Η BAE Systems, είχε παρουσιάσει στα τέλη του 2017, ένα νέο μη επανδρωμένο αεροσκάφος που θα αποτελέσει να είναι μια σημαντική πρόοδος στην τεχνολογία stealth. Το νέο MAGMA drone δεν διαθέτει κινούμενες επιφάνειες ελέγχου, με αποτέλεσμα το σχήμα του να παραμένει αμετάβλητο καθ ‘όλη τη διάρκεια της πτήσης του.
Οι επιφάνειες ελέγχου αποτελούν βασικό μέρος των αεροσκαφών από τις αρχές του 20ού αιώνα και απαιτούν έναν αρκετά περίπλοκο μηχανισμό για να ελεγχθούν. Στην εποχή της stealth τεχνολογίας, η ύπαρξή τους μπορεί να επηρεάσει την αποκρυψιμότητα των αεροσκαφών.
Τη λύση φαίνεται να δίνει η τεχνολογία που αναπτύσσει η BAE σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, καταργώντας όλα τα πτερύγια ελέγχου. Με τη χρήση ενός συστήματος που περιλαμβάνει αγωγούς και εξαγωγές αέρα (Wing Circulation Control-WWC και Fluidic Thrust Vectoring-FTV), το αεροσκάφος θα μπορεί να ελίσσεται το ίδιο αποτελεσματικά, αν όχι καλύτερα σε σχέση με αυτά που έχουν μηχανικές επιφάνειες ελέγχου, χρησιμοποιώντας εκτρεπόμενες ριπές αέρα.
Παρά το γεγονός πως το MAGMA διαθέτει 2 κάθετα ουραία σταθερά (που έχουν αντανάκλαση στα ραντάρ), αυτά θα μπορούσαν μελλοντικά να αφαιρεθούν.
Το MAGMA, δεν είναι το πρώτο UAV της BAE χωρίς επιφάνειες ελέγχου. Είχε προηγηθεί η κατασκευή του Demon το 2010, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Κράνφιλντ, που επίσης κινούταν με ριπές αέρα.
Το 1975, ο μηχανικός της Boeing, John Kelly, διατύπωσε την άποψη πως οι κινητές επιφάνειες ελέγχου, αποτελούν μεγάλο εμπόδιο στην ανάπτυξη stealth αεροσκαφών. Ο Kelly σύγκρινε ένα πλαίσιο αεροσκάφους χωρίς κινητές επιφάνειες ελέγχου, με ένα άλλο, ίδιων διαστάσεων και συμβατικής σχεδίασης. Το πρώτο πλαίσιο είχε RCS 0,1 τετραγωνικών ποδών, ένα το δεύτερο, 5 τετραγωνικών ποδών.
Τα επιφάνειες ελέγχου πτήσης σε τρέχοντα αεροσκάφη τύπου stealth, συμπεριλαμβανομένων των B-2, F-22 και F-35, ενσωματώνουν χαρακτηριστικά χαμηλής παρατηρησιμότητας, ωστόσο οι μελλοντικές σχεδιάσεις απαιτούν την πλήρη απουσία αυτών των επιφανειών.
Αξίζει να αναφερθεί πως τόσο η Northrop Grumman (2016), όσο και η Κίνα (2019), έχουν δημοσιεύσει βίντεο που απεικονίζουν ένα αεροσκάφος 6ης γενιάς, χωρίς το κλασικό ουραίο τμήμα των σημερινών μαχητικών και με ελάχιστες επιφάνειες ελέγχου.
Το μέλλον των stealth αεροσκαφών, επιβάλει την πλήρη απουσία κινούμενων επιφανειών
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Φρεγάτα Constellation: Ολοκλήρωση σχεδίου το Μάιο του ’25, δεύτερη γραμμή ναυπήγησης...
Οι φρεγάτες κλάσης Constellation σε αμερικανική παραγωγή ίσως και να «βλέπουν» φως στον ορίζοντα μετά τα προβλήματα που κορυφώθηκαν και τον Μάιο του 2024...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 3/16 Δεκεμβρίου 1912: Ναυμαχία της Έλλης, ο...
Στον Α' Βαλκανικό Πόλεμο, μετά από αδράνεια δύο μηνών, που του στοίχισε την επικράτηση του ελληνικού στόλου και την απώλεια όλων σχεδόν των νησιών...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...