14.5 C
Athens
Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗ«Σούπερ Burke» θέλει το αμερικανικό Ναυτικό στην θέση των Ticonderoga

«Σούπερ Burke» θέλει το αμερικανικό Ναυτικό στην θέση των Ticonderoga

- Advertisement -

Το αμερικανικό Ναυτικό εξετάζει το ενδεχόμενο για «κάτι πέρα από την έκδοση Flight III» για τα νεότευκτα αντιτορπιλικά του, καθώς τα σχέδιά για τη μετάβαση από τα υφιστάμενα αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke στη νέα κλάση επόμενης γενιάς βρίσκονται υπό επεξεργασία, και η χρονολογία για την ένταξη των νέων πλοίων του προγράμματος Large Surface Combatant μετατίθεται όλο και περισσότερο στο μέλλον.
Ο επικεφαλής αξιωματικός του προγράμματος ναυπήγησης πλοίων υποναύαρχος Μπιλ Γκαλίνις δήλωσε στο USNI News ότι υπάρχουν αναπάντητες ερωτήσεις σχετικά με το τι θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τα πλοία του μελλοντικού προγράμματος Large Surface Combatant και την ίδια στιγμή, σημαντικές πιέσεις στον ετήσιο προϋπολογισμό ναυπηγικής αναγκάζουν τον κλάδο να επανεξετάσει τις βλέψεις του για το πρόγραμμα ναυπήγησης των αντιτορπιλικών Arleigh Burke πέρα από την τρέχουσα διαμόρφωση Flight ΙΙΙ.

10 νέα αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke Flight III για το αμερικανικό Ναυτικό προς 9 δις $


Ιδανικά, τα πλοία του προγράμματος Large Surface Combatant αναμένεται να αντικαταστήσουν τόσο τα καταδρομικά κλάσης Ticonderoga όσο και τα πρώιμα αντιτορπιλικά της κλάσης Arleigh Burke DDG-51 ξεκινώντας από το 2023, όταν δηλαδή θα έχουν τελειώσει οι παραγγελίες για αντιτορπιλικά της κλάσης αυτής.
Ωστόσο, το πρόγραμμα προμήθειας LSC είχε μετατεθεί ήδη γύρω στο 2025 ενώ ο Γκάλινις δήλωσε στο USNI News ότι το Ναυτικό εξετάζει τώρα το 2026 ή ενδεχομένως κι ακόμα πιο αργότερα για να ξεκινήσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα ναυπήγησης.
Ο Γκαλίνις δήλωσε ότι η υπηρεσία του σχεδιάζει να ναυπηγήσει περισσότερα αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke πέρα από την υπάρχουσα πολυετή σύμβαση, η οποία καλύπτει έως και 15 πλοία από το 2018 έως το 2022. Με τόσο μεγάλη αβεβαιότητα στο χρονοδιάγραμμα του Large Surface Combatant, αυτό για το οποίο είναι πλέον η συζήτηση δεν είναι το αν αλλά το για πόσο καιρό και το για πόσα πλοία.
Το αμερικανικό Ναυτικό χρειάζεται ένα είδος μεγάλου πλοίου επιφάνειας για αρκετούς λόγους: να διατηρήσει την ικανότητα των καταδρομικών να φιλοξενήσουν προσωπικό διοίκησης για τον συντονισμό της αεράμυνας μίας ομάδας μάχης αεροπλανοφόρου, να εξασφαλίσει την ικανότητα εκτόξευσης μεγάλου αριθμού μεγάλων όπλων και να μεταφέρει ένα πολύ μεγάλο ραντάρ στο θέατρο επιχειρήσεων.

Οκτώ (επιβεβαιωμένα) αντιτορπιλικά Type 055 για την Κίνα


Πέρα από αυτό, η Διεύθυνση Πολέμου Επιφάνειας στο Πεντάγωνο έχει καταστήσει σαφές ότι ενδιαφέρεται πολύ περισσότερο για την προμήθεια περισσότερων μικρών πολεμικών πλοίων και λιγότερων μεγάλων σε σύγκριση με τον σημερινό στόλο που σήμερα έχει δεκάδες μεγάλα πολεμικά πλοία στη θάλασσα ανά πάσα στιγμή αλλά μόλις ένα μικρό, μία φρεγάτα κλάσης LCS που περιπολεί στην Σιγκαπούρη.
Το ποιες θα είναι ακριβώς οι συνέπειες κι οι παρενέργειες αυτής της επιθυμίας στα μελλοντικά προγράμματα ναυπήγησης τόσο των νέων φρεγατών FFG (X) όσο και των πλοίων Large Surface Combatant εξακολουθεί να είναι ως επί το πλείστον άγνωστες.
Τον περασμένο μήνα, ο νέος Διευθυντής της συγκεκριμένης διεύθυνσης υποναύαρχος Τζιν Μπλακ δήλωσε ότι ο ίδιος και το προσωπικό του «δεν έχουν κλείσει ακόμα το βιβλίο» σχετικά με τις προδιαγραφές του προγράμαμτος LSC ή τη διαδικασία προμήθειας για τα νέα αυτά πλοία.
Συγκεκριμένα, σε ομιλία του στο συνέδριο της Surface Navy Association δήλωσε μεταξύ άλλων το εξής: «Το θέμα είναι πόση ταχύτητα χρειαζόμαστε, πόση ταχύτητα μπορούμε να αντέξουμε οικονομικά, πόση ικανότητα θέλουμε. Για πόσο καλή ηλεκτρομαγνητική υπογραφή θέλουμε να πληρώσουμε; Τι φόρτο μάχης θέλουμε να μεταφέρουμε; Τα πράγματα που ξέρω ότι θέλω: Θέλω έναν μεγάλο αισθητήρα. Χρειάζομαι μεγάλη υπολογιστική ισχύ και θέλω μπόλικη μεταφορική ικανότητα όπλων. Πέρα από αυτό, δεν είμαστε απόλυτα σίγουροι.»
Δυστυχώς το πρόγραμμα DDG-1000 υπήρξε οικονομικοτεχνική αποτυχία κι όχι μόνο δεν μπόρεσε να αποδώσει τα πλοία που ήθελε το αμερικανικό Ναυτικό, αλλά επιπλέον πήγε πίσω όλο του το πρόγραμμα ναυπήγησης, καθώς τα ναυπηγεία έπρεπε να αλλάξουν όλον τον προγραμματισμό τους και μέρος των εγκαταστάσεών τους και του προσωπικού τους προκειμένου να μπορέσουν να συνεχίσουν τη ναυπήγηση των Arleigh Burke.

Behind schedule: Η φράση εφιάλτης των αμερικανικών ναυπηγείων

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Αεροπλανοφόρα: Καταπέλτες, ski-Jumps και η απειλή του τουρκικού TCG Anadolu

…με τη βοήθεια του Wile E. CoyoteΣτόχος αυτού του άρθρου είναι να περιγράψει τις βασικές επιχειρήσιακές παραμέτρους της ναυτικής αεροπορίας, τις δυνατότητες και τους...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ThinkOutOfTheBox: Patria 6×6 αντί του εκσυγχρονισμού των 60χρονων Μ113 για τον...

50
Η ελληνική άμυνα βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο. Από τη μία πλευρά, η απειλή από ανατολάς γίνεται όλο και πιο συγκεκριμένη, με την Τουρκία...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2 Δεκεμβρίου 1805: Μάχη του Αούστερλιτς, «η σύγκρουση...

1
Ένα έτος μετά την ανακήρυξή του σε αυτοκράτορα, ο Ναπολέων Βοναπάρτης αντιμετωπίζει τους ενωμένους στρατούς Αυστρίας και Ρωσίας στο Αούστερλιτς της αυστριακής Μοραβίας (στη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πούτιν: Οι Ευρωπαίοι δεν έχουν ειρηνευτική ατζέντα και είναι στην πλευρά του πολέμου

Ο Ρώσος Πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν δήλωσε σήμερα ότι δεν θέλει πόλεμο με την Ευρώπη, αλλά είναι «έτοιμος» αν οι Ευρωπαίοι «το θέλουν και ξεκινήσουν»,...

Μπαχρέιν: Πακέτο υποστήριξης F-16 – τι πληρώνει

Το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ έχει εγκρίνει την πιθανή πώληση ενός πακέτου συντήρησης και υλικών στο Μπαχρέιν για μαχητικά F-16, με εκτιμώμενο κόστος τα...

Η Ταϊλάνδη επιλέγει το ισραηλινό αντιαεροπορικό Barak MX

Η Ταϊλάνδη έχει επιλέξει το αντιαεροπορικό σύστημα Barak MX της ισραηλινής IAI για την κάλυψη επιχειρησιακών αναγκών. Η σχεδιαζόμενη προμήθεια αφορά ένα σύστημα και...