34.5 C
Athens
Δευτέρα, 14 Ιουλίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΤί συμβαίνει τελικά με το «Ναύαρχος Κουζνιτσόφ»;  

Τί συμβαίνει τελικά με το «Ναύαρχος Κουζνιτσόφ»;  

- Advertisement -

Οι «επισκευαζόμενες» ζημιές που υπέστη το μοναδικό αεροπλανοφόρο του ρωσικού Ναυτικού κατά την βύθιση της πλωτής δεξαμενής PD-50 όπου βρισκόταν τον περασμένο Οκτώβριο ίσως κρατήσουν το «Ναύαρχος Κουζνιτσόφ» εκτός υπηρεσίας για περισσότερο χρόνο απ’ ότι αρχικά εκτιμάτο.
Σύμφωνα με πηγές στην Ναυπηγοεπισκευαστική Βάση 35 στο Μούρμανσκ που επικαλείται το ειδησεογραφικό πρακτορείο ΤΑSS, το σκάφος αναμένεται να δεξαμενιστεί και πάλι το 2020 για περαιτέρω επισκευές «εφόσον οι απαιτούμενες εγκαταστάσεις είναι έτοιμες και η χωρητικότητα της δεξαμενής έχει αυξηθεί». Η κρατική εταιρία OCK (Объединенная судостроительная корпорация) βρίσκεται ήδη σε διαδικασία αναβάθμισης των υπαρχόντων εγκαταστάσεων προκειμένου να εξυπηρετήσουν το «Ναύαρχος Κουζνιτσόφ» καθώς το ατύχημα με την πλωτή δεξαμενή το 2018 απέβη καθοριστικής σημασίας για την επιστροφή του στην δύναμη του Στόλου.

Υπενθυμίζεται ότι το πλοίο είχε υποστεί ζημιές από την βύθιση της δεξαμενής –της μόνης που διέθετε το ρωσικό Ναυτικό για σκάφη τέτοιου μεγέθους– και αναπόφευκτα το χρονοδιάγραμμα των επισκευών και τού μερικού εκσυγχρονισμού του ενδεχομένως να επηρεασθεί. Η εταιρία παραδέχεται ότι λόγω της «πολυπλοκότητας» των μέτρων που θα ληφθούν «προβλέπουμε σίγουρη αναβολή του δεύτερου δεξαμενισμού του πλοίου αλλά η προθεσμία για την ολοκλήρωση των επισκευών/αναβάθμισης το 2021 θα παραμείνει ως έχει».
Γιατί βυθίστηκε η πλωτή δεξαμενή του αεροπλανοφόρου «Ναύαρχος Κουζνιτσόφ» (https://www.ptisidiastima.com/kuz-dock-accident/)
«Ναύαρχος Κουζνιτσόφ»: Ενός κακού… μύρια άλλα έπονται  (https://www.ptisidiastima.com/kuz-dry-dock-follow-up/)
Σημειωτέον ότι το αεροπλανοφόρο θα έμπαινε στην δεξαμενή φέτος το καλοκαίρι όμως η απώλεια της PD-50 κατέστησε αναγκαία την εξεύρεση μιας δεύτερης. Οι προσφερόμενες εναλλακτικές λύσεις όμως δεν καρποφόρησαν και τελικά επελέγη η δημιουργία των απαιτούμενων εγκαταστάσεων εντός της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης 35 (35-й судоремонтный завод).

Όσο οι Ρώσοι προσπαθούν να αποκαταστήσουν τις συνολικά 52 ζημιές ύψους 70 –επιπλέον– εκατ. ρουβλίων που υπέστη το «Ναύαρχος Κουζνιτσόφ» εκείνη την νύχτα της 30ης Οκτωβρίου 2018, το TASS μεταδίδει ότι το 2023 θα ξεκινήσει το στάδιο της έρευνας και ανάπτυξης (Research and Development) του πρώτου πυρηνοκίνητου αεροπλανοφόρου του ρωσικού Ναυτικού. Η φάση R&D έχει ήδη ενταχθεί στο κρατικό εξοπλιστικό πρόγραμμα της περιόδου 2018-2027, αναφέρουν πηγές του ρωσικού πρακτορείου.

Το νέο αεροπλανοφόρο φέρεται ότι θα έχει εκτόπισμα περίπου 70.000 τόννων, έναντι των 43.000 (55.000 tons standard) του συμβατικού «Κουζνιτσόφ», ωστόσο δεν έχουν γίνει γνωστές λεπτομέρειες σχετικά με το κόστος ή την διάρκεια ναυπήγησής του. Το ρωσικό Ναυτικό έχει δηλώσει πως ο Στόλος περιμένει ένα προηγμένο πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο μέχρι τα τέλη του 2030 ενώ το υπουργείο Άμυνας επισημαίνει ότι το σχετικό συμβόλαιο ενδεχομένως να έχει υπογραφεί εντός του 2025.
Το ρωσικό πυρηνικό αεροπλανοφόρο δεν είναι καινούργια ιδέα. Η ναυπήγηση ενός πυρηνοκίνητου σκάφους που θα ονομαζόταν «Ουλιάναφσκ» είχε ξεκινήσει επί Σοβιετικής Ένωσης στα ναυπηγεία Νικαλάεφ. Όμως η κατάρρευση της ΕΣΣΔ οδήγησε την ματαίωσή του και το μερικώς κατασκευασθέν κύτος διαλύθηκε.
Αλέξανδρος Θεολόγου    
 
 
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Διάσωση πιλότων πίσω από τις εχθρικές γραμμές, η περίπτωση της Ελλάδας

Η εκπαίδευση ενός πιλότου μαχητικού αεροσκάφους είναι μια χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία, που απαιτεί σημαντικούς πόρους από το κάθε κράτος, ενώ οι χειριστές επιλέγονται...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Γαλλία και Βρετανία σε στρατηγική σύγκλιση με κοινή πυρηνική αποτροπή...

0
Πέρα από τα κοσμικά της πρόσφατης επίσκεψης Μακρόν στη Βρετανία, η ουσία των συμφωνηθέντων με τον εκεί πρωθυπουργό Κιρ Στάρμερ, είναι μια υψηλής πολιτικής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 13 Ιουλίου 1878: Η συνθήκη του Βερολίνου, οι...

13
Υπογράφεται η Συνθήκη του Βερολίνου μεταξύ των Μεγάλων Δυνάμεων και της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Καρπός του συνεδρίου που οργανώθηκε στο Βερολίνο από τον "αρχιτέκτονα" της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Δανία αγοράζει 129 τροχοφόρα τεθωρακισμένα Patria

Η Δανία έχει αναθέσει σύμβαση στη φινλανδική Patria για κατασκευή και παράδοση 129 τροχοφόρων τεθωρακισμένων οχημάτων CAVS 6x6, για κάλυψη επιχειρησιακών αναγκών του Δανεζικού...

Ο Τραμπ γίνεται Μπάιντεν, στέλνει Patriot στην Ουκρανία… απογοητευμένος από τον Πούτιν

Ριζική μεταστροφή εμφανίζει πλέον ο Αμερικανός Πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ στην πολιτική του στο Ουκρανικό. Έτσι αφού αρχικά σχεδόν κόντεψε να ταυτιστεί με τις ρωσικές...

Καμερούν: Ο πρόεδρος Μπιγιά, 92 ετών, υποψήφιος για 8η θητεία

Ο πρόεδρος του Καμερούν Πολ Μπιγιά, στα 92 του χρόνια ο γηραιότερος εν ενεργεία αρχηγός κράτους στον πλανήτη και μόλις ο δεύτερος που ανέλαβε...