23.7 C
Athens
Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024
ΝΕΑΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΤο μέλλον των stealth αεροσκαφών, επιβάλει την πλήρη απουσία κινούμενων επιφανειών

Το μέλλον των stealth αεροσκαφών, επιβάλει την πλήρη απουσία κινούμενων επιφανειών

- Advertisement -

Η BAE Systems, είχε παρουσιάσει στα τέλη του 2017, ένα νέο μη επανδρωμένο αεροσκάφος που θα αποτελέσει να είναι μια σημαντική πρόοδος στην τεχνολογία stealth. Το νέο MAGMA drone δεν διαθέτει κινούμενες επιφάνειες ελέγχου, με αποτέλεσμα το σχήμα του να παραμένει αμετάβλητο καθ ‘όλη τη διάρκεια της πτήσης του.
Οι επιφάνειες ελέγχου αποτελούν βασικό μέρος των αεροσκαφών από τις αρχές του 20ού αιώνα και απαιτούν έναν αρκετά περίπλοκο μηχανισμό για να ελεγχθούν. Στην εποχή της stealth τεχνολογίας, η ύπαρξή τους μπορεί να επηρεάσει την αποκρυψιμότητα των αεροσκαφών.
Τη λύση φαίνεται να δίνει η τεχνολογία που αναπτύσσει η BAE σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, καταργώντας όλα τα πτερύγια ελέγχου. Με τη χρήση ενός συστήματος που περιλαμβάνει αγωγούς και εξαγωγές αέρα (Wing Circulation Control-WWC και Fluidic Thrust Vectoring-FTV), το αεροσκάφος θα μπορεί να ελίσσεται το ίδιο αποτελεσματικά, αν όχι καλύτερα σε σχέση με αυτά που έχουν μηχανικές επιφάνειες ελέγχου, χρησιμοποιώντας εκτρεπόμενες ριπές αέρα.
Παρά το γεγονός πως το MAGMA διαθέτει 2 κάθετα ουραία σταθερά (που έχουν αντανάκλαση στα ραντάρ), αυτά θα μπορούσαν μελλοντικά να αφαιρεθούν.
Το MAGMA, δεν είναι το πρώτο UAV της BAE χωρίς επιφάνειες ελέγχου. Είχε προηγηθεί η κατασκευή του Demon το 2010, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Κράνφιλντ, που επίσης κινούταν με ριπές αέρα.
Το 1975, ο μηχανικός της Boeing, John Kelly, διατύπωσε την άποψη πως οι κινητές επιφάνειες ελέγχου, αποτελούν μεγάλο εμπόδιο στην ανάπτυξη stealth αεροσκαφών. Ο Kelly σύγκρινε ένα πλαίσιο αεροσκάφους χωρίς κινητές επιφάνειες ελέγχου, με ένα άλλο, ίδιων διαστάσεων και συμβατικής σχεδίασης. Το πρώτο πλαίσιο είχε RCS 0,1 τετραγωνικών ποδών, ένα το δεύτερο, 5 τετραγωνικών ποδών.
Τα επιφάνειες ελέγχου πτήσης σε τρέχοντα αεροσκάφη τύπου stealth, συμπεριλαμβανομένων των B-2, F-22 και F-35, ενσωματώνουν χαρακτηριστικά χαμηλής παρατηρησιμότητας, ωστόσο οι μελλοντικές σχεδιάσεις απαιτούν την πλήρη απουσία αυτών των επιφανειών.
Αξίζει να αναφερθεί πως τόσο η Northrop Grumman (2016), όσο και η Κίνα (2019), έχουν δημοσιεύσει βίντεο που απεικονίζουν ένα αεροσκάφος 6ης γενιάς, χωρίς το κλασικό ουραίο τμήμα των σημερινών μαχητικών και με ελάχιστες επιφάνειες ελέγχου.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Δύο φρεγάτες Type 23, οι HMS Argyll & Westminster ψάχνουν νέο ιδιοκτήτη;

Σύμφωνα με ένα πρόσφατο άρθρο του ukdefencejournal.org.uk παραμένει αβέβαιο το μέλλον δύο βρετανικών φρεγατών Type 23, των HMS Argyll και HMS Westminster, κάτι που...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Μέρος 5, Ηλεκτρονικός Πόλεμος σε περιβάλλον ΜΤΤ

1
Του Αρχιπλοιάρχου ε.α. Ευσταθίου Νικολάου Π.Ν., Αεροναυπηγού-Ηλεκτρολόγου ΜηχανικούΕίναι γεγονός ότι η τεχνολογία Παρακολούθησης Πολλαπλών Στόχων - Multi Target Tracking - ΜΤΤ αλλάζει τα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6 Μαΐου 1942: Το Corregidor παραδίδεται στους Ιάπωνες

0
Το Corregidor, γνωστό κι ως «Γιβραλτάρ της Ανατολής» ήταν μια συστάδα ισχυρά οχυρωμένων νησιών που προστάτευαν την είσοδο του κόλπου της Μανίλα. Μετά από...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Τουρκία: Δεύτερο πρωτότυπο του μαχητικού Kaan θα πετάξει το 2025

Εξελίξεις -τουλάχιστον από πλευράς δηλώσεων- είχαμε για το τουρκικό μαχητικό 5ης γενιάς Kaan καθώς σύμφωνα με στέλεχος της Turkish Aerospace Industries που το κατασκευάζει,...

ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Μέρος 5, Ηλεκτρονικός Πόλεμος σε περιβάλλον ΜΤΤ

Του Αρχιπλοιάρχου ε.α. Ευσταθίου Νικολάου Π.Ν., Αεροναυπηγού-Ηλεκτρολόγου ΜηχανικούΕίναι γεγονός ότι η τεχνολογία Παρακολούθησης Πολλαπλών Στόχων - Multi Target Tracking - ΜΤΤ αλλάζει τα...

ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Μέρος 4, Τακτικά Συστήματα

Του Αρχιπλοιάρχου ε.α. Ευσταθίου Νικολάου Π.Ν., Αεροναυπηγού-Ηλεκτρολόγου Μηχανικού Στον σύγχρονο αεροναυτικό πόλεμο οι πολλαπλές ταυτόχρονες απειλές για ένα πολεμικό πλοίο αλλά και τα πολλά...