18.8 C
Athens
Κυριακή, 16 Μαρτίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΠτήση PK8303: μια συντριβή με αλληλουχία λαθών και 97 θύματα

Πτήση PK8303: μια συντριβή με αλληλουχία λαθών και 97 θύματα

- Advertisement -

Η τραγική κατάληξη της Πτήσης PK8303 των Πακιστανικών Αερογραμμών που κατέπεσε και συνετρίβη σε πυκνοκατοικημένη περιοχή του Καράτσι στις 22 Μαΐου ίσως αναδεχθεί  στο περιστατικό της δεκαετίας ως η απόλυτη συσσώρευση λαθών και παραλείψεων ασφαλείας πτήσεων από μέρους του πληρώματος, του προσωπικού στον πύργο του Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καράτσι και του ελέγχου εναερίου κυκλοφορίας που κατέληξε με την απώλεια της ζωής 97 ανθρώπων.
Η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας του Πακιστάν αποδέσμευσε το προκαταρκτικό πόρισμα όπως προβλέπεται (μέσα σε ένα μήνα από το συμβάν) από τους κανονισμούς του ICAO.
Σύμφωνα με αυτό, το Airbus A320-214 «AP-BLD» της Pakistan International Airlines εκτελούσε την τακτική, εσωτερική προγραμματισμένη πτήση PK8303 από την Λαχώρη (Allama Iqbal International Airport) προς το Καράτσι (Jinnah International Airport) με 8μελές πλήρωμα και 91 επιβάτες.  Στην προσέγγισή του (ILS) στον διάδρομο 25L του τελευταίου ερχόταν «υψηλά και γρήγορα». Παρόλα αυτά και παρά τις προειδοποιήσεις της προσέγγισης («Karachi Approach») για την ματαίωση της διαδικασίας και την εκτέλεση «go around» ο πιλότος του αεροσκάφους συνέχισε την απόπειρα προσγείωσης.
Στο ενδιάμεσο και για λόγους που δεν είναι ακόμη γνωστοί, ανέσυρε το σύστημα προσγείωσης και τα αερόφρενα, σε ύψος μόλις 1.740 ποδών και μισού μιλίου από το κατώφλι του διαδρόμου, στον οποίο όμως συνέχισε να προσεγγίζει με προφίλ προσγείωσης. Αγνόησε τους συναγερμούς (EGPWS και Over-speed) και άφησε το αεροπλάνο να έλθει σε επαφή με τον διάδρομο, περίπου στο μέσον του, όπου οι θύλακες και των δυο κινητήρων σύρθηκαν στην επιφάνειά του για πολλές δεκάδες μέτρα.

Εικόνες από κάμερες ασφαλείας και τα ίχνη που άφησαν οι κινητήρες όταν σύρθηκαν στον διάδρομο.

Ο πύργος ελέγχου («Aerodrome Control»), αν και αντιλήφθηκε το γεγονός, δεν προχώρησε στην ενημέρωση ούτε του αεροσκάφους, ούτε της προσέγγισης («Karachi Approach») αφήνοντας την διαδικασία να εξελιχθεί ακόμη και όταν ο πιλότος του Airbus διέκοψε την «προσγείωση» και ξεκίνησε να εκτελεί «go-around», ανακοινώνοντας μάλιστα την πρόθεσή του για επανάληψη της προσέγγισης στον 25L.
Αμέσως μετά, σύμφωνα με τα στοιχεία του καταγραφέα FDR, ο ένας κινητήρας του Airbus αστόχησε και εκτάθηκε η γεννήτρια RAT (Ram Air Turbine) σε μια ραγδαία εξελισσόμενη κατάσταση ανάγκης, για την οποία όμως το πλήρωμα του αεροσκάφος δεν έκανε και καμιά προσπάθεια να ενημερώσει τον έλεγχο εναερίου κυκλοφορίας και τον πύργο ελέγχου.  Συνέχισε το «go-around» αλλά αμέσως μετά αστόχησε και ο δεύτερος κινητήρας και τότε μόνο κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και μετέδωσε «Mayday».  Το αεροσκάφος όμως χωρίς ισχύ ανεμοπόρησε και συνετρίβη.
Το προκαταρκτικό πόρισμα επισημαίνει ότι, από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, δεν έχει επισημανθεί καμιά βλάβη ή τεχνικό πρόβλημα μέχρι και την επαφή  του Airbus με τον διάδρομο χωρίς εκτεταμένα σκέλη, συμπεριλαμβανομένου και του συστήματος προσγείωσης. Στο περιστατικό υπήρξαν δυο επιζώντες.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

AH-64 Apache με Spike NLOS για “φονικά παιχνίδια” στο Αιγαίο

Η πρόσφατη ανάπτυξη επιθετικών ελικοπτέρων AH-64 Apache του Αμερικανικού Στρατού στο Ιράκ, εξοπλισμένων με ισραηλινής κατασκευής πυραύλους Spike NLOS (Non-Line Of Sight), σηματοδοτεί μια σημαντική εξέλιξη...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

BINTEO: Η Belharra από μέσα! Ξενάγηση εν πλω στην πρώτη γαλλική...

29
Βίντεο μεγάλης διαρκείας δημοσίευσε το Naval News από τις δοκιμές της πρώτης γαλλικής φρεγάτας FDI, της Amiral Ronarc'h. Όπου γίνεται ξενάγηση στα διάφορα διαμερίσματα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2/15 Μαρτίου 1913: Η απελευθέρωση της Σάμου

1
Διλοχία του Ελληνικού Στρατού αποβιβάζεται από το οπλιταγωγό «Θεσσαλία» στο λιμάνι της Σάμου υπό τις επευφημίες του πληθυσμού. Έτσι το νησί ενώνεται με το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Video: συντριβή κινεζικού μαχητικού J-15

Ένα μαχητικό J-15 της Κίνας κατέπεσε σήμερα στην επαρχία Hainan κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης.Βίντεο απεικονίζει το J-15 να κατευθύνεται κατακόρυφα προς το έδαφος...

Boeing 737 της American Airlines στις φλόγες-βίντεο

Το Boeing 737-800 «N885NN» της American Airlines, που εκτελούσε την Πτήση AA1006, τυλίχτηκε στις φλόγες, ενώ αποβίβαζε τους επιβάτες του στην Πύλη C38 του αεροδρομίου...

Ινδική Αεροπορία: δυο πτώσεις αεροσκαφών την ίδια μέρα!

Η χθεσινή Παρασκευή δεν ήταν η καλύτερη μέρα για την Ινδική Πολεμική Αεροπορία, αφού εξελίχθηκαν δυο πτώσεις αεροσκαφών, η μία μόλις λίγη ώρα από...