13.9 C
Athens
Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΚΟΙΝΩΝΙΑCORONAVIRUSΓενική απαγόρευση κυκλοφορίας, ένα πρωτοφανές μέτρο για την Ελλάδα

Γενική απαγόρευση κυκλοφορίας, ένα πρωτοφανές μέτρο για την Ελλάδα

- Advertisement -

Σήμερα το απόγευμα γράφτηκε ιστορία με την ανακοίνωση από το πλέον επίσημα χείλη ότι από αύριο το πρωί θα ισχύσει καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας σε ολόκληρη την επικράτεια της χώρας με τους πολίτες να καλούνται να μείνουν υποχρεωτικά στα σπίτια τους.

Από αύριο στις 6 πμ απαγόρευση κάθε άσκοπης μετακίνησης πολιτών – Ποιοι εξαιρούνται


Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι το μέτρο αυτό είναι κάτι το πρωτοφανές στα χρονικά, που δεν έχει ξανασυμβεί στην χώρα μας από την περίοδο της μεταπολίτευσης τουλάχιστον, αφού ποτέ δεν υπήρξαν έκτακτες ειδικές συνθήκες που να επιβάλλουν ένα τέτοιο καθολικό μέτρο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και το κράτος του Ισραήλ, που πριν λίγες μέρες επίσης επέβαλε καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας, και παρόλο που έχει περάσει τρεις μεγάλους πολέμους στην σύντομη ιστορία του και πολλαπλές περιόδους παρατεταμένων αψιμαχιών, ποτέ, από το 1948 που ιδρύθηκε, ποτέ δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να επιβάλλει καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας στους πολίτες του.
Όπως αντιλαμβανόμαστε, το μέτρο αυτό λαμβάνεται για να μην φτάσουμε τελικά στο σημείο που βρίσκεται σήμερα η Ιταλία και να θρηνήσουμε εκατόμβες θυμάτων. Μέχρι σήμερα και επειδή τα ψέματα είναι κακά, δεν αντιμετωπίσαμε την πανδημία του κορωνοΐού COVID-19 με την απαραίτητη ωριμότητα και υπευθυνότητα.
Αλήθεια εξίσου είναι επίσης ότι ο συγκεκριμένος ιός, αν και με απόλυτα μαθηματικά είναι λιγότερο θανάσιμος από άλλους ιούς, είναι ωστόσο πολύ πιο «ύπουλος» στο modus operandi του, αφού είναι ιδιαίτερο εύκολο να διαδοθεί, αλλά ταυτόχρονα ο χρόνος επώασής του είναι πολλές μέρες με αποτέλεσμα οι φορείς του να νοσούν αλλά να μην το γνωρίζουν με αποτέλεσμα εν αγνοία τους να συνεχίζουν την διάδοση του ιού.
Το αποτέλεσμα είναι ότι αυτή τη στιγμή είναι περιπου βέβαιο ότι οι νοσούντες είναι στην πραγματικότητα πολλοί περισσότεροι από αυτόυς που γνωρίζουμε κι οι οποίοι, εύλογα εφόσον δεν το γνωρίζουν, συνεχίζουν να μετακινούνται και να διαδίδουν τον ιό, παρά τις παραινέσεις των ειδικών και των αρμοδίων.
Επομένως, αν συνεχιστεί η τρέχουσα χαλαρότητα (ή κι απόλυτη ανευθυνότητα) με την οποία οι πολίτες αντιμετωπίζουν αυτόν τον θανάσιμο κίνδυνο, είναι βέβαιο ότι το επόμενο διάστημα τα κρούσματα θα αυξηθούν εκθετικά.
Καλώς ή κακώς, το μέτρο της απαγόρευσης κυκλοφορίας είναι πρωτοφανές, είναι επώδυνο, θα καταστρέψει την καθημερινότητα, τις συνήθειες και τις δουλειές μας, αλλά είναι και απαραίτητο. Η ζωή μας και δη η ζωή των ευπαθών ομάδων πληθυσμού που είναι πλέον ευάλωττες στον ιό είναι πολύ πιο σημαντικές από οτιδήποτε άλλο.
Είναι σημαντικό ότι φαίνεται πως υπάρχει κοινή συναίνεση και συνεννόηση μεταξύ των πολιτικών δυνάμεων του τόπου ώστε το μέτρο αυτό να έχει μία κάποια κοινή αποδοχή και στήριξη, και να μην υπάρχουν «φωνές» στείρας αντιπολίτευσης σ’ αυτήν την κρίσιμη ώρα όχι για την Ελλάδα αλλά για τον πλανήτη ολόκληρο.
Οπωσδήποτε βοηθάει και το γεγονός ότι το μέτρο αυτό δεν ήταν ελληνική πατέντα αλλά έχει ήδη εφαρμοστεί και μάλλον αρκετά πιο βίαια σε άλλες χώρες της Ευρώπης με ήδη πολύ περισσότερα θύματα που πλέον μετριούνται σε χιλιάδες, όπως η γειτονική μας Ιταλία.
Το μέτρο αυτό για να έχει αξία και νόημα, θα πρέπει πρώτα οι ίδιοι οι πολίτες να κατανοήσουν την αναγκαιότητά του και να υπερβάλουν εαυτόν για να το εφαρμόσουν, βάζοντας το σύνολο πάνω από το «εγώ» τους.
Πρέπει όλοι μαζί να «βάλουμε πλάτη» για να μπορέσουμε να περιορίσουμε την διάδοση του ιού και εν τέλει να μπορέσουμε να τον φέρουμε σε ελέγξιμα επίπεδα, χωρίς την ίδια στιγμή να εξαναγκάσουμε το σύστημα υγείας της χώρας να έρθει ή και ξεπεράσει τα όριά του.
Σ’ αυτήν την περίπτωση οι γιατροί μας θα βρεθούν στην ιδιαίτερα άχαρη και πικρή θέση να «το παίξουν Θεοί» και να αποφασίσουν ποιος θα ζήσει και ποιος θα πεθάνει, αφού στις μονάδες εντατικής θεραπείας της χώρας μας, που δεν είναι πολλές και μοιραία κάποια στιγμή θα εξαντληθούν, οι πιο ηλικιωμένοι με τις λιγότερες πιθανότητες επιβίωσης δεν θα λάβουν προτεραιότητα για την κατάλληλη περίθαλψη.
Στην Ιταλία τα φέρετρα με τις σωρούς των νεκρών από τον κορονοϊό συσσωρεύονται κατά εκατοντάδες πλέον με τους συγγενείς να μην επιτρέπεται καν να είναι παρόντες στην κηδεία ή την αποτέφρωσή τους. Στην Ελλάδα δεν έχουμε δει ακόμα τέτοιες σκηνές. Ας ελπίσουμε να μην φτάσουμε στο σημείο να δούμε κι εμείς τέτοιες σκηνές κι η απαγόρευση κυκλοφορίας που ανακοινώθηκε σήμερα όχι απλώς να αποφασίστηκε έγκαιρα, αλλά να εφαρμοστεί και σωστά.
Είναι αναμφίβολα ένα τεράστιο στοίχημα για την Ελλάδα, το οποίο μπορεί να το κερδίσει. Και θα το κερδίσει.
 
 
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

33 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
33 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Πόσα Textron Aerosonde UAS παίρνουμε δωρεάν και πώς συνδυάζονται με τα M1117

Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη Textron Aerosonde που όπως ανακοινώθηκε σήμερα από τις ΗΠΑ, εγκρίνονται για πώληση στην Ελλάδα, θα είναι μια σημαντική προσθήκη στις...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΞΕΛΙΞΗ: Προς αναβάθμιση 500 τεθωρακισμένων Μ-113 βαδίζει ο Ελληνικός Στρατός

2
Στη ραδιοφωνική εκπομπή "Εμείς οι Έλληνες" του Λάμπρου Καλαρρύτη, στο σταθμό "Παραπολιτικά 90,1" μίλησε ο εκδότης της "ΠΤΗΣΗΣ", Φαίδων Καραϊωσηφίδης, σχετικά με τον αναζητούμενο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Δεκεμβρίου 962: Ο Νικηφόρος Φωκάς καταλαμβάνει τη...

0
Ένα χρόνο μετά την επιτυχημένη εκστρατεία για την ανάκτηση της Κρήτης το 961 μ.Χ., ο στρατηγός Νικηφόρος Φωκάς εισέρχεται στη Συρία και επιτίθεται στην...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Επέστρεψε από την Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» η Φ/Γ ΣΠΕΤΣΑΙ-βίντεο

Κατέπλευσε νωρίς σήμερα το πρωί στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας η Φ/Γ ΣΠΕΤΣΑΙ, έχοντας ολοκληρώσει την αποστολή της στο πλαίσιο της επιχείρησης «ΑΣΠΙΔΕΣ» (EUNAVFOR ASPIDES).https://www.youtube.com/watch?v=gixbqRrtvuw Το πλοίο...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Προς αναβάθμιση 500 τεθωρακισμένων Μ-113 βαδίζει ο Ελληνικός Στρατός

Στη ραδιοφωνική εκπομπή "Εμείς οι Έλληνες" του Λάμπρου Καλαρρύτη, στο σταθμό "Παραπολιτικά 90,1" μίλησε ο εκδότης της "ΠΤΗΣΗΣ", Φαίδων Καραϊωσηφίδης, σχετικά με τον αναζητούμενο...

ΥΠΕΘΑ: στο Υπουργικό Συμβούλιο το σχέδιο νόμου για τις στεγαστικές ανάγκες των στρατιωτικών

O υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας και ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, Γιάννης Κεφαλογιάννης, παρουσίασαν στο Υπουργικό Συμβούλιο το οποίο συνεδρίασε σήμερα, Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου...