29.1 C
Athens
Κυριακή, 8 Ιουνίου, 2025
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ1,6 δισεκατομμύριο δολάρια το κόστος των επισκευών στη νορβηγική φρεγάτα Helge Ingstad

1,6 δισεκατομμύριο δολάρια το κόστος των επισκευών στη νορβηγική φρεγάτα Helge Ingstad

- Advertisement -

Η επισκευή της φρεγάτας του βασιλικού νορβηγικού Ναυτικού HNomS Helge Ingstad, που βυθίστηκε τον περασμένο Νοέμβριο μετά από σύγκρουση με δεξαμενόπλοιο, θα κοστίσει σχεδόν τρεις φορές το κόστος αγοράς του πλοίου, σύμφωνα με εκτίμηση του υπουργείου Άμυνας της Νορβηγίας.

Σύγκρουση ελληνόκτητου τάνκερ με νορβηγική φρεγάτα


Ο γενικός επιθεωρητής του Ναυτικού ναύαρχος Χάακον Μπρουούν Χάνσεν δήλωσε ότι η επισκευή της φρεγάτας, η οποία πέρασε τέσσερις μήνες σχεδόν εντελώς βυθισμένη, θα μπορούσε να κοστίσει με βάση την απαραίτητη επένδυση και το ίδιο το κόστος μέχρι 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρονικό εύρος έως και πέντε χρόνια.
Όταν αγοράστηκε στο πλαίσιο συμφωνίας για την προμήθεια πέντε πλοίων της κλάσης το 2000 από τα ισπανικά ναυπηγεία Navantia, η φρεγάτα κόστιζε περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια.
Σ’ αυτό το πνεύμα, ο ναύαρχος δήλωσε είπε ότι η επιλογή μεταξύ της επισκευής της HNoMS Helge Ingstad και της αγοράς ενός νέου πλοίου φαίνεται να είναι εύκολη. Ένα νέο πλοίο με παρόμοιες δυνατότητες θα κόστιζε σήμερα μεταξύ 1,2 και 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων με χρόνο ναυπήγησης λίγο περισσότερο από πέντε χρόνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια των προκαταρκτικών εργασιών απολογισμού των ζημιών του πλοίου, το υπουργείο Άμυνας προσδιόρισε εξοπλισμό αξίας μεταξύ 11 και 45 εκατομμυρίων δολαρίων, ο οποίος μπορεί να διασωθεί και να χρησιμοποιηθεί ως ανταλλακτικά στα υπόλοιπα τέσσερα πλοία της κλάσης.

Η βύθιση της Helge Ingstad ίσως ήταν αποτέλεσμα (και) σχεδιαστικών ελαττωμάτων


Μια τελική απόφαση για τη μοίρα της φρεγάτας αναμένεται να ληφθεί μέχρι το καλοκαίρι.
Η προκαταρκτική έκθεση της επιτροπής διερεύνησης των ατυχημάτων της Νορβηγίας (AIBN) για τη σύγκρουση κατηγόρησε τα πληρώματα και των δυο πλοίων για την σύγκρουση. Επιπλέον, η έκθεση ισχυρίστηκε ότι ο Ισπανός κατασκευαστής Navantia ήταν υπεύθυνος για την τελική βύθιση του πλοίου λόγω σχεδιαστικών λαθών.
Η Navantia αρνείται τις κατηγορίες κι υποστηρίζει ότι τα συστήματα στεγανοποίησης λειτούργησαν όπως ήταν σχεδιασμένα κι η φρεγάτα βυθίστηκε λόγω ρηγμάτων σε υπερβολικά πολλά διαμερίσματα – πέντε – αντί για μέχρι τρία που ήταν σχεδιασμένη.

Η βύθιση της φρεγάτας Helge Ingstad δεν ήταν ναυπηγικό σφάλμα, λέει η Navantia

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Οδηγός για την Ελλάδα η ουκρανική επικράτηση στη θάλασσα… χωρίς πλοία!

Η πλήρους κλίμακας εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022 συγκλόνισε τη διεθνή τάξη, ανατρέποντας τις γεωπολιτικές ισορροπίες. Αλλά ενώ πολλοί στη Δύση πίστευαν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ο δρόμος προς την 4η ελληνική FDI – τι ισχύει...

Το άρθρο που ακολουθεί γράφηκε στο τέλος Σεπτεμβρίου 2024 και δημοσιεύτηκε στο τεύχος  Οκτωβρίου της «Πτήσης», αλλά το περιεχόμενό του ισχύει και σήμερα  μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 7 Ιουνίου 1981: Επιχείρηση «Opera», καταστρέψτε τον πυρηνικό...

13
H Ισραηλινή αεροπορία εξαπολύει προληπτικό χτύπημα κατά του ιρακινού πυρηνικού αντιδραστήρα στο Οσιράκ. Στα τέλη της δεκαετίας του ’70 το Ιράκ απέκτησε έναν ερευνητικό...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ν. Δένδιας: θεατής η Ελλάδα στα μη επανδρωμένα – μπορούμε να καλύψουμε το χάσμα

Στο πλαίσιο των αλλαγών που σχεδιάζονται στη θητεία, όλοι οι στρατεύσιμοι θα γνωρίζουν να χειρίζονται συστήματα drone και αντι-drone, τόνισε σε συνέντευξη στην εφημερίδα...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Οδηγός για την Ελλάδα η ουκρανική επικράτηση στη θάλασσα… χωρίς πλοία!

Η πλήρους κλίμακας εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022 συγκλόνισε τη διεθνή τάξη, ανατρέποντας τις γεωπολιτικές ισορροπίες. Αλλά ενώ πολλοί στη Δύση πίστευαν...

Ταϊλάνδη: Αναβάθμιση Erieye ως αντισταθμιστικό στο πρόγραμμα νέων Gripen

Τα δύο «ιπτάμενα ραντάρ» Erieye της Αεροπορίας της Ταϊλάνδης αναμένεται να δεχτούν εργασίες αναβάθμισης ως αντισταθμιστικό όφελος για την επιλογή έως 12 μαχητικών Gripen...