29.5 C
Athens
Πέμπτη, 19 Ιουνίου, 2025
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΗ Rolls-Royce θα αναπτύξει τον κινητήρα του νέου βρετανικού μαχητικού 6ης γενιάς...

Η Rolls-Royce θα αναπτύξει τον κινητήρα του νέου βρετανικού μαχητικού 6ης γενιάς Tempest

- Advertisement -

Στις 16 Ιουλίου 2018 ο Βρετανός υπουργός Αμύνης, Gavin Williamson, αποκάλυψε μοντέλο υπό κλίμακα του νέου βρετανικού μαχητικού αεροσκάφους με το όνομα “Tempest” (καταιγίδα). Η αποκάλυψη έγινε στην αεροπορική έκθεση Farnborough.
H Rolls-Royce, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής κινητήρων στον κόσμο, ανακοίνωσε πως ξεκίνησε να αναπτύσσει τους κινητήρες του βρετανικού 6ης γενιάς μαχητικού. Η εμπειρία της RR στην ανάπτυξη κινητήρων μαχητικών είναι μεγάλη, έχοντας κατασκευάσει τους κινητήρες Spey των Phantom F-4K και τους EJ-200 των Eurofighter, ενώ συμμετείχε με την General Electric στην ανάπτυξη των F136 για το 5ης γενιάς μαχητικό μέχρι που έχασε από την Pratt & Whitney με τον F135.
Ωστόσο, όλη η εμπειρία της ίσως να μην είναι αρκετή για την ανάπτυξη ενός κινητήρα 6ης γενιάς. Το τελευταίο της επίτευγμα, ο Eurojet EJ200, είναι σχεδόν 20 ετών και η πρόοδος της τεχνολογίας έχει ξεπεράσει το μεταψυχροπολεμικό επίπεδο προ πολλού. Για να δώσουμε ένα παράδειγμα, η διαφορά του κινητήρα ενός μαχητικού 6ης γενιάς διαφέρει από εκείνον ενός 4ης όσο ένα μαχητικό F-18 Super Hornet από ένα εμβολοφόρο καταδιωκτικό του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου.
Το πρόβλημα με το Tempest είναι πως πέρα από ένα μαχητικό αεροσκάφος είναι ένα οπλοσύστημα διοίκησης και ελέγχου και πλατφόρμα δυναμικών αισθητήρων που θα ενσωματώνει τεχνολογία stealth. Οι ικανότητές του θα ξεπερνούν πολύ εκείνες ενός μαχητικού, με τον πιλότο να κατευθύνει μη-επανδρωμένα αεροσκάφη, να χειρίζεται όπλα λέιζερ και να δρα περισσότερο σαν “διευθυντής” επιχειρήσεων παρά ως καθαρόαιμο μαχητικό.
Πρακτικά, οι ανάγκες του αεροσκάφους σε ηλεκτρική ενέργεια θα είναι τεράστιες με τα υποσυστήματά του να την καταβροχθίζουν σαν αδηφάγο κτήνος. Ένας παλιάς τεχνολογίας κινητήρας που απλά προωθούσε θερμά αέρια δεν επαρκεί σε καμία περίπτωση.

Η Rolls-Royce δεν προσέρχεται φυσικά απροετοίμαστη! Τα τελευταία πέντε χρόνια έχει εμπλακεί στην ανάπτυξη του κινητήρα για τα νέας γενιάς μαχητικό. Στην καρδιά των ερευνών βρίσκεται μια γεννήτρια ηλεκτρικής εκκίνησης που ενσωματώνεται πλήρως στον πυρήνα ενός κινητήρα αεριοστροβίλου που ξεκίνησε σαν πρόγραμμα επίδειξης τεχνολογίας το 2014 ( Embedded Electrical Starter Generator – E2SG) παράγοντας μονομιάς μεγάλες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας απευθείας από τον κινητήρα.
“Η νέα γεννήτρια ηλεκτρικής εκκίνησης θα εξοικονομήσει πολύ χώρο και θα παράγει μεγάλα ποσά ενέργειας που απαιτούνται για ένα μελλοντικό μαχητικό”, διαβεβαιώνει ο υπεύθυνος μελλοντικών προγραμμάτων της RR, Conrad Banks. “Μέχρι σήμερα, οι κινητήρες έπαιρναν ενέργεια από μια γεννήτρια. Πέρα από την πολυπλοκότητα που προσέδιδε, αυτό καταλάμβανε και πολύτιμο χώρο μεγεθύνοντας την άτρακτο, κάτι ανεπιθύμητο σε αεροδυναμικές και μάλιστα stealth κατασκευές”.
Η Βρετανία αναζητά ήδη εταίρο προσεγγίζοντας την Ιαπωνία και επιδιώκοντας να ενσωματώσει το πρόγραμμα μελλοντικού μαχητικού F3 σε ένα αλλά την τελευταία διεκδικούν δυναμικά ήδη πολλές αμερικανικές εταιρίες.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

1992: Ο ήρωας υποσμηναγός Νίκος Σιαλμάς

Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στα ΑΕΡΟΝΕΑ του Τεύχους της ΠΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑ Νο 93, τον Ιούλιο του 1992, και αφορά την πτώση του Mirage...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ανάλυση Ασφάλειας Πτήσεων 2024: μια χρονιά που θα μπορούσε να είναι...

Η «Π&Δ» και στη συνέχεια η «Πτήση», εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια, υπηρετώντας την ενημέρωση στον τομέα της Ασφάλειας Πτήσεων (Flight Safety) δημοσιεύει κάθε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 19 Ιουνίου 1875: Η επανάσταση της Ερζεγοβίνης, η...

0
Ξεσπά με ενθάρρυνση από τις αυτόνομες ηγεμονίες της Σερβίας και του Μαυροβουνίου η Επανάσταση της Ερζεγοβίνης.H κίνηση αυτή των Σλάβων της οθωμανικής επαρχίας της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Λετονία διπλασιάζει την παραγγελία τεθωρακισμένων ASCOD – τι πληρώνει

Η κυβέρνηση της Λετονίας υιοθέτησε εισήγηση του υπουργείου Αμύνης για αγορά ακόμη 42 τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης, ASCOD, με κόστος 387 εκατ. ευρώ, στην πράξη...

Ετοιμάζεται χερσαία έκδοση πυραύλου SCALP, πρώτη δοκιμή μέχρι το 2028

Η ευρωπαϊκή MBDA στοχεύει να πραγματοποιήσει την πρώτη δοκιμή της χερσαίας έκδοσης του πυραύλου MdCN (SCALP Naval), από κινητό φορέα, μέχρι το 2028.Το όπλο...

Χρηματοδότηση για τα σερβικά Rafale, τελευταίο εμπόδιο για το Βελιγράδι

Το τελευταίο αλλά και κυριότερο εμπόδιο στην επιδίωξη της Σερβίας να αποκτήσει μαχητικά Rafale, φαίνεται ότι ξεπεράστηκε με τη συμφωνία δανεισμού €1,9 δις από...