Σε συνέχεια της πρωινής αναφοράς μας οι ανησυχητικές πληροφορίες που είχαν κυκλοφορήσει ως φήμες τις τελευταίες ημέρες για τη συντριβή της Πτήσης 302 της Ethiopian Airlines στις 10 Μαρτίου, που οδήγησε στον θάνατο 157 επιβαίνοντες δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν.

O ένας από τους καταγραφείς του Boeing της Ethiopian. Η φωτογραφία αποδεσμεύθηκε από την γαλλική BEA.

Σύμφωνα με το προκαταρκτικό πόρισμα που αποδέσμευσε η αιθιοπική πλευρά και παρουσίασε ο Αιθίοπας υπουργός Μεταφορών Dagmawit Moges: «το πλήρωμα του μοιραίου αεροσκάφους ακολούθησε επανειλημμένα όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες ώστε να ανακτήσει τον έλεγχο του αεροσκάφους (από το MCAS) αλλά απέτυχε».
Από την πλευρά της η Boeing  περιορίστηκε να σχολιάσει σχετικά με το προκαταρκτικό πόρισμα ότι «… το μελετά».
Συμπληρώνοντας τα όσα έχουμε γράψει αλλά και αντιγράφοντας από το κύριο άρθρο του τρέχοντος τεύχους ΑΠΡΙΛΙΟΥ:

«Τα 737 τέταρτης γενιάς, με τους ισχυρότερους κινητήρες CFM Leap 1B, παράγουν περισσότερη άντωση σε μεγάλες γωνίες προβολής. Αυτό σχετίζεται και με το γεγονός ότι η διαμόρφωση των Leap 1 με τους παρελκόμενους θύλακες και πυλώνες «απαίτησαν» την μετακίνηση των κινητήρων πιο μπροστά στην πτέρυγα, σε σχέση με τους CFM56-7 των 737NG, δημιουργώντας άλλο μοχλοβραχίονα με το σημείο εφαρμογής της ώσης. Πρακτικά η αυξημένη άντωση δημιουργεί σε ορισμένες περιπτώσεις το ενδεχόμενο υπερβολικής τάσης θετικής πρόνευσης (nose up pitch). Γι’ αυτό τον λόγο η FAA επέβαλε, ως μέρος της διαδικασίας πιστοποίησης του τύπου (η οποία σημειωτέον είναι συμπληρωματική της παλαιότερης πιστοποίησης του 737NG) την ενσωμάτωση συστήματος που θα ελαχιστοποιούσε τη διαφοροποίηση της συμπεριφοράς των MAX και NG. Η απόφαση να μην συμπεριληφθεί η συγκεκριμένη ενημέρωση στην μετεκπαίδευση των χειριστών από τον παλαιότερο στον νεώτερο τύπο φαίνεται να πάρθηκε με το σκεπτικό ότι το ενσωματωμένο σύστημα δεν αποτελούσε εξοπλισμό αντιμετώπισης ανώμαλης κατάστασης ή ανάγκης αλλά ενιχύει το σύστημα ελέγχου πτήσης των MAX, όπως όμως και άλλες προβλέψεις για τις οποίες ισχύει ο ίδιος κανόνας (μη ενημέρωσης). Έτσι δεν κρίθηκε απαραίτητο οι πιλότοι να ενημερωθούν για ένα σύστημα που θα λειτουργούσε στο παρασκήνιο. Φυσικά για το όλο θέμα εκκρεμούν ακόμη… πειστικές απαντήσεις από την Boeing και την FAA στο πλαίσιο της όλης διερεύνησης».