Η πρώτη από τις δύο ενεργές φρεγάτες κλάσης Adelaide, «HMAS Melbourne», βρίσκεται ξανά στην Αυστραλία και το πλήρωμα ετοιμάζεται για την οριστική απόσυρσή της τον Οκτώβριο.
Σύμφωνα με το «Shephard», η τελευταία αποστολή του πλοίου διήρκεσε τρεις μήνες και συμπεριλάμβανε την εκπροσώπηση της Αυστραλίας στους εορτασμούς του Κινεζικού Ναυτικού για τη συμπλήρωση 70 ετών σύγχρονης ιστορίας του. Η «HMAS Merbourne» θα αποσυρθεί επίσημα στις 26 Οκτωβρίου 2019.
Η έτερη ενεργή Adelaide, «HMAS Newcastle», αποτελεί μέρος της αυστραλέζικης Task Force που επισκέπτεται χώρες της ΝΑ Ασίας. Η συγκεκριμένη αποστολή είναι και γι’ αυτήν η τελευταία σε υπηρεσία με το ναυτικό της Αυστραλία, με τα δύο πλοία να καταλήγουν στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα (εκτός απροόπτου) στην Χιλή.
Μάλλον το έχουν σπάσει το πλοίο και παραμύθι τα περί ήπειας λογικής χρήσης του στη διάρκεια της υπηρεσίας του..
https://wall.alphacoders.com/big.php?i=627765
Πάνε και αυτά, πάνε και τα 209/1400 της Βραζιλίας… καινούργια δεν υπάρχει χρήμα, μεταχειρισμένα δεν ιδρώνει κανενός το αυτή, μόνο στην καράκλα μας να καθόμαστε να τρέχουν τα μισθά και τα αναδρομικά.
Υπάρχουν κάμποσες θεωρήσεις περί κόστους ενός πλοίου.
Τα πλοία αυτά, που είναι τώρα σχεδόν 30 ετών σε υπηρεσία έχουν κάνει τις αποσβέσεις τους και τα πληρώνουμε αγοράζοντας την υπολειματική τους αξία.
Και τα δύο κοστίζουν λιγότερο χωρίς όπλα από μια καινούρια Gowind 2500 (που υπερτερεί σε πολλά της Adelaide, αλλά δεν είναι φρεγάτα με δυνατότητες αεράμυνας περιοχής).
Το θέμα είναι ότι το ένα πλοίο θα σου δώσει λύση για 10 χρόνια και το άλλο για 35-40 χρόνια. Επιπρόσθετα, το ένα πλοίο έχει πλήρωμα 175 άτομα ενώ η GOWIND μόλις 80 το οποίο σημαίνει 2.000.000 το χρόνο επιπλέον κόστος χρήσης και σχεδόν 80.000.000€ επιπλέον κόστος χρήσης σε σημερινές αξίες για 40 χρόνια ζωής! Είναι σίγουρο, ότι αντίστοιχα ισχύουν και για την κατανάλωση καυσίμου αλλά και για τα κόστη συντήρησης.
Από αυτή την άποψη, η Adelaide “κλείνουν τρύπες” αλλά με κόστη πολύ διαφορετικά από αυτά που υπολογίζουμε. Αποτελούν πολύ καλή λύση, βραχυπρόθεσμα, το ίδιο όμως ισχύει εναλλακτικά και για νεώτερες σχεδιάσεις που όσο περνούν τα χρόνια το συνολικό κόστος (κτήση+χρήση) που αρχικά ευνοεί το μεταχειρισμένο, αντιστρέφεται!
Ας αγοράσουμε τουλάχιστον τις 2 L που θα αντικαταστήσει (υποθέτω) με τις Adlaide η Χιλή. Αφού θα προευτούμε με τις S για πολλά χρόνια, ας πάρουμε ό,τι ανταλλακτικό μπορούμε… Απάρτια από το σύστημα πρόωσης, το σονάρ τους, αλλά και το SMART-S (Mk1 that is…) μπορούν να μας φανούν χρήσιμα.
Στο μικρό ενδεχόμενο να μην “κλωτσήσουμε τον κουβά” τους αμέσως επόμενους μήνες, μήπως θα είχαμε χρόνο μέχρι τον Οκτώβριο να καταθέσουμε εκ νέου πλειοδοτική προσφορά;…
κάτι άλλο περιμένουν στο ΠΝ, δεν εξηγείται αλλιώς η “αδιαφορία” γιο τα πλοία αυτά…..