Η ινδική πολεμική βιομηχανία έχει κατασκευάσει περίπου 2,500 τεθωρακισμένα οχήματα μάχης ΒΜΡ-2 κατόπιν αδείας του Ρώσου κατασκευαστή, όπως ανέφερε στο πρακτορείο TASS ανώτερη πηγή του ρωσικού Γραφείου Αμυντικής Συνεργασίας στη διάρκεια της έκθεσης DEFEXPO 2020 στην πόλη Lucknow.
“Το 1984 η Ινδία απέκτησε άδεια παραγωγής του ΒΜΡ-2 για 3,000 οχήματα. Σήμερα υπολογίζουμε πως έχει κατασκευάσει περίπου 2,500. Δεν έχουμε πληροφορίες αν θέλουν να συνεχίσουν την κατασκευή των ΒΜΡ-2”, συμπλήρωσε η πηγή. Το 2017, το ινδικό υπουργείο Αμύνης είχε αναφέρει πως σκόπευε να κατασκευάσει μια επιπλέον παρτίδα 149 ΤΟΜΑ ΒΜΡ-2. H κατασκευή μπορεί να γίνει με την υπάρχουσα άδεια.
Στην Ινδία, η βιομηχανία Medak κατασκευάζει το ινδικό έκδοχο του BMP-2 με την ονομασία “Sarath” (“άρμα της νίκης”). Τα πρώτα οχήματα συναρμολογήθηκαν το 1987 με κομμάτια που παρείχε έτοιμα η σοβιετική κατασκευάστρια ΚΒΡ. Ως το 1999, το όχημα κατασκευαζόταν κατά 90% από ινδικής κατασκευής απάρτια και υποσυστήματα. Υπολογίζεται πως μέρι 1,250 οχήματα μάχης είχαν κατασκευαστεί ως το 2007.
Το ΒΜΡ-2 είναι ένα σοβιετικής σχεδίασης ΤΟΜΑ δευτέρας γενιάς. Σχεδιαστικά προέρχεται από το πρώτοτυπο ΒΜΡ-1, που υπηρετεί και στον ΕΣ, βελτιώνοντάς το σε πολλά σημεία. Προοριζόμενο να μεταφέρει με ασφάλεια από επιπόλαια πυρά, θραύσματα και χημικά όπλα μια ομάδα μάχης πεζικού 7 ανδρών, έναν λιγότερο από το ΒΜΡ-1, στο πεδίο της μάχης έχει σημαντικά καλύτερες επιδόσεις στους τομείς της ισχύος πυρός και της προστασίας. Το πλήρωμά του είναι τρεις άνδρες και έχει ένα πυροβόλο 2A42 αυτόματης βολής διαμετρήματος 30 mm και ένα ομοαξονικό πολυβόλο PKT των 7.62 mm για άμυνα ενώ φέρει κι έναν εκτοξευτή αντιαρματικών πυραύλων 9M113 Konkurs (κατά ΝΑΤΟ: ΑΤ 5 Spandrel) στην οροφή του διμελούς πύργου. Η μέγιστη ταχύτητα σε ομαλό δρόμο είναι 65 χλμ/ώρα, που περιορίζεται στα 45 χλμ/ώρα εκτός δρόμου ενώ είναι πλήρως αμφίβιο, με ικανότητα διάβασης ποταμών με ταχύτητα 7 χλμ/ώρα.
Πηγή: Army Recognition.com