Μπορεί το Β-52 να γίνει ακόμη πιο επίφοβο; Η αμερικανική Αεροπορία θέλει να τετραπλασιάσει το φορτίο βομβών που δύναται να μεταφέρει εξωτερικώς ο ψυχροπολεμικός αυτός δεινόσαυρος ο οποίος συνεχίζει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή (χωρίς να υπάρχει ορατός ορίζοντας αντικατάστασής του) με έναν νέου τύπου φορέα ανάρτησης οπλισμού.
Σημειωτέον ότι ο εν χρήσει φορέας ICP (Improved Common Pylon) σχεδιάστηκε το 1959. Όταν τέθηκε σε υπηρεσία την δεκαετία του ’60 δεν υπήρχε απαίτηση ή πρόβλεψη για μεταφορά όπλων βάρους άνω των 5.000 λιβρών. Οι φορείς τροποποιήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’90 ωστόσο περιορισμοί εξακολουθούν να υφίστανται, ιδίως όσον αφορά την μεταφορά μεγαλύτερων και βαρύτερων όπλων.
Ο νέος πυλώνας θα επιτρέψει στα Β-52Η να φέρουν όπλα βάρους έως 20.000 λιβρών, συμπεριλαμβανομένης της GBU-43/B MOAB (Massive Ordnance Air Burst) ή «Mother Of All Bombs» –το ισχυρότερο μη πυρηνικό όπλο σε υπηρεσία σήμερα στον κόσμο. Λόγω του βάρους και των διαστάσεών του το αξίας 13 εκατ. δολαρίων όπλο ρίπτεται μόνο από ΜC-130 (το μήκος της βόμβας είναι 30 πόδια ενώ οι θυρίδες της αποθήκης οπλισμού των B-52 είναι 28 πόδια) όμως ο νέος φορέας υπόσχεται να το αλλάξει αυτό.
Το σχετικό αίτημα της Air Force Materiel Command (AFMC) δεν αναφέρει λεπτομέρειες ως προς το εκτιμώμενο κόστος και το χρονοδιάγραμμα αναβάθμισης του φορέα των Β-52. Ωστόσο ειδικοί εκτιμούν ότι από την έναρξη του σταδίου ανάπτυξης μέχρι την υιοθέτησή του από τα βομβαρδιστικά του τύπου ο χρόνος που θα μεσολαβήσει θα κυμαίνεται μεταξύ 36 και 72 μηνών.
Για να μπορούν τα αεροπλάνα να μεταφέρουν νέους τύπους πυρομαχικών, όπως τα GBU-31 Joint Direct Attack Munitions (JDAM) των 2.000 λιβρών και Joint Air-to-Surface Standoff Missiles (JASSM) των 1.000 λιβρών, η USAF σχεδιάζει μεταξύ άλλων την ενίσχυση του συστήματος προσγείωσης κατά 66% για την μεταφορά μεγαλύτερου βάρους. Ο εκσυγχρονισμός αποσκοπεί στο να παραμείνουν τα Β-52 μάχιμα τουλάχιστον μέχρι το 2050.
Το μυστικό της μακροβιότητας του ‘BUFF’ είναι η προσαρμοστικότητά του. Αν και ξεκίνησε την καριέρα του ως πυρηνικό βομβαρδιστικό –ρόλο τον οποίο διατηρεί μέχρι σήμερα– το Β-52 δύναται σε έναν συμβατικό πόλεμο να εκτελέσει αποστολές στρατηγικού βομβαρδισμού, εγγύς υποστήριξης, απαγόρευσης περιοχής, ακόμη και επιχειρήσεις ναυτικής συνεργασίας.
Αλέξανδρος Θεολόγου
Η USAF… τετραπλασιάζει το οπλικό φορτίο των βομβαρδιστικών Β-52
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Ελληνικές αμυντικές δαπάνες για το 2025 – στάσιμες και με €2,5...
Στη Βουλή για επεξεργασία και συζήτηση έχει φθάσει και ο κρατικός προϋπολογισμός για το 2025, οπότε ας δούμε τι κονδύλια περιλαμβάνει ειδικά για το...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18 Νοεμβρίου/1 Δεκεμβρίου 1916: «Νοεμβριανά», η Ελλάδα διχάζεται...
Με τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο να μαίνεται και τη Σερβία να έχει εκμηδενιστεί υπό το βάρος του Αυστρουγγρικού Στρατού, η Βρετανία και η Γαλλία...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...