε τη συμφωνία για τους κινητήρες του TF-X


Τα πράγματα δεν είναι ωστόσο εξίσου καλά για τον κινητήρα του μαχητικού που θα προκύψει από το πρόγραμμα TF-X. Η Kale Group και η βρετανική Rolls-Royce υπέγραψαν συμφωνία αξίας £100 εκατ. ($124 εκατ.) το 2017, αλλά η συνεργασία «πάγωσε» λόγω διαφωνιών στη μεταφορά τεχνολογίας. Η τουρκική κυβέρνηση θέλει την αναβίωση της συμφωνίας, αλλά από το περιβάλλον της Rolls-Royce υπογραμμίζεται ότι ο πελάτης δεν δείχνει πρόθυμος να επιλέξει την προσφερόμενη πρόταση. Αρχικά πιστευόταν πως το TF-X θα πετάξει το 2023, αλλά τώρα η πρώτη πτήση του προγράμματος μπορεί να συμβεί μετά το 2025. Στα ελικόπτερα, η TEI αναπτύσσει τον κινητήρα TS1400 και πιστεύει ότι θα παραδώσει τον πρώτο κινητήρα για το ελικόπτερο Gokbey στο τέλος του έτους, αν και οι αναλυτές παραμένουν επιφυλακτικοί.
Σε γενικές γραμμές, αναφέρει το «Defense News», η αδυναμία κατασκευής εγχώριων κινητήρων δημιουργεί καθυστερήσεις ή είναι αιτία για την αναβολή προγραμμάτων. Αυτό δεν θα αλλάξει χωρίς σημαντική τεχνολογία από το εξωτερικό, αλλιώς οι τουρκικοί κινητήρες θα αυξήσουν δραματικά το κόστος παραγωγής των προγραμμάτων.

Η καινούργια μας «Πτήση» ΙΟΥΝΙΟΣ 2020

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Πως οι εκσυγχρονισμένες MEKO200HN γίνονται αντιαεροπορικές πλατφόρμες με χαμηλό κόστος

Οι φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ, κλάσης "Ύδρα", παραμένουν και σήμερα θεμέλιο του στόλου μας. Και ο μη εκσυγχρονισμός των εξαιρετικών αυτών πλοίων, έχει αναμφίβολα μειώσει την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΨΗ: Πότε (δεν) θα ξαναπάρει νέα Rafale η Πολεμική Αεροπορία;

48
Η χθεσινή άφιξη του 24ου μαχητικού Rafale στην Τανάγρα, με κωδικό "457" ολοκλήρωσε την διπλή παραγγελία του τύπου που έγινε από τη χώρα μας....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 13 Ιανουαρίου 1951: Μάχη του Βίνχ Γιέν, η...

0
Το 1951 ο πόλεμος στην γαλλική Ινδοκίνα βρισκόταν σε κρίσιμο σημείο. Παρά την φαινομενική αριθμητική επάρκεια του Γαλλικού Εκστρατευτικού Σώματος της Άπω Ανατολής (190.000,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Κογκρέσο: Νομοθετική πρωτοβουλία στο Κογκρέσο για μόνιμη άρση του εμπάργκο πώλησης όπλων στην Κυπριακή Δημοκρατία

Νομοθετική πρωτοβουλία για την μόνιμη άρση του εμπάργκο πώλησης όπλων στην Κύπρο κατέθεσαν τα ηγετικά στελέχη της ομάδας προώθησης ελληνικών θεμάτων (Hellenic Caucus) στο...

Το Ουζμπεκιστάν μπορεί να είναι ο 10ος αγοραστής του μεταγωγικού C-390

Το Ουζμπεκιστάν ίσως είναι η "μη κατονομαζόμενη χώρα" που αγοράζει δύο μεταγωγικά C-390 Millennium της βραζιλιάνικης Embraer, όπως μεταδίδει το UZ Daily. Ωστόσο δεν...

Εξαπόλυση βόμβας Tolun από το τουρκικό stealth Anka-3, από εσωτερική αποθήκη όπλων

Το Anka-3 της Turkish Aerospace Industries είναι ένα από τα δύο τζετ μη επανδρωμένα, που δοκιμάζονται εντατικά αυτή την περίοδο στην Τουρκία (το άλλο...