Η Βελγική Αεροπορία βρίσκεται αντιμέτωπη με μία επικίνδυνη πτώση στον αριθμό ενεργών χειριστών πολεμικών αεροπλάνων και ελικοπτέρων, η οποία οφείλεται εν πολλοίς στην επίπονη εκπαίδευση και την έλλειψη ενδιάφεροντος των νέων να σταδιοδρομήσουν στις ένοπλες δυνάμεις της χώρας.
 
Διαστάσεις του ζητήματος φανερώνουν στοιχεία του υπουργείου άμυνας, που μεταδίδει το “A l’ Avant-Garde”. Ο αριθμός των χειριστών ελικοπτέρων έχει πέσει κατά 20% τα τελευταία έτη, από 89 σε 72. Για τα 54 μαχητικά F-16 υπάρχουν 69 πιλότοι, που είναι ωστόσο καλό να διατηρηθούν σε παρόμοια τιμή, ώστε να μην δημιουργηθούν σχετικά ερωτηματικά γύρω από την ορθολογική υποστήριξη των 34 F-35.

Βασική αιτία για το φαινόμενο θεωρείται το απαιτητικό πρόγραμμα επιλογής χειριστών, που οδηγεί στον αποκλεισμό του 80% των υποψηφίων. Συγκριτικά, η “γειτονική” Ολλανδική Αεροπορία αποκλείει μόνο το 20%. Επιπλέον, μετά την Κρίση του 2008, που οδήγησε στη συρρίκνωση των Αερογραμμών, οι εμπορικές αεροπορικές εταιρείες είναι πάλι σε πλήρη ανάπτυξη, αποτελώντας πόλο έλξης για το έμπειρο ιπτάμενο προσωπικό, προσφέρουν καλύτερο μισθό και φιλικότερες συνθήκες εργασίας. Στο Βέλγιο είναι υποχρεωτικό ένας πιλότος να παραμείνει στην πολεμική αεροπορία για μοναχά έξι χρόνια, κάτι που ψυθιρίζεται ότι οφείλει να ανέλθει στα 10-15, για να ανακοπεί το ρεύμα φυγής και να γίνει η εκπαίδευση οικονομικά επωφελής.
 
Αλλά και η σύγχρονη εικόνα που προβάλλεται για την Βελγική Αεροπορία δεν είναι ελκυστική. Ιπτάμενα μέσα είναι καθηλωμένα, δεν υπάρχει η αναγκαία ποσότητα ανταλλακτικών, λείπουν εξειδικευμένοι τεχνικοί και η επαγγελματική πίεση φαντάζει υψηλή. Χαρακτηριστική είναι η πρόσφατη ιστορία καταστροφής μαχητικού F-16AM στο έδαφος από λάθος τεχνικού που ενεργοποίησε το πυροβόλο άλλου σταθμευμένου αεροσκάφους…
 
https://www.ptisidiastima.com/belgian-air-force-f-16-destroyed-by-fire-during-maintenance/