Η Τουρκία έχει χορηγήσει έναν άγνωστο αριθμό τροχοφόρων τεθωρακισμένων οχημάτων Kirpi στη λιβυκή κυβέρνηση της Τρίπολης. Ορισμένα από αυτά έχουν κυριευτεί από τον Λιβυκό Εθνικό Στρατό (LNA) του Χαλιφα Χαφτάρ, που βάλθηκε να δοκιμάσει αν ισχύουν όσα υποστηρίζει η κατασκευάστρια εταιρεία BMC. Σύμφωνα με τον LNA, τα τουρκικά Kirpi είναι ούτε λίγο, ούτε πολύ, άχρηστα για στρατιωτικές επιχειρήσεις.
Όπως ο LNA αναφέρει στον λογαριασμό του στο Twitter στις 11 Ιανουαρίου, τα Kirpi δεν είναι τόσο ικανά όσο λέει η κατασκευάστρια εταιρία BMC, και θεωρεί ότι:
A summary review done by the #LNA on the #Turkish armoured vehicle #BMC.
This review was done after real combat incentres and further testing on captured models of #BMC the #KİRPİ and #AMAZON in #Libya.@BmcOtomotivTR pic.twitter.com/nKiuITvjul— M.LNA (@LNA2019M) January 11, 2020
- Η μέγιστη ταχύτητα είναι 68-73km/h αντί 100km/h
- Το όχημα έχει χαμηλή επιτάχυνση στα 0-45, κάνοντας δύσκολες τις γρήγορες μεταβολές στην κατεύθυνση
- Το όχημα είναι ακατάλληλο για χρήση σε αστικές περιοχές (δεν στρίβει ικανοποιητικά)
- Το πλήρωμα έχει κακή ορατότητα, πρόβλημα που αμβλύνεται με την ύπαρξη καμερών. Όμως οι κάμερες είναι εκτεθειμένες και μπορούν εύκολα να αχρηστευτούν.
- Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι επιρρεπές σε βλάβες, που δεν επιτρέπουν την επίτευξη των επιδόσεων που δίνει ο κατασκευαστής
- Σβήνει εύκολα και χάνει λάδια
- Ο τηλεχειριζόμενος σταθμός οπλισμού ανταποκρίνεται αργά και παθαίνει συχνές εμπλοκές
- Το πολυβόλο δεν μπορεί να χτυπήσει πολύ κοντινούς στόχους.
- Η ηλεκτρονική παρεμβολή ελικοπτέρων δεν λειτουργεί καθόλου, επιτρέποντας εύκολη στοχοποίηση από επιθετικό ελικόπτερο Mi-35.
- Το μπροστινό τμήμα είναι ευπαθές στα εκρηκτικά.
- Το όχημα δεν προσφέρει ολόπλευρη προστασία απέναντι σε RPG, ακόμα και σε πυρά τυφεκίου AK-47.
- Αν πληγεί η κύρια πόρτα αποβίβασης, οι επιβάτες μένουν εγκλωβισμένοι στο εσωτερικό του οχήματος.
Σαν ένα όχημα κατηγορίας MRAP, το Kirpi έχει σχεδιαστεί να σώζει τη ζωή των επιβαινόντων σε περίπτωση έκρηξης νάρκης ή σε ενέδρα, πάντοτε σε σύγκριση με μη θωρακισμένα στρατιωτικά οχήματα. Επιπλέον, πρέπει να μην χρησιμοποιείται στην πρώτη γραμμή της σύγκρουσης, αφού εκεί γίνονται φανερά τα μειονεκτήματα από την εξειδικευμένη αποστολή του. Έτσι, ίσως δεν αποτελεί έκπληξη η κακή του απόδοση στη Λιβύη.