Τα ναυπηγεία Kawasaki καθέλκυσαν το 12ο και τελευταίο συμβατικό υποβρύχιο κλάσης Sōryū, το JS Tōryū (SS-512). Το συγκεκριμένο υποβρύχιο είναι αισίως το δεύτερο υποβρύχιο της Ιαπωνίας το οποίο είναι εξοπλισμένο με μπαταρίες ιόντων-λιθίου (Li-Ion).
Η τελετή καθέλκυσης πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες στα ναυπηγεία της εταιρείας στο Τσούο-κου στην περιοχή Κόμπε. Περίπου 380 άτομα από το υπουργείο Άμυνας της Ιαπωνίας και την εταιρεία συμμετείχαν στην τελετή. Σύμφωνα με την παράδοση, ο ναύαρχος Χιρόσι Γιαμαμούρα έκοψε το σχοινί που ξεκίνησε τη διαδικασία καθέλκυσης και έριξε το νέο υποβρύχιο στο νερό για πρώτη φορά.
Το JS Toryu είναι το 12ο και τελευταίο υποβρύχιο της κλάσης Soryu που παράγεται για το ιαπωνικό Ναυτικό (Ναυτικές Δυνάμεις Αυτοάμυνας – JMSDF) και συγκεκριμένα το 6ο που ναυπηγείται από την Kawasaki Heavy Industries, ενώ τα άλλα 6 ναυπηγήθηκαν από την Mitsubishi Heavy Industries.
Το όνομα Tōryū (と う り ゅ う) σημαίνει Μαχόμενος Δράκος. Η ναυπήγηση του πλοίου ξεκίνησε με την τοποθέτηση τροπίδας τον Ιανουάριο του 2017 και το υποβρύχιο πρόκειται να παραδοθεί στο Ναυτικό περίπου το Μάρτιο του 2021.
Ο σχεδιασμός της κλάσης προβλέπει βελτιωμένη αυτονομία χάρη στις μπαταρίες ιόντων λιθίου από το ενδέκατο υποβρύχιο της κατηγορίας και μετά. Τα προηγούμενα υποβρύχια χρησιμοποιούν μπαταρίες οξέος-μολύβδου.
Οι νέες μπαταρίες είναι σχεδιασμένες από την GS Yuasa, είναι υψηλής απόδοσης και λέγεται ότι αποθηκεύουν διπλάσια ισχύ. Τα δύο τελευταία υποβρύχια της κλάσης θα χρησιμεύσουν ως πλατφόρμες δοκιμών για την επόμενη γενιά Ιαπωνικών συμβατικών υποβρυχίων.
Η διπλάσια ισχύς μεταφράζεται σε παρατεταμένη, αν κι άγνωστο πόσο ακριβώς, αυτονομία παραμονής κάτω από το νερό χωρίς την ανάγκη ανάδυσης για φόρτιση των μπαταριών. Αυτό με την σειρά του μεταφράζεται επιχειρησιακά σε αυξημένες ικανότητες απόκρυψης και εκτέλεσης αποστολών, που κανονικά θα συναντούσαμε μόνο σε μεγαλύτερα πυρηνοκίνητα υποβρύχια.
Δείτε το βίντεο από την καθέλκυση:
https://www.twitter.com/phantom2navy/status/119202822238219878