Ο επικεφαλής του εμπορικού οργανισμού αεροδιαστημικής της Γερμανίας BDLI προειδοποιεί ότι πολλοί από τους μικρότερους προμηθευτές της χώρας θα μπορούσαν να χρεωκοπήσουν εκτός εάν η Airbus μπορεί να διατηρήσει τουλάχιστον το ήμισυ της παραγωγής της που είχε προ της πανδημίας Covid-19 για τουλάχιστον τα επόμενα δύο χρόνια.
Ο τομέας αεροναυπηγικής της Γερμανίας έχει αναπτυχθεί λόγω της εμπορικής ανάπτυξης της Airbus, με περίπου το ένα τρίτο της παραγωγής της εταιρείας να βρίσκεται στη Γερμανία, αλλά σύμφωνα με τον Volker Thum, διευθύνοντα σύμβουλο της BDLI, όλα αυτά απειλούνται με αφανισμό λόγω του κορωνοϊού SARS-CoV2: «Αν δεν μπορούμε να εγγυηθούμε ένα ελάχιστο επίπεδο παραδόσεων στην Airbus, μια ολόκληρη βιομηχανία που έχει χτιστεί πάνω από 40 χρόνια θα καταρρεύσει. Αν δεν φτάσουμε σε αυτό το ελάχιστο επίπεδο – 50% για αεροσκάφη ευρείας ατράκτου και 60% βραχείας ατράκτου- έχουμε τελειώσει».
Η Thum λέει ότι πολλοί προμηθευτές της Airbus έχουν προστατευτεί από μεγάλα προβλήματα ταμειακών ροών κατά τις πρώτες εβδομάδες της κρίσης, επειδή οι όροι των συμβολαίων της εταιρείας είχαν προβλέψεις να πληρώσει τώρα για παραδόσεις που πραγματοποιήθηκαν στις αρχές του έτους.
Ωστόσο, αυτές οι πληρωμές θα αρχίσουν να μειώνονται εντός 90 ημερών, οπότε “απομένουν μόνο λίγες εβδομάδες για να καταρτιστεί ένα σχέδιο (για το διάστημα αμέσως μετά από αυτό)”.
Επιπλέον, πολλές εταιρείες αντιμετωπίζουν άμεσα έξοδα και λογαριασμούς για πρώτες ύλες όπως ρητίνη από ανθρακονήματα, τιτάνιο και αλουμίνιο που έχουν παραγγείλει εκ των προτέρων.
Ο Thum, ο οποίος εργάστηκε επί 25 χρόνια στην Airbus πριν από ενταχθεί στην BDLI το 2015, λέει ότι προτεραιότητα για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις είναι να «κρατήσουν στο δυναμικό τους το εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό καθώς οι παραγγελίες μειώνονται δραματικά. Διαφορετικά, λέει, θα είναι δύσκολο για αυτούς να αυξήσουν ξανά την παραγωγή όταν επανέλθει η ζήτηση.
Το μόνο θετικό είναι οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες για να πληρώσουν περίπου τα δύο τρίτα του μισθού μέρους των υπαλλήλων και να προσφέρουν δάνεια με κρατική εγγύηση.
Και μεγάλες γερμανικές εταιρείες ωστόσο ανακοίνωσαν περικοπές παραγωγής από την έναρξη της πανδημίας. Ο κατασκευαστής συστημάτων κινητήρων MTU ξεκίνησε μια «σταδιακή επανεκκίνηση παραγωγής» στις 20 Απριλίου μετά από αναστολή τριών εβδομάδων, αρχικά με μόλις το ένα πέμπτο των εργαζομένων της να επιστρέφουν στη δουλειά.
Στις 7 Απριλίου, ο πάροχος υπηρεσιών συντήρησης και τεχνικής υποστήριξης Lufthansa Technik έθεσε 12.000 υπαλλήλους σε καθεστώς βραχυπρόθεσμης εργασίας μέχρι τα τέλη Αυγούστου.
Ροή Ειδήσεων
12/05/2020
0
Οι Γερμανοί προμηθευτές της Airbus «προ ολέθρου»