28.3 C
Athens
Πέμπτη, 7 Αυγούστου, 2025
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ1,6 δισεκατομμύριο δολάρια το κόστος των επισκευών στη νορβηγική φρεγάτα Helge Ingstad

1,6 δισεκατομμύριο δολάρια το κόστος των επισκευών στη νορβηγική φρεγάτα Helge Ingstad

- Advertisement -

Η επισκευή της φρεγάτας του βασιλικού νορβηγικού Ναυτικού HNomS Helge Ingstad, που βυθίστηκε τον περασμένο Νοέμβριο μετά από σύγκρουση με δεξαμενόπλοιο, θα κοστίσει σχεδόν τρεις φορές το κόστος αγοράς του πλοίου, σύμφωνα με εκτίμηση του υπουργείου Άμυνας της Νορβηγίας.

Σύγκρουση ελληνόκτητου τάνκερ με νορβηγική φρεγάτα


Ο γενικός επιθεωρητής του Ναυτικού ναύαρχος Χάακον Μπρουούν Χάνσεν δήλωσε ότι η επισκευή της φρεγάτας, η οποία πέρασε τέσσερις μήνες σχεδόν εντελώς βυθισμένη, θα μπορούσε να κοστίσει με βάση την απαραίτητη επένδυση και το ίδιο το κόστος μέχρι 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρονικό εύρος έως και πέντε χρόνια.
Όταν αγοράστηκε στο πλαίσιο συμφωνίας για την προμήθεια πέντε πλοίων της κλάσης το 2000 από τα ισπανικά ναυπηγεία Navantia, η φρεγάτα κόστιζε περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια.
Σ’ αυτό το πνεύμα, ο ναύαρχος δήλωσε είπε ότι η επιλογή μεταξύ της επισκευής της HNoMS Helge Ingstad και της αγοράς ενός νέου πλοίου φαίνεται να είναι εύκολη. Ένα νέο πλοίο με παρόμοιες δυνατότητες θα κόστιζε σήμερα μεταξύ 1,2 και 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων με χρόνο ναυπήγησης λίγο περισσότερο από πέντε χρόνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια των προκαταρκτικών εργασιών απολογισμού των ζημιών του πλοίου, το υπουργείο Άμυνας προσδιόρισε εξοπλισμό αξίας μεταξύ 11 και 45 εκατομμυρίων δολαρίων, ο οποίος μπορεί να διασωθεί και να χρησιμοποιηθεί ως ανταλλακτικά στα υπόλοιπα τέσσερα πλοία της κλάσης.

Η βύθιση της Helge Ingstad ίσως ήταν αποτέλεσμα (και) σχεδιαστικών ελαττωμάτων


Μια τελική απόφαση για τη μοίρα της φρεγάτας αναμένεται να ληφθεί μέχρι το καλοκαίρι.
Η προκαταρκτική έκθεση της επιτροπής διερεύνησης των ατυχημάτων της Νορβηγίας (AIBN) για τη σύγκρουση κατηγόρησε τα πληρώματα και των δυο πλοίων για την σύγκρουση. Επιπλέον, η έκθεση ισχυρίστηκε ότι ο Ισπανός κατασκευαστής Navantia ήταν υπεύθυνος για την τελική βύθιση του πλοίου λόγω σχεδιαστικών λαθών.
Η Navantia αρνείται τις κατηγορίες κι υποστηρίζει ότι τα συστήματα στεγανοποίησης λειτούργησαν όπως ήταν σχεδιασμένα κι η φρεγάτα βυθίστηκε λόγω ρηγμάτων σε υπερβολικά πολλά διαμερίσματα – πέντε – αντί για μέχρι τρία που ήταν σχεδιασμένη.

Η βύθιση της φρεγάτας Helge Ingstad δεν ήταν ναυπηγικό σφάλμα, λέει η Navantia

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Αγορά μη επανδρωμένων ιπτάμενων ραντάρ για συμπλήρωση των Erieye

Η συνεργασία της General Atomics με τη Saab, έχει δημιουργήσει μια νέα προοπτική στον τομέα της εναέριας επιτήρησης, μέσω της ανάπτυξης ενός μη επανδρωμένου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΡΕΥΝΑ: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΡΙΣΗ 2020, 5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ – μέρος 2ο, Ναύαρχος...

0
Για την πολύμηνη και πολυσύνθετη κρίση του 2020, Ελλάδος-Τουρκίας, η οποία εξελίχθηκε σε πολλά επίπεδα, από τον Έβρο το χειμώνα εκείνης της χρονιάς μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6 Αυγούστου 1870: Μάχες του Spicheren και του...

0
Σημειώνονται οι πρώτες σημαντικές νίκες του γερμανικού στρατού κατά το Γαλλοπρωσικό πόλεμο. Μετά την πρώτη στο Βίζενμπουργκ (4 Αυγούστου), ο στρατάρχης Χέλμουτ φον Μόλτκε,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ThinkOutOfTheBox: Αγορά μη επανδρωμένων ιπτάμενων ραντάρ για συμπλήρωση των Erieye

Η συνεργασία της General Atomics με τη Saab, έχει δημιουργήσει μια νέα προοπτική στον τομέα της εναέριας επιτήρησης, μέσω της ανάπτυξης ενός μη επανδρωμένου...

Φήμες για ένταξη της Αιγύπτου στο πρόγραμμα του τουρκικού μαχητικού Kaan

Αν και δεν έχουν επιβεβαιωθεί, αξίζει να αναφέρουμε τις φήμες που κυκλοφορούν σε τουρκικά ΜΜΕ, για υποτιθέμενη ένταξη της Αιγύπτου στην ανάπτυξη του τουρκικού...

Περισσότερα συστήματα Patriot για τον Αμερικανικό Στρατό και πιο “έξυπνα”

Σε 18 θα φθάσουν τα τάγματα με πυροβολαρχίες Patriot, από τα σημερινά 15, που διαθέτει ο Αμερικανικός Στρατός. Όπως αναφέρει το ArmyTimes, η αύξηση...