32.2 C
Athens
Δευτέρα, 1 Σεπτεμβρίου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑΕΠΙΤΕΛΟΥΣ: Νέα εποχή για τον ΕΣ και το ΓΕΕΘΑ, οι Ειδικές Δυνάμεις...

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ: Νέα εποχή για τον ΕΣ και το ΓΕΕΘΑ, οι Ειδικές Δυνάμεις αποκτούν εξομοιωτή ελεύθερης πτώσης με τη μέθοδο της “παραχώρησης”, υποδομές 9 εκ. ευρώ χωρίς να δώσουμε χρήματα!

- Advertisement -

Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το Γενικό Επιτελείο Στρατού (ΓΕΣ) έχουν προχωρήσει στη διακήρυξη διαγωνισμού γύρω από την κατασκευή και λειτουργία εξομοιωτή ελεύθερης πτώσης (Αεροσήραγγας) και λοιπών περιφερειακών εγκαταστάσεων, με σκοπό τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στις Ειδικές Δυνάμεις.
Η διακήρυξη του διαγωνισμού αναρτήθηκε στις 8 Μαΐου στη «Διαύγεια» και έχει προβλεπόμενο προϋπολογισμό για την κατασκευή του εξομοιωτή τα €9 εκατομμύρια. To πλέον ενδιαφέρον όμως είναι πως θα γίνει με ηλεκτρονικό δημόσιο διαγωνισμό ανταγωνιστικής διαδικασίας με διαπραγμάτευση για τη σύναψης σύμβασης παραχώρησης έργων κατασκευής και λειτουργίας εξομοιωτή ελεύθερης πτώσης (αεροσήραγγας).

Το κόστος, θα καλυφθεί όχι από το ΓΕΣ ή το ΓΕΕΘΑ αλλά από Ιδιωτικά Κεφάλαια, χωρίς καμία επιβάρυνση του Προϋπολογισμού του Υπουργείου. Όπως αναγράφεται, το κόστος θα καλυφθεί είτε με κεφάλαια του ιδιώτη παραχωρησιούχου, ή με τραπεζικό δανεισμό. Ο ΕΣ θα προσφέρει τη γη και τα ακίνητα, ενώ δεν αποκλείεται οι υποδομές να είναι διαθέσιμες και στο κοινό.
Όπως σε όλες τις παραχωρήσεις, υπεύθυνος λειτουργίας και συντήρησης θα είναι ο ιδιώτης, και θα είναι υπεύθυνος να διαθέτει συγκεκριμένες ώρες λειτουργίας στο ΓΕΣ και το ΓΕΕΘΑ ετησίως. Το πιθανότερο είναι ο ιδιώτης να έχει τη δυνατότητα να εκπαιδεύει μη στρατιωτικούς στις υποδομές αυτές.
Ο εξομοιωτής ελεύθερης πτώσης θα λειτουργήσει στο αεροδρόμιο Μεγάρων θα πρέπει να είναι έτοιμος 12 με 18 μήνες μετά την ενεργοποίηση της σύμβασης.

Όπως αναφέρει το επίσημο έγγραφο, ο εξομοιωτής ελεύθερης πτώσης είναι μια εγκατάσταση μέσα στην οποία αναπτύσσεται ρεύμα αέρος με τη βοήθεια ηλεκτροκινητήρα/-ων, το οποίο εκτοξεύεται με μεγάλη ταχύτητα με κατεύθυνση από το πάτωμα προς την οροφή. Η ταχύτητα του αέρα ποικίλει και ρυθμίζεται, από τον χειριστή της αεροσήρραγας, ενώ εξαρτάται απο την εμπειρία του εκπαιδευόμενου. Ενδεικτικά κάποιος αρχάριος σε στάση «βάτραχου» πετά με 190 Km/h, ενώ ένας αθλητής ΕΛ.Π σε στάση «Head down» πετά με 270 Km/h (92-95% της ισχύος).
Όπως είπαμε και παραπάνω, το έργο απευθύνεται σε στρατιωτικό και (σ.σ. δυνητικά) πολιτικό προσωπικό.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει κατασκευαστικές εργασίες για κτίρια εκπαίδευσης ή έρευνας και υπηρεσίες εκπαίδευσης και επιμόρφωσης. Η διαδικασία υποβολής προσφορών θα διενεργηθεί με χρήση της πλατφόρμας του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.Δ.Η.Σ.), η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Διαδικτυακής πύλης www.promitheus.gov.gr , από την 11 Μαΐου, ημέρα Δευτέρα και ώρα 09:00 έως την 07 Ιουλίου 20, ημέρα Tρίτη και ώρα 15:00.

Στις απαιτήσεις συγκαταλέγονται:

  • Ο εξομοιωτής ελεύθερης πτώσης, πρέπει να είναι σύγχρονης τεχνολογίας (τουλάχιστον ΙΙης γενεάς), κλειστού και σταθερού τύπου, ανταποκρινόμενος στις απαιτήσεις της επόμενης 15ετίας
  • Επιφάνεια πτήσης / πτώσης τουλάχιστον 6 ατόμων δηλ. διαμέτρου τουλάχιστον 14 ποδιών (4,2μ.) Συγκεκριμένα απαιτείται η ταυτόχρονη ύπαρξη 5 εκπαιδευόμενων (θέση πτώσης) και ενός εκπαιδευτή (σε όρθια θέση) οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να κινούνται όρθιοι περιμετρικά εντός του θαλάμου και δεν θα επηρεάζουν το “εμβαδόν πτήσεως”
  • Το ύψος του θορύβου να μην υπερβαίνει τα 120 – 140 dΒΑ στο χώρο εξομοίωσης πτήσης / πτώσης («στήλη πτήσης / πτώση») και τα 90 – 110dΒΑ στον ευρύτερο χώρο (μέχρι 15 μέτρα) του εξομοιωτή πτήσης / πτώσης.
  • Η ταχύτητα του ανέμου στην «στήλη πτήσης / πτώσης» (σήραγγας / θαλάμου), πρέπει να είναι ικανή ώστε να ανυψώνει ταυτόχρονα το σύνολο των αλεξιπτωτιστών (6 άτομα)
  • Συνεχής και ίδιας εντάσεως ροή αέρα σε όλο το εμβαδόν της αεροσήραγγας
  • Να παρέχονται όλα τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας του προσωπικού και το περιμετρικό πλαίσιο της «στήλης» να είναι από διαφανές υλικό υψηλής αντοχής
  • Να εξασφαλισθεί η ύπαρξη / κατασκευή του συνόλου των απαιτούμενων έργων υποδομής για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και την εν γένει λειτουργία της αεροσήραγγας
  • Η ταχύτητα του ανέμου στην «στήλη πτήσης / πτώσης», πρέπει να είναι:
    1. Ικανή ώστε να ανυψώνει έναν έμπειρο αλεξιπτωτιστή, σε θέση «βατράχου», με πλήρη επιχειρησιακό εξοπλισμό πτώσης (μέγιστο 120 κιλά), φορώντας λεία στολή ελεύθερης πτώσης, σε ύψος τουλάχιστον 7 μέτρα, άνω του επιπέδου του προστατευτικού πλαισίου
    2. Ικανή ώστε να ανυψώνει έναν άπειρο αλεξιπτωτιστή, χωρίς εξοπλισμό πτώσης (μέγιστο 85 έως 90 κιλά) σε ύψος τουλάχιστον 7 μέτρα, άνω του επιπέδου του προστατευτικού πλαισίου
  • Η ταχύτητα του ανέμου δυνατό να ρυθμίζεται από μηδέν χλμ / ώρα στη μέγιστη (300 χλμ/ω), εντός μικρού χρονικού διαστήματος


Στα κύρια χαρακτηριστικά του εν λόγω έργου περιλαμβάνονται:

  • μόνιμη κατασκευή
  • ροή αέρα ομοιόμορφη σε όλο το πλάτος του θαλάμου – σήραγγας
  • εξωτερικά κλειστός χώρος
  • περιορισμένη επικινδυνότητα σε σχέση με την εκτέλεση πραγματικού άλματος ελεύθερης πτώσης
  • η εκπαίδευση δεν εξαρτάται απο τις καιρικές συνθήκες
  • ενδείκνυται για στρατιωτική χρήση (365/24/7)
  • κατάλληλη για αρχική και προκεχωρημένη εκπαίδευση
  • μηδαμινά επίπεδα θορύβου <95dBA (Κατάλληλη για κατοικ. περιοχές)
  • σχετικά υψηλό κόστος κατασκευής – συντήρησης
  • μεγάλος κύκλος ζωής και υψηλό κόστος Κύκλου Ζωής
  • υψηλός ρυθμός απόσβεσης οικονομικής επένδυσης.

Η ηλεκτρονική αποσφράγιση του (υπό)φακέλου «Δικαιολογητικά Συμμετοχής – Τεχνική Προσφορά» την 13 Ιουλίου 20 και ώρα 15:00.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

56 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
56 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ο εκσυχρονισμός Μ113 του ΕΣ σε “TOMA”, αλήθειες και ψέματα

Πρώτη δημοσίευση στην "Πτήση", 61 Ιούλιος 2025 Στην πρόσφατη έκθεση αμυντικού υλικού DEFEA 2025 παρουσιάστηκαν δύο προτάσεις εκσυγχρονισμού Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μεταφοράς Προσωπικού Μ113 και μετατροπής...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Οι Χούθι και το “τέλος” της ηγεσίας τους από ισραηλινά...

3
Οι Χούθι, γνωστοί και ως Ανσάρ Αλλάχ, αποτελούν μια ισλαμιστική οργάνωση με σιιτικό προσανατολισμό, συγκεκριμένα Ζαϊντί, η οποία λειτουργεί ως ένοπλη πολιτοφυλακή και πολιτική...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1 Σεπτεμβρίου 717: Δεύτερη αραβική πολιορκία της Πόλης,...

0
O βυζαντινός στόλος κατακαίει τον αραβικό που πολιορκεί την Κωνσταντινούπολη. Η πολιορκία της Πόλης είχε ξεκινήσει στα μέσα του καλοκαιριού του 717, όταν ο στρατός...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

EKTAKTO: Πέταξε το πρώτο εκσυγχρονισμένο Ρ-3Β του ΠΝ!

Το πρώτο εκσυγχρονισμένο αεροσκάφος P-3B Orion του Πολεμικού Ναυτικού ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη του δοκιμαστική πτήση, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο στο Πρόγραμμα Αναβάθμισης...

Το F/A-XX στο στόχαστρο της Boeing… μέσω F-47

Τον περασμένο Ιούνιο ήταν έντονες οι φημολογίες ότι θα ανακοινώνονταν ο ανάδοχος στο πρόγραμμα F/A-XX, δηλαδή το μαχητικό έκτης γενιάς του Αμερικανικού Ναυτικού, αλλά...

Γ. Γεραπετρίτης: «Η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου, αίρει την ενεργειακή απομόνωση της Κύπρου και θα προχωρήσει»

Στην εφημερίδα «REAL NEWS» και το δημοσιογράφο Σπύρο Μουρελάτο έδωσε συνέντευξη ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης.Ακολουθεί  αυτούσια η συνέντευξη.ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε θα ξεκινήσουν εκ νέου...