19.2 C
Athens
Δευτέρα, 14 Απριλίου, 2025
ΝΕΑΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗDarth Vader Force: Πώς είναι να πετάς με το Β-2 Spirit

Darth Vader Force: Πώς είναι να πετάς με το Β-2 Spirit

- Advertisement -

«Προετοιμαζόμαστε κάθε μέρα σαν να πετούσαμε επιχειρήσεις την επομένη» λέει χαρακτηριστικά η Αντισμήναρχος Νίκολα Πόλιντορ, Διοικητής του Detachment 5 του 29th Training Systems Squadron και η δέκατη γυναίκα πιλότος που έχει πετάξει βομβαρδιστικά Β-2 από την αεροπορική βάση Whiteman. Μπορεί να δείχνει σαν ένα από τα σκάφη του Darth Vader όμως το να επιχειρείς με το πλέον προηγμένο βομβαρδιστικό της USAF είναι πιο πολύπλοκο απ’ ότι θα περίμενε κανείς.
Το διμελές πλήρωμα πρέπει να διατηρεί πορεία βάσει συγκεκριμένων πληροφοριών σχετικά με τον στόχο και να οπλίζει τα μεταφερόμενα όπλα την ίδια ώρα που πετά το αεροπλάνο αντιμετωπίζοντας μια ευρεία γκάμα επιπρόσθετων μεταβλητών ανά πάσα στιγμή. Αυτό για τους υποψήφιους πιλότους του Β-2 σημαίνει μια τεράστια ποσότητα δεδομένων που πρέπει να μάθουν πώς να διαχειρίζονται, εξηγεί η Αντισμήναρχος Πόλιντορ.

«Η μεγαλύτερη πρόκληση για τους χειριστές είναι να μπορούν να πετούν μεγάλες χρονικές περιόδους διαχειριζόμενοι ταυτόχρονα τα συστήματα επικοινωνιών και το «πακέτο» όπλων του αεροσκάφους» λέει. Και φυσικά, όλα αυτά πρέπει να γίνουν με τις κατάλληλες για την εκάστοτε αποστολή τακτικές. Κατά κανόνα stealth, όπως έδειξαν τα B-2 που χτύπησαν την Σερβία την πρώτη νύχτα της Operation Allied Force το 1999, κατέστρεψαν την ιρακινή αεράμυνα κατά την επιχείρηση «Σοκ και Δέος» το 2003 και παρέλυσαν την Αεροπορία πρώτης γραμμής του Καντάφι στις επιθέσεις των Δυτικών το 2011.
Η εκπαίδευση χωρίζεται στο ακαδημαϊκό στάδιο, όπως αποκαλούν το σχολείο εδάφους, και στο πτητικό στάδιο. Πριν πραγματοποιήσουν την πρώτη τους πτήση με Β-2, οι υποψήφιοι πιλότοι «βάζουν ώρες» για ένα διάστημα περίπου δύο μηνών στον εξομοιωτή. Ο εκπαιδευτής από το ένα κάθισμα μαθαίνει στον εκπαιδευόμενο που καταλαμβάνει το άλλο πώς λειτουργεί το τελειότερο βομβαρδιστικό του 20ου αιώνα. «Μπορείς να πετάς και να ελέγχεις όλες τις λειτουργίες του αεροσκάφους και από τα δύο καθίσματα» σημειώνει η Αντισμήναρχος.

Ο έλεγχος του Β-2 εναλλάσσεται μεταξύ των μελών του πληρώματος. Η αλλαγή του ‘pilot in control’ γίνεται βάσει συγκεκριμένου πρωτοκόλλου, με τον παραλαμβάνοντα χειριστή να αναφέρει «έχω το αεροσκάφος» και τον παραδίδοντα να επιβεβαιώνει ‘Roger. Έχεις το αεροσκάφος». Ακούγεται απλό αλλά έχει τεράστια σημασία: οι κακές συνεννοήσεις έχουν ρίξει αεροπλάνα.
«Ανά πάσα στιγμή είναι κατανοητό ποιος βρίσκεται στα χειριστήρια. Ο εκπαιδευτής έχει τα χέρια του στα χειριστήρια χωρίς να κινεί τίποτα (σε ετοιμότητα) για την περίπτωση που ο εκπαιδευόμενος έχει κάποιο πρόβλημα».
Από τις οθόνες του glass cockpit κάθε χειριστής δύναται να ελέγχει τα υδραυλικά, τα ηλεκτρονικά, τις επιφάνειες ελέγχου, τις περιβαλλοντικές συνθήκες στο πιλοτήριο και τα όπλα του Β-2. «Είναι σαν να πετάς ένα κομπιούτερ. Πληκτρολογείς εντολές στον υπολογιστή εισάγοντας στοιχεία (αεροδυναμικής) πίεσης, ταχύτητας ή στόχου για ένα όπλο και πατάς enter. Επίσης έχουμε αυτόματο πιλότο όπως τα επιβατικά αεροσκάφη. Μπορούμε να διατηρούμε το ύψος μας χωρίς να χρειάζεται η εισαγωγή του στο σύστημα» λένε.

Το Β-2 είναι ένα ικανότατο αεροσκάφος αλλά από ανέσεις… πάσχει. Ακόμη και το ψυχροπολεμικό Β-52 υπερτερεί στον συγκεκριμένο τομέα –φαντάσου. Παρά το γεγονός ότι τα Spirit καλούνται να εκτελέσουν αποστολές διάρκειας 40 και πλέον ωρών, οι πιλότοι δεν έχουν κρεβάτια για ανάπαυση ούτε ψυγείο.
Πίσω από τις θέσεις των χειριστών υπάρχει ένας μικρός χώρος με διαστάσεις περίπου στο εύρος των καθισμάτων. «Καμιά φορά φέρνουμε μικρά στρώματα που φουσκώνουν, τα βάζουμε στο δάπεδο και παίρνουμε έναν υπνάκο» αποκαλύπτει η Αντισμήναρχος Πόλιντορ. «Ο χώρος είναι αρκετά μεγάλος για κάποιον που έχει ύψος 1,72 αλλά όχι για ψηλότερους». Όσο για τα τρόφιμα του πληρώματος πρέπει να είναι είδη που δεν αλλοιώνονται, σημειώνει.
Οι πιλότοι των Β-2 εστιάζουν στο να βρίσκονται σε ετοιμότητα αφού είναι οι πρώτοι που θα πετάξουν για το πρώτο –ενδεχομένως πυρηνικό– πλήγμα σε μια σύρραξη υψηλής έντασης. «Το Β-2 είναι το πιο game-changing αεροσκάφος που κατασκευάστηκε ποτέ» δηλώνει ο απόστρατος Αντισμήναρχος Ντέιβιντ Ντεπτάλα, ένας από τους σχεδιαστές της Επιχείρησης Iraqi Freedom και συγγραφέας μελέτης σχετικά με την επιχειρησιακή χρήση του τύπου.

«Ένα Β-2 μπορεί να έχει την δύναμη κρούσης μιας ολόκληρης Πτέρυγας Αέρος αεροπλανοφόρου με πολλαπλάσια μικρότερο λειτουργικό κόστος και προσωπικό» τονίζει χαρακτηριστικά. Η επιδρομή διάρκειας 33 ωρών που πραγματοποίησαν στις 19 Ιανουαρίου 2017 δύο βομβαρδιστικά stealth από την βάση Whiteman στο Μιζούρι εναντίον στρατοπέδου εκπαίδευσης τζιχαντιστών του Ισλαμικού Κράτους στην Λιβύη κατέδειξε την ικανότητα αντίδρασης, την εμβέλεια και την προσαρμοστικότητα της δύναμης των βομβαρδιστικών, υπενθυμίζει.
Πολύ σύντομα, ίσως και εντός του Αυγούστου, τα Β-2 θα αποκτήσουν την τελευταία έκδοση της πυρηνικής βόμβας Β61. Η βελτιωμένη Β61-12 ενσωματώνει επτά διαφορετικές επιλογές προσβολής σε ένα και μόνο όπλο με σημαντικά μεγαλύτερη ακρίβεια πλήγματος, καταργώντας την ανάγκη ξεχωριστών όπλων (B-61 Mods 3, 4, 7 και 10) για διαφορετικού τύπου αποστολές.

Η έκδοση Mod 12 παρέχει την δυνατότητα διείσδυσης στο έδαφος για την καταστροφή βαθιά οχυρωμένων στόχων, πυρηνικής κρούσης χαμηλής ισχύος με πυροδότηση πάνω από το έδαφος και καταστροφής καταφυγίων (bunker-buster) διευρύνοντας το φάσμα επίθεσης εναντίον εχθρικών στόχων. Η ισχύς της πυρηνικής κεφαλής είναι ρυθμιζόμενη, παρέχοντας τέσσερεις επιλογές –0.3, 5, 10 και 50 κιλοτόννων– και η απόκλιση από τον στόχο είναι μόλις 30 μ.
Στο ουραίο τμήμα το όπλο φέρει την συλλογή TSA (Tail Sub-Assembly) της Boeing που χαρίζει καθοδήγηση ακριβείας επιπέδου JDAM ενώ η ικανότητα μεγιστοποίησης των αποτελεσμάτων της έκρηξης της κεφαλής προσδίδει στις βόμβες Β61 Mod 12 διττό χαρακτήρα τακτικού/στρατηγικού πυρηνικού. Επίσης, δύναται να πυροδοτηθεί 31 δευτερόλεπτα μετά την άφεση από το αεροσκάφος φορέα (laydown mode) με την πτώση του να επιβραδύνεται από ένα αλεξίπτωτο nylon/Kevlar διαμέτρου 7,3 μέτρων.

Το «όπλο για κάθε χρήση» όπως το αποκαλούν και η δυνατότητα διείσδυσης (earth-penetrating) επιτρέπουν πλήγματα κατά στόχων υψηλής αξίας χωρίς να προκαλούν ανάλογη καταστροφή στην επιφάνεια ή στην ευρύτερη περιοχή. Μάλιστα η βόμβα Β61-12 χαρακτηρίζεται ως η πιο επικίνδυνη που έχουν αναπτύξει οι Αμερικανοί επιστήμονες καθώς λέγεται ότι είναι τόσο ακριβής που μπορεί να βάλει τον Πρόεδρο στον πειρασμό να… την χρησιμοποιήσει!
Η προβλεπόμενη έναρξη της παραγωγής το οικονομικό έτος 2020 θα επιτρέψει στην USAF να αποσύρει τις βόμβες Β83-1, το τελευταίο πυρηνικό όπλο μεγατόννων του αμερικανικού πυρηνικού οπλοστασίου, όπως και τις προγενέστερες εκδόσεις Β61 Mod 3, 4, 7 και 11. Πέραν των βομβαρδιστικών B-2A, τα αεροσκάφη που προβλέπεται να εξοπλισθούν με Β61-12 είναι τα μαχητικά 5ης γενιάς F-35 και το μελλοντικό B-21 Raider.
Αλέξανδρος Θεολόγου
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Koulis

Μπράβο στην Πτήση που αποκαλύπτει την αλήθεια. Και αυτή κάποιους ενοχλεί αφού αποκαλύπτονται.

dk137

Τα αεροπλάνα είναι καθηλωμένα στο έδαφος γιατί δεν δίνονται τα απαραίτητα λεφτά. Τώρα που τα λεφτά θα καταλήξουν σε ξένη τσέπη ως δια μαγείας βρέθηκαν. Είναι κλασσικό το έργο της απαξίωσης δημόσιων δομών για ν έρθει μετά ο ιδιώτης-σωτήρας.

Πως γίνεται να είναι οικονομικότερο το να παρεμβληθεί άλλος ένας συμβαλλόμενος μεταξύ της πολεμικής αεροπορίας και των προμηθευτών? Τι οικονομικά είναι αυτά?

tiriseroe

Rafale και Τ-2Ε είναι έννοιες ασύμβατες”.
Ασφαλώς. ΕΑΝ έρθουν.

Η συμφωνία εκ πρώτης όψεως φαίνεται καλή, ΕΑΝ μπει σε φάση εφαρμογής. Μέσα στην ασχετοσύνη μου η μόνη παρατήρηση – ερώτηση που είχα είναι εάν μερικά Μ-346 που θα ανήκαν στην ΠΑ (σε αντίθεση με τα μισθωμένα) θα είχαν το “πλεονέκτημα” της δυνατότητας επιχειρησιακής τους χρήσης σε περίπτωση ανάγκης ως “ελαφρά μαχητικά”.

Manosss

Ξεκαθαρα τα ειπατε.

SPYRANGELOS

Ευχαριστούμε για την άψογη ανάλυση!
Αυτό που δεν κατάλαβα ποτέ, είναι ποιος ο λόγος που αγοράσαμε 45 Τ-6 ενώ η εκπαίδευση γινόταν με αρκετά λιγότερα…..κάπου διάβασα ότι στην συμφωνία με τους Ισραηλινούς, θα έρθουν 10 Μ346 και θα επανέλθουν σε πτητική κατάσταση περί τα 15 με 20 Τ-6….και ρωτώ εγώ ο αδαής, τα υπόλοιπα Τ-6 που έχουμε( και είναι αρκετά), θα τα έχουμε απλά για να λιάζονται?

George_K

Κάποια στιγμή (πριν το καλοκαίρι) είχα πει οτι ο Παναγιωτόπουλος με τη δράση του στο υπουργείο κάνει να φαίνεται ο Μεϊμαράκης (με σχεδόν μηδενικό έργο στο ΥΠΕΘΑ) καλύτερος υπουργός από αυτόν. Οφείλω να ανακαλέσω.
Πολλά συγχαρητήρια λοιπόν στην ομάδα του Υπουργείου που κατάφερε να φέρει εις πέρας μια τόσο σημαντική διαδικασία με γνώμονα το εθνικό συμφέρον και το συμφέρον της ΠΑ.
Λέξεις όπως, αγορές, επαναπιστοποιησεις, νέες συμβάσεις, εκσυγχρονισμοί, που ήταν σχεδόν απαγορευμένες στα προηγούμενα χρόνια (και όχι μόνο την τελευταία πενταετία), πλέον πέφτουν βροχή σε σημείο ζαλάδας…
Περιμένουμε να δούμε και υπογραφές φυσικά, αλλά το σίγουρο είναι ότι στο ΥΠΕΘΑ όχι απλά κάτι κινείται, αλλά έχουν έρθει τα πάνω κάτω (πάντα σε σχέση με ότι είχαμε συνηθίσει στο παρελθόν).
Ο δρόμος είναι μακρύς και οι ανάγκες ακόμα πιο πολλές σε όλους τους κλάδους, ελπίζω ότι αυτός ο άνεμος αλλαγής νοοτροπίας θα εξακολουθήσει να υφίσταται.

ΥΓ: Επειδή δεν είμαστε κομπλεξικοί αλλα πατριώτες, τα συγχαρητήρια θα τα δίναμε και στην περίπτωση που είχε επανεκλεγεί η προηγούμενη κυβέρνηση αν είχε τέτοια αποτελέσματα.

NikosP

Τα αεροσκάφη και οι εξομοιωτές σε ποιόν θα ανήκουν και ποιά θα είναι τα όρια χρήσης τους (θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε επιχειρήσεις;; ) , τόσο στην διάρκεια όσο και στο τέλος της σύμβασης ;

alepapadop

Όταν έχεις μια πάγια και διαρκής ανάγκη το να στραφείς στον ιδιώτη είναι απλά ανοησία, ειδικά όταν μιλάμε για ευαίσθητα θέματα. Μακροπρόθεσμα συμφέρει το κράτος να απασχολεί το δικό του προσωπικό και να αγοράζει τον εξοπλισμό που χρησιμοποιεί.
Θέλουμε περισσότερο δημόσιο με έλεγχο και αξιολόγηση στους τομείς που πρέπει (νοσοκομεία ας πούμε!).

Από εκεί και πέρα επειδή η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο πράγματι η μόνη λύση ήταν να στραφούμε σε έναν ιδιώτη γιατί μπορεί να παράσχει πιο γρήγορα την λύση σε ένα σημαντικό πρόβλημα. Αλλά αυτή η διαδικασία απαξίωσης επενδύσεων και η μετέπειτα στροφή σε κάποιον ιδιώτη σωτήρα την τελευταία στιγμή εκτός από ύποπτη είναι ζημιογόνα για πορτοφόλια μας.

Τώρα με την συγκεκριμένη ανάθεση νομίζω δεν θα μάθουμε ποτέ όλη την αλήθεια. Όσο δίκιο έχετε εσείς δίκιο με αυτά που επικαλείστε στο άρθρο σας άλλο τόσο δίκαιο έχουν και αυτοί που πολεμούν την συμφωνία. Ο λόγος είναι απλώς, δεν έγινε διεθνής διαγωνισμός.

 Όσο δεν γίνονται διαγωνισμοί όλοι έχουν το δικαίωμα να αμφισβητούν τις αποφάσεις.

CKfurious

Ευτυχισμένο το …2012!!!
Πτήσης” (ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2012)
Σίγουρα δεν θα είναι τόσο άσχημο όσο το 2020

dim73

Μακαρι ολο αυτο να εξελιχθει και να παρει διεθνης διαστασεις και να ερχονται πιλοτοι απο αλλα κρατη για φοιτηση στην σχολη ικαρων … εαν δουν τετοια δυναμικη οι εβραιοι σιγουρα θα ριξουν στο τραπεζι μια τετοια προταση …. θα ριξει το κοστος εκπαιδευσης των ικαρων κατακορυφα και για τις 2 αεροποριες … ισως εξασφαλιστει και κερδος σε βαθος χρονου.
Στο χερι μας ειναι.

Lefteris

Το επόμενο βήμα που πρέπει να γίνει είναι να αγοράζουμε με αργό έστω ρυθμό Μ346 ώστε να αυξήσουμε τις ώρες εκπαίδευσης των πιλότων μας και να δημιουργήσουμε έστω μια μοίρα ελαφρών μαχητικών.

SAGNOSCOSTAS

Μακράν η σημαντικότερη συμφωνία τα τελευταία 30 χρόνια. Σημαντικότερη ακόμη και από τις εξαγγελθείσες προμήθειες υλικού. Οσοι γνωρίζουν αντιλαμβάνονται τι θέλω να πώ: υλικό αγοράζεις οποτεδήποτε. χειριστές ΔΕΝ μπορείς να “χτίσεις” με ένα σύστημα εκπ/σης απηρχαιωμένο και εκπαιδευτικά μέσα ανύπαρκτα ή απαξιωμένα. Και για όσους εξανίστανται για ‘χρήματα’ με σαθρά επιχειρήματα να θυμίσω ότι ανταλλακτικά για Τ2Ε δεν υπάρχουν στην πιάτσα ούτε για δείγμα. Παράς υπήρχε, υλικό διαθέσιμο δεν υπήρχε ούτε καν σε “μάντρες’ στις ΗΠΑ.Λήξις. Μα γιατί “αγορά υπηρεσιών” εμείς δεν μπορούμε: Μπορούσαμε,τώρα όχι.Το υλικό απαξιώθηκε λόγω γήρατος και αβελτηρίας.Και η αγορά νέων εκπ/κών α/φων για να παράγεις ετησίως καμιά 30αριά χειριστές μαχητικών είναι οικονομικά και επιχειρησιακά ασύμφορη.Με την μίσθωση υλικού και υπηρεσιών θα αποδεσμευθεί προσωπικό αλλά και κεφάλαιο το οποίο θα διατεθεί σε άλλες υπηρεσίες/υποδομές όπου χρειάζεται, ο κύκλος εκπ/σης θα διατηρείται σταθερός βρέξει-χιονίσει και τα κόστη υπο-πολλαπλασιάζονται. Εάν σήμερα η εκπαιδευτική ώρα κοστίζει “Χ” ποσό, αύριο θα κοστίζει “Χ minus” .Σκεφθείτε λοιπόν ότι με το ποσό που θα διατεθεί εξασφαλίζεται η διαδικασία της παραγωγής χειριστών χωρίς να υπάρχει ο πονοκέφαλος της λογιστικής υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου στο σύνολό του.Εγραψα πιό πάνω για “χειριστές μαχητικών”.Οι λοιποί θα αντλούνται από την αγορά. Υπερβολές; Καθόλου. Το τροπάριο “γίνομαι ιπτάμενος, δηλώνω μεταγωγικά για να παραιτηθώ μετά και να πετάω Airbus” λυπάμαι αλλά μας τέλειωσε.Ετσι οι νέες σειρές θα είναι αριθμητικά και ποιοτικά αυτές που πρέπει να είναι.Ανακεφαλαιώνοντας: Ρ2002-Τ6-Μ346-ΣΜΕΤ με “ώρες” στην πλάτη όντας Ανθ/σγός για να υπάρχει διαθέσιμος ορίζοντας απόσβεσης της επένδυσης.Για τους δύσπιστους: η διάρκεια φοίτησης στην αντίστοιχη σχολή των ΗΠΑ είναι τριετής,το ίδιο στο Ισραήλ και στη RAF.Γιατί άραγε,για σκεφτείτε.

VAGELIS

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν παίρνουμε 20 M346 (κόστος 20εκ€ η μονάδα) + fos και οπλισμό,που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε υποστήριξη δυνάμεων στην Θράκη κι παράλληλα να κυνηγάνε drones.θέλουμε άμεση λύση άμεσα,το καταλαβαίνω,αλλά είναι μια φτηνή λύση που αποδεσμεύει τα F-16 που ούτως η άλλως θα έχουν πολύ “δουλειά”.

Last edited 4 years ago by VAGELIS
swan1908

Και ακριβότερη να ειναι δεν μας νοιαζει το θεμα ειναι να ειναι η καλύτερη για την ΠΑ μας . Απλα γκρινιαζουν πολλοι οτι με αυτα τα λεφτα αγοραζαμε τα Μ-346 αλλα δεν σκεφτονται οτι δεν ειναι τοσο απλο. Αλλο να δινεις 62 η 64 μυρια ποσα ακριβως ειναι το χρονο αλλο να τα αγορασεις γιατι χρειαζονται και FOS και αλλα κοστη για λεφτα που δεν εχουμε και εκει δεν θα διναμε 62 το χρονο (και οι χαρες για μεταχερισμενα οπως τα Rafale μια φορα γινονται σαν εξαιρεση της εξαιρεσης). Επισης προεχει τωρα το ναυτικο που πλεει με γερασμενο στολο ειναι η σειρα του.

ETS

Αν παραστει αναγκη τα αεροσκαφη μπορουν να συμμετασχουν σε επιχειρησεις και μετα το τελος της εκμισθωσης θα εχει νοημα να τα αγορασουμε με συμβολικο τιμημα η οχι;
Η Ισραηλινη προταση με μη σταθερη αξια αλλα αναπροσαρμογες στον χρονο πως βγαινει φθηνοτερη της Καναδικης ;
Καποτε επισης πρεπει να παυσει η καραμελα της δηθεν εξαγορας στηριξης με συμβολαια σε τριτες φιλικες χωρες αφου αυτη ειναι ανικανη να προσφερει στην αντιπαραθεση με την Τουρκια που εχει καθαρα στρατιωτικο και οχι κυρια πολιτικο χαρακτηρα .
Η Ελλαδα δεν χρειαζεται προστατες και πατρωνους αλλα εθνικη παραγωγη οπλων και σταδιακη και στοχευμενη απεξαρτηση απο τριτες πηγες .
Κανενα σχεδιο σημερα στην χωρα δεν το εξασφαλιζει αυτο ουτε καν σαν μελλοντικη προθεση. Τοσο ανικανοι για σοβαρη πολιτικη ειναι ορισμενοι.
Στο ελεος λοιπον των διαθεσεων του καθε τριτου εξακολουθουμε να παραμενουμε.
Ετσι εκανε η Τουρκια και σημερα κανει οτι θελει ενω εμεις ακομη σερνομαστε πισω απο ετεροβαρεις συμφωνιες εχοντας εγκαταλειψει την αμυνα μας σε διαθεσεις τριτων και εφημερες συμφωνιες χωρις καμια προβλεψη στρατιωτικης συνδρομης που φυσικα δεν θα ειναι ουτε ικανη ουτε τοσο σημαντικη ωστε να δικαιολογει την αδρανεια μας.
Η αμυνα δεν εξαγοραζεται αλλα χτιζεται με την βιομηχανικη ικανοτητα..
Συμμαχιες που αφηνονται αποκλειστικα σε τριτους χωρις εγχωρια ικανοτητα του ενος απο τα δυο μερη καταρρεουν.
Κανεις δεν θα σκοτωθει για εμας χωρις εμας ..Ουτε η αποτροπη εξασφαλιζεται με δηλωσεις και συμβολικες παρουσιες κατα διαστηματα στον Ελλαδικο χωρο διαφορων συμμαχικων μεσων.

Last edited 4 years ago by ETS
lefteris58

Η Elbit θα δώσει στο εκπαιδευτικό κέντρο πιστοποιητικό νατο;

Mikros-hroas

Το Μ-346 δεν κάνει 20 εκατομμύρια σοβαρευτείτε!
Τα Χωκ της ινδίας κατασκευάζονται και στοιχίζουν στους Ινδούς 24,5 εκατομμύρια.
Της Αγγλίας κάνουν πολύ ακριβότερα.
Αν θέλαμε θα πάιρναμε εκατοντάδες Τ-2 για ανταλλακτικά δεν το κάναμε.
Τώρα είναι αργά για όλα.

Diogenis

Χωρίς επίσημα στοιχειά στην βουλή ούτε μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το κόστος η συμφωνία λύσης για το κέντρο εκπαίδευσης ειναι καλή κίνηση . Αλλά έχουν ξανά υπάρξει στην Ελλάδα παραπλήσιες συμφωνίες που εκ των ύστερων δεν αποδείχτηκαν και τόσο συμφέρουσες .Ποιος ξεχνάει τα 214 και το τι είχε γραφτεί και τότε .Και πάνω απ’ολα ο χρόνος θα δείξει τι πραγματικά θα γίνει. Και κάτι σχετικό Κραυγή αγωνίας εκφράζει με επιστολή του στον Πρωθυπουργό, ο Σύνδεσμος της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας της χώρας, όπου τονίζεται η Εθνικής σημασίας ανάγκη να συμμετέχει ενεργά η Εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία στα υπό προμήθεια εξοπλιστικά προγράμματα.Με πραγματικό βιομηχανικό έργο και υπηρεσίες υποστήριξης των οπλικών συστημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων, μακριά από τις αμαρτωλές συνήθειες του παρελθόντος, που σε υπερβολικό βαθμό και άδικα αμαύρωσαν έναν κρίσιμο τομέα της οικονομίας.
Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε κάτι καινούριο δεν ζητάμε κάτι εξωπραγματικό.
Όλες οι Χώρες του Κόσμου και ειδικότερα δε της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα από κατάλληλες στρατηγικές και στενή συνεργασία Κυβέρνησης και Αμυντικής Βιομηχανίας, επιτυγχάνουν βιομηχανικές επιστροφές και επενδύσεις άνω του 30% της αξίας των εξοπλιστικών τους δαπανών.
Η Χώρα μας με τα λάθη του παρελθόντος και μετά από την πολύχρονη οικονομική κρίση, έχει εξελιχθεί σε παρία από την άποψη της Αμυντικής Βιομηχανίας, συγκρινόμενη ακόμα και με πού μικρότερα και οικονομικά αδύναμα Κράτη.

Last edited 4 years ago by Diogenis
Animades
  • έχουμε καλούς πιλότους – εκπαιδευτές , ακόμα ,
  • οι καιρικές συνθήκες (όλο τον χρόνο) είναι από καλύτερες στον κόσμο για αεροπορική εκπαίδευση .
  • τα πεδία αερ./εκπ. , και πεδία βολών στην ευρύτερη περιοχή είναι από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης .
  • έχουμε (στα όρια της απαξίωσης δυστυχώς ) 45 από τα ικανότερα εκπαιδευτικά αρχικής – βασικής εκπαίδευσης.

θα περίμενε κανείς με αυτά τα πλεονεκτήματα ως προίκα , η θεμιτή κατά τα άλλα συνεργασία με κορυφαίους “ιδιώτες” όπως οι CAE και ΕLBIT να αφορά τον στόχο της δημιουργίας, ενός διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης , με όλα τα οφέλη που θα προέκυπταν ..
Αντί αυτού νομίζω οτι βλέπουμε να “αγοράζει” η ελληνική πλευρά υπηρεσίες , και ώρες εκπαίδευσης , (με πολύ μικρό πλήθος αερ.μέσων ) στα όρια περίπου των αναγκών της.
Ειναι προφανές ότι αν χρειαστεί περισσότερες ώρες ή μέσα θα πρέπει να τις πληρώσει έχτρα και εξίσου ακριβά .
σε ότι άφορα το επιχείρημα του τύπου : αγορασμένα τα έχουμε και είδατε πως κατάντησαν τα Τ-6Α
είναι σαν να μας λέτε ότι οι πτέρυγες εκπαίδευσης – τα συνεργεία συντήρησης τους και κυρίως τα στελέχη τους είναι λίγο πολύ οι υπεύθυνοι για την κατάντια της αεροπορικής εκπαίδευσης , και την απαξίωση των μέσων, και οχι η παντελής έλλειψη κονδυλίων επί σειράς ετών..

Last edited 4 years ago by Animades
christos_choris_a

Ο αριθμός των 10 M-346 που θα διαθέσουν ( απ’ τα 30 δικά τους ) οι Ισραηλινοί είναι ανεπαρκής. Η Πολεμική Αεροπορία θα πρέπει να αγοράσει και 10-12 ιδιόκτητα M-346, πόσο μάλλον αφού φιλοδοξεί να κάνει την Καλαμάτα διεθνές κέντρο εκπαίδευσης και να εκπαιδεύει και χειριστές άλλων αεροποριών. Η απόσβεση θα γίνει μεσοπρόθεσμα ώστε και νέα παρτίδα να προστεθεί σ’ αυτά ( μέχρι μια λογική οροφή των 20 – 24 αεροσκαφών πέραν των 10 Ισραηλινών – που με τη σειρά τους θα μπορούσαν να αυξηθούν σε 20 ).

Chriskgr

Το αν έπρεπε να κανει διεθνή διαγωνισμό ή οχι αυτο είναι ενα θεμα που σηκώνει συζήτηση. Το αν έπρεπε να την δώσει την εκπαίδευση σε ιδιώτες οχι, για μένα καλά έκανε. Γνωρίζουμε το φιλότιμο και την δουλεία του Ελληνα δημοσίου υπαλλήλου ή λειτουργού, πέστε το οπως θέλετε, που με πενιχρά μέσα φέρνει εις πέρας την αποστολή του αλλά γνωριζουμε οτι αυτό το κάνει το 30%. Το υπόλοιπο 70% είτε υπολειτουργεί (40%) ή δεν δουλεύει καθόλου (30%). Απόδειξη είναι οτι οτιδήποτε ιδιωτικοποιήθηκε δούλεψε καλύτερα. Μπορεί οι της αριστερής ιδεολογίας να διαφωνούν αλλα φτάσαμε εδω που φτάσαμε απο το μεγαλο κράτος. Η δουλεια του κράτους δεν ειναι να κανει τον επιχειρηματία αλλα να τον ελέγχει. Εαν δεν μπορει να τον ελέγξει νομίζετε οτι θα μπορέσει να παρέχει τις ίδιες υπηρεσίες με το ιδιο κόστος; Θα αρχίσει να προσλαμβάνει βύσματα συμβασιούχους που θα καταλήξουν να εξυπηρετούν πάγιες και διαρκείς αναγκές θα μονιμοποιηθούν με νόμους τ ΠΔ βλέπε Πάκη και μετα το 30% των υπαλλήλων θα δουλευει και για το 70% και φυσικα τα χρήματα θα πληρώνονται κυρίως απο τον ιδιωτικό τομέα μέσω φόρων ή και δανείων. Αρα καταλήγοντας αυτη ηταν η μόνη λύση με δεδομένο την Ελληνική ιστορία των τελευταίων 50 χρόνων και λαμβάνοντας υπόψη και την ιδεολογία της κυβέρνησης. BTW τα αποτελέσματα των προηγούμενων πολιτικών του μεγάλου δημοσίου τομέα τα είδαμε οπότε ας δοκιμάσουμε κατι άλλο.

Mirage2

Οι ανάγκες εκπαίδευσης τα επόμενα 20 έτη θα είναι πολύ μικρότερες από τα 20 περασμένα, λόγω μείωσης των οροφών σε αεροσκάφη.
Το outsourcing δεν εχει μόνο σκοπό την μείωση του κόστους αλλά και την αναβάθμιση της υπηρεσίας καθώς και την αδιάλειπτη λειτουργία της.
Δεν μπορούμε να ισχυριζόμαστε ότι η Ελλάδα μπορεί να κανει screening, εκπαίδευση θεωρητική και πρακτική με ταυτόχρονη  παρακολούθηση και αξιολόγησή του μαθητή σε πολλαπλά επίπεδα , να αποδώσει καλυτέρους χειριστές από εκπαιδευτικά κεντρα παγκόσμιας εμβέλειας με εκατοντάδες η και χιλιάδες χειριστές ετησίως. ΠΡΟΣΟΧΗ δεν μιλάμε για εκπαίδευση σε μοίρα μαχητικών, η συζήτηση αφορά την βασική και προχωρημένη εκπαίδευση.
Πολλοι από μας όταν συγκρίνουμε μισθούς, εχουμε δικιο όταν λεμε  ότι ο  μισθός του Έλληνα μηχανικού που υπηρετεί στην ΠΑ είναι μικρότερος του μηχανικού της ιδιωτικής εταιρίας. Αλλα μεχρι εκει ….τα να λέμε ότι η υπηρεσια είναι φθηνότερη ή καλυτερη η στην ωρα της προϋποθέτει άλλη επεξεργασία με ολιγάριθμους και ανωτερα μαθηματικά.
·        Ποσα έτη πραγματικής υπηρεσίας στο συγκεκριμένο αντικειμενο εχουν μεσο όρο οι εκπαιδευτές της ΠΑ?
·        Εχουν την επάρκεια στο αρχικό στάδιο εκπαίδευσης, , που έχει ένας εκπαιδευτής της flight safety απενατι σε  μαθητές που το αεροπλάνο το έχουν δει μόνο σε αφίσα?
·        Πόσο κόστισε η εκπαίδευση του εκπαιδευτή ?
·        Ποσα έτη πραγματικής υπηρεσίας στο συγκεκριμένο αντικείμενο έχουν μέσο όρο οι μηχανικοί-υπόλογοι των εκπαιδευτικών αεροσκαφών  της ΠΑ?
·        Ποσο κόστισε η εκπαίδευση τους σε Ελλαδα και εξωτερικό?
·        Εχει την επαρκεια που εχουν μηχανικοί από χωρες με ισχυρή βιομηχανική – αεροναυπηγική βάση?
·        ΕΧΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ στην χωρα μας επάρκεια σε μηχανικους (πχ αεροπορία και ναυτικό) όχι για την εκπαιδευση αλλα για τις καθημερινες δραστηριοτητες -απαιτήσεις ή τα πλοια εχουν χαμηλή επάνδρωση γιατι οι παραγωγικές σχολες μειωσαν τους εισακτέους και πολλοι από τους ηρωες που εμειναν παραιτούνται καθως δεν μπορουν να είναι επι μονιμου βασεως πανω στην θαλασσα.
 
Στην μονη περιπτωση που είναι σωστό να λέμε οτι το κοστος εκπαίδευσης αποτελείτε από την τιμή του αεροσκάφους και τον μισθό του προσωπικου είναι η περιπτωση που το αεροσκάφος είναι στο έδαφος. Αλλά ευτυχώς το ζητούμενο δεν είναι να εχουμε αεροσκαφη η προσωπκό, το ζητουμενο είναι η απόδοση Χ αρτια εκπαιδευμενων  χειριστων σε δεδομένο χρόνο.
Γιατι μας απασχολεί η τιμή του αεροσκαφους ειτε κανει 10 εκ ειτε 100 εκ? εμεις θελουμε Χ χειριστές να λαβουν Ψ ωρες εκπαιδευσης. Ποια είναι η τιμή της ωρας μας απασχολεί.
Ακομη και να αγορασουμε τα αεροσκάφοι 50% φθηνότερα αν δεν τα πεταξουμε στον μεγιστο αριθμό ωρων του κύκλου ζωής του αεροσκάφους τοτε παλι δεν είναι σιγουρο ότι το πληρωσαμε το αεροσκαφος φθηνότερα ανα ωρα πτήσης,
 
Συμπέρασμα- θελουμε ΩΡΕΣ ΟΧΙ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ για να υπολογίσουμε τι μας συμφέρει.
 

Mirage2

ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ αν μπορει η Ελλάδα να καταστεί ανταγωνιστική στην εκπαίδευση ειτε μεσω των ΕΔ ειτε μέσω του ιδιωτικού τομέα η απάντηση εξαρτάτε από τις παρακάτω συνθήκες:
 
Δέχονται οι Έλληνες αξιωματικοί μεγάλες διαφορές στους μισθους τους. Μπορει ενας κατώτερος στην ιεραρχία να λαμβάνει 3 φορές περισσότερα από ανώτερο του?
Θα δεχθει το σώμα, ο χειριστης μαχητικού αεροσκαφους σε ενεργή μοιρα, να πληρώνεται €10.000 μηνιαίως αντι του πτητικού επιδόματος που είναι κλασματικό του μισθού?
Ο Μηχανολόγος Μηχανικός που είναι υπόλογος για την διατηρηση παγίων αξιας δις ευρω να αμοιβεται με €200.000 όταν οι αλλοι μηχανολογοι που δεν εχουν την ιδια ευθύνη να συμεχισουν να λαμβανουν 1/5 του ποσου ή θα ζητησουν να λαμβανουν παρομοια ποσά ?
Αυτοι που θα είναι με τις μεγαλύτερες ευθύνες και τις μεγάλες απολαβές είναι ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ? ή θα καταντήσει κατι σαν τις τοποθετησεις στο εξωτερικό?
 
Θα υπάρξει από μερους της πολιτείας σαφή στρατηγική για προσέλκυση επενδύσεων στην αεροπορική εκπαίδευση , ειτε πολιτική είτε στρατιωτική? Θα αρθούν τα αντικίνητρα όπως η τιμή του καυσίμου, ο φόροι πολυτελείας τα χωροταξικό ? θα δωθουν κίνητρα σε διεθνείς εταιρίες και πανεπιστήμια να ιδρύσουν εξειδικευμένα cluster εκπαιδευσης και καινοτομίας στην ναυπήγησή, αεροπορική ιατρική, συνθετικών υλικών, ρομποτικής μηχανικής, Α.Ι και τοσους αλλους τομεις που είναι η τεχνολογία cutting edge.
 
Αν η απαντηση είναι ναι τοτε μπορούμε αν είναι όχι τοτε είναι σοφοτερο να πανε στον ειδικό ή αλλιώς στο καλύτερο outsourcing.
 
PS προσφατα πηγα για service το αυτοκινητο στο καταστημα της volvo στο Μαρούσι.  Εκει μου είπαν ότι το Μαρτιο τα ελαστικά συμπληρώνουν 3 χρονια και πρεπει να γινει αλλαγή. Τους απαντησα  ότι εχω μονο 16,000 km και το οριο βαση κατασκευαστή είναι τα 50.000. Η αλήθεια που δεν γνωριζα ηταν 50.000 η 3 χρόνια ότι έρθει πρώτο.  Αν το αμαξι το ειχα για επαγγελματικούς σκοπους θα πρεπει να με ενδιέφερε ποσο κανουν τα λαστιχα η ποσο μου κοστιζει το km?

Factor

Συγχαρητήρια για το άρθρο Πτήση. Πραγματική δημοσιογραφία αυτή τη φορά.

ikaros

Να θέσω και εγώ 2 προβληματισμούς.

Ο πρώτος είναι αυτός που έχει ειπωθεί και από άλλους αν συμφέρει. Η ΠΑ έχει μεγάλες ανάγκες εκπαίδευσης. Δεν είναι η Ολλανδική,Δανέζικη,Βελγική,Νορβηγική που με 30-40 F-16 (F-35 μετά) και με ανάγκες κάθε χρόνο για μονοψήφιο αριθμό χειριστών δεν συμφέρει να στήσουν ολόκληρο τομέα εκπαίδευσης. Ο στόλος της ΠΑ και πάρα τις αποσύρσεις θα εξελιχθεί όσο είναι οι στόλοι των 4 αυτών χωρών και παραπάνω (200+). Δηλ. η Πολωνία που δημιουργεί μια αεροπορία με 48 F-16 και 32 F-35 για ποιό λόγο δεν έκανε κάτι αντίστοιχο και σταθερά αποκτά 16 Μ346 ? Αδυνατό να κατανοήσω πως μια χώρα θα έχει 146 μαχητικά 3,5 γενιάς ( F-16V Block 70, F-16C/D Block 50+ Adv, Mirage 2000-5 Mk2), 18 Rafale και 24 F-35 αλλά δεν μπορεί να υπογράψει μια FOS για 20 T-6 των 40-50 εκ ? και να πάρει και 12-16 Μ346. Κάνεται αναφορά ότι ο τομές εκπαίδευσης σε πολλές χώρες πάει στον ιδιωτικό τομέα. Μπορείτε να αναφέρεται ένα παράδειγμα αεροπορίας (προσέξτε δεν οριοθετώ Νατοική) που το τελευταίο στάδιο το έχει αναθέσει σε ιδιώτη ? Εκτός και αν εννοείταi το Νατοικό κέντρο στον Καναδά.

Ο δεύτερος προβληματισμός είναι το διεθνές κέντρο. Όταν το ακούγαμε-ακούμε η σκέψη πάει κυρίως σε χώρες του κόλπου – Μ. Ανατολής. Μπορεί να δούμε τυπικά μια εξομάλυνση των σχέσεων Ισραήλ Αραβικών χωρών αλλά ποιες χώρες του κόλπου θα στείλουν πιλότους στην Ελλάδα να εκπαιδεύονται από Ισραηλινούς ? Άρα ένα μεγάλο κομμάτι υποψήφιων πελατών χάνεται. Εκτός και αν ο όρος διεθνές κέντρο είναι για τίποτα αεροπορίες της υποσαχάριας Αφρικής που έχουν και ελάχιστες ανάγκες για 1-2 χειριστές ετησίως.

Lefteris

Πρέπει να γράψω ότι το παρόν άρθρο είναι δημοσιογραφική επιτυχία σας.
Τι ωραία που δεν είχατε πάρει θέση επί του θέματος κι απλά παρουσιάσατε την πραγματική είδηση!

teo_v2

Έτσι από περιέργεια…

Τι κόστος θα είχε η αγορά 20-30 Μ-346;
Τα Τ-6 είναι καθηλωμένα γιατί δεν έχει η ΠΑ ικανό προσωπικό και την τεχνογνωσία για να τα συντηρεί ή γιατί αφέθηκαν στην μοίρα τους;
Τι ρόλο θα έχουν αυτά τα αεροσκάφη σε μία σύρραξη (αν θα έχουν κανένα);

Είμαι αντίθετος στο outsourcing γιατί η ΠΑ δεν είναι καμμιά τριτοκοσμική αεροπορία, έχει το προσωπικό και την τεχνογνωσία να συντηρήσει οποιοδήποτε αεροσκάφος και να φέρει εις πέρας ανετότατα τα καθήκοντα εκπαίδευσης.. αρκεί φυσικά να γίνονται από πλευράς πολιτείας τα αυτονόητα πχ ανταλλακτικά!!!

Πραγματικά γιατί δεν είναι καλύτερο να αγοράσουμε με τα μισά λεφτά 30 M-346 τα οποία θα αναλάβουν πραγματικές αποστολές σε υπαρκτή περίπτωση πολέμου;

Αν όμως αυτά γίνονται εξαιτίας πολιτικών πιέσεων τότε συνεχίζουμε να βρισκόμαστε σε λάθος δρόμο.. οι Ισραηλινοί έχουν πάρα πολλά άλλα πράγματα που μπορεί να μας ενδιαφέρουν πχ eitan !!!

Aegis-3

Γιατί έχω την εντύπωση ότι τυχόν επιπλέον ανάπτυξη του Κέντρου Εκπαίδευσης θα γίνει με αραβικά κεφάλαια;
Δηλαδή ότι οι Άραβες σύμμαχοι του ΝΑΤΟ θα πληρώσουν για να έχουμε τη δυνατότητα (επιπλέον αεροσκάφη κλπ) να εκπαιδεύσουμε τους πιλότους τους σε επίπεδο ΝΑΤΟ.

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Εκσυγχρονισμός Mirage 2000-5Mk2 της ΠΑ με στοιχεία του προτύπου κρούσης Mirage 2000D-RMV

Η πρόσφατη ολοκλήρωση της αναβάθμισης των μαχητικών Mirage 2000D από την Γαλλική Αεροπορία (Armée de l'Air et de l'Espace) αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο καθώς...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

1920px-Nave_Bergamini_2.jpg

ΕΚΤΑΚΤΟ: 2 Bergamini επίσημα για το Πολεμικό Ναυτικό

46
Στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) που έχει καταρτιστεί περιλαμβάνεται πρόγραμμα προμήθειας δύο φρεγατών FREMM (Bergamini) για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως σημειώνουν πηγές του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1/13 Απριλίου 1824: Η δίκη του Καραϊσκάκη, του...

6
Ξεκινά στο Αιτωλικό Αιτωλοακαρνανίας η δίκη του Γεώργιου Καραϊσκάκη με την κατηγορία της προδοσίας. Κατήγορος του δεν ήταν άλλος από τον πρόεδρο του Βουλευτικού,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ρωσική επίθεση με τουλάχιστον 8 τραυματίες και πυρκαγιά σε πρατήριο βενζίνης στη Ζαπορίζια

Τουλάχιστον 8 άνθρωποι τραυματίστηκαν και σπίτια υπέστησαν ζημιές στο νοτιοανατολικό τμήμα της Ουκρανίας, ενώ πυρκαγιά προκλήθηκε σε πρατήριο βενζίνης στην Ζαπορίζια, από νυχτερινές επιθέσεις...

Η καινούργια «Πτήση» Nο 58, Απρίλιος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 58, Απρίλιος 2025 είναι στα περίπτερα με πλούσια, επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη στο τέλος της εβδομάδας, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά ...

Χούθι: ανακοινώνουν τον θάνατο πέντε ανθρώπων από αμερικανικά πλήγματα δυτικά της Σαναά

Οι Χούθι της Υεμένης δήλωσαν την Κυριακή ότι αμερικανικά αεροπορικά πλήγματα προκάλεσαν τον "θάνατο πέντε ανθρώπων και τον τραυματισμό δεκατριών" στην περιοχή Μπάνι Ματάρ,...