Τα μεγάλα αεροπλανοφόρα άρεσαν πάντα στις ΗΠΑ, αλλά έχει έρθει η στιγμή να ξανασκεφτούν ίσως τη συγκεκριμένη προτίμηση.
Σύμφωνα με το «Popular Mechanics», δύο παράγοντες συνηγορούν σε αυτό: το κόστος και τα νέα όπλα αντιμετώπισής τους. Το Αμερικανικό Ναυτικό θα αποκτήσει τέσσερα καινούρια αεροπλανοφόρα, ωστόσο, καθένα κοστίζει $13 δις. Μέχρι τώρα έχουν παραγγελθεί τα USS Gerald R. Ford, USS John F. Kennedy, USS Enterprise και USS Doris Miller και είναι άγνωστο αν περισσότερα θα ακολουθήσουν μετά το τέταρτο. Μια τέτοια απόφαση αναμένεται να ληφθεί το 2026 ή το 2027.
Τα αεροπλανοφόρα της κλάσης Ford υπόσχονται την εντατικότερη αξιοποίηση αεροσκαφών χρησιμοποιώντας λιγότερο προσωπικό. Αυτό θα έχει οικονομικό όφελος κατά τη διάρκεια χρήσης των πλοίων, ομως οι δοκιμές του USS Ford έδειξαν ότι οι νέες τεχνολογίες είναι ακόμα ανώριμες.
Επιπλέον, το Αμερικανικό Ναυτικό δεν έχει πολλά οικονομικά περιθώρια, για να διαθέσει σημαντικά κονδύλια στη συνέχιση του προγράμματος. Από τη μια πρέπει να επενδύσει $109 δις στα νέα υποβρύχια κλάσης Columbia, από την άλλη να βρει τρόπο να φτάσει από 296 σε 355 πλοία μέχρι περίπου το 2030. Μήπως αυτό σημαίνει πως πρέπει να επενδύσει σε φτηνότερα, αλλά μικρότερα αεροπλανοφόρα;
Μια επιλογή θα μπορούσε να είναι ένα τροποποιημένο πλοίο αμφίβιων επιχειρήσεων κλάσης America. Ένα τέτοιο πλοίο μπορεί τώρα να μεταφέρει έως 20 μαχητικά F-35B. Αλλά μόνον αυτά. Για την μεταφορά άλλων τύπων (μαχητικά F/A-18E/F, EA-18G ή ΑΣΕΠΕ E-2D) θα έπρεπε να γίνουν εργασίες, που θα οδηγούσαν σε ένα αεροπλανοφόρο με τη μισή ποσότητα αεροσκαφών από ένα Ford, αλλά και το μισό κόστος. Επιπλέον, ένα τέτοιο μικρό αεροπλανοφόρο δεν θα έδινε την ευκαιρία σε Κίνα ή Ρωσία να προκαλέσουν την καταστροφή ενός πλοίου με 5.000 Αμερικανούς και 75 μαχητικά, με μια επίθεση βαλλιστικών πυραύλων DF-21D ή πολυηχητικών πυραύλων Kinzhal.
Αν το Αμερικανικό Ναυτικό βρει τα κονδύλια, θα συνεχίσει το πρόγραμμα των Ford. Διαφορετικά, θα μπορούσε να αποκτήσει μικρότερα πλοία, επανακαθορίζοντας το δόγμα χρήσης των αεροπλανοφόρων του.
Μήπως ήρθε η ώρα για μικρότερα αμερικανικά αεροπλανοφόρα;
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Ελληνικές αμυντικές δαπάνες για το 2025 – στάσιμες και με €2,5...
Στη Βουλή για επεξεργασία και συζήτηση έχει φθάσει και ο κρατικός προϋπολογισμός για το 2025, οπότε ας δούμε τι κονδύλια περιλαμβάνει ειδικά για το...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18 Νοεμβρίου/1 Δεκεμβρίου 1916: «Νοεμβριανά», η Ελλάδα διχάζεται...
Με τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο να μαίνεται και τη Σερβία να έχει εκμηδενιστεί υπό το βάρος του Αυστρουγγρικού Στρατού, η Βρετανία και η Γαλλία...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...