Καθώς το πρόγραμμα πτητικών δοκιμών του Gripen E/F προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η Saab αναζητά περισσότερους πελάτες για το μαχητικό.
Στην ετήσια εκδήλωση «Gripen Seminar», που έγινε στις 26 Μαρτίου, στελέχη της σουηδικής εταιρείας παρουσίασαν τις τελευταίες εξελίξεις και υπογράμμισαν τα επιτεύγματα των προηγούμενων 12 μηνών. Σε αυτά συμπεριλαμβάνεται η διάθεση έξι αεροσκαφών για την υλοποίηση πτητικών δοκιμών, οι οποίες έχουν ξεπεράσει το ορόσημο των 300 ωρών.
Μέχρι τώρα είναι εξασφαλισμένη η παραγωγή 96 Gripen E/F, 60 Gripen E για τη Σουηδία και 36 Gripen E/F για τη Βραζιλία. Το Gripen προσφέρεται στην Αυστρία, την Ινδία, τον Καναδά, την Κροατία, την Κολομβία, τις Φιλιππίνες και την Φινλανδία.
Το Gripen E/F αποτελεί την τρίτη (και πιο φονική) γενιά Gripen. Είναι εφοδιασμένο με ραντάρ AESA ES-05 Raven, σύστημα IRST Skyward G, ενώ μπορεί να αξιοποιήσει το ατρακτίδιο Ηλεκτρονικού Πολέμου Arexis, που δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε πτήση τον Νοέμβριο του 2019. Το Gripen E/F μπορεί επιπλέον να φέρει τον «game changer» πύραυλο αέρος-αέρος Meteor, που είναι ικανός να καταρρίπτει εχθρικά αεροσκάφη σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 100km.
Όπως μεταδίδει το «European Defence Review», το πρώτο Gripen της Βραζιλίας θα παραμείνει στη Σουηδία έως το τέλος του έτους, οπότε θα μεταφερθεί στη Βραζιλία για περαιτέρω δοκιμές. Υπό παραγγελία είναι 28 μονοθέσια Gripen E και οκτώ διθέσια Gripen F.
Το Gripen E θα καταστεί επιχειρησιακό με τη Σουηδία το 2023. Η τελευταία θα εξακολουθεί να χρησιμοποιεί το παλαιότερο Gripen C/D μέχρι το 2035/2040, ενώ σκοπεύει να αξιοποιήσει το Gripen D ακόμα και ως εκπαιδευτικό, μετά την απόσυρση του εκπαιδευτικού SK60 (Saab 105).