28 C
Athens
Κυριακή, 22 Ιουνίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑΗ επίθεση που ανάγκασε το Ισραήλ να βάλει συστήματα αυτοπροστασίας στα επιβατικά...

Η επίθεση που ανάγκασε το Ισραήλ να βάλει συστήματα αυτοπροστασίας στα επιβατικά του αεροσκάφη

- Advertisement -

Σαν σήμερα πριν 16 χρόνια, στις 28 Νοεμβρίου του 2002, σημειώθηκε μία τρομοκρατική επίθεση στην Κένυα που στόχο είχε μεταξύ άλλων, ένα επιβατικό αεροσκάφος Boeing 757 που άνηκε στην ισραηλινή εταιρεία Arkia Airlines και το οποίο βρισκόταν σε φάση απογείωσης από το διεθνές αεροδόμιο Μόι στη πόλη Μομπάσα…

H επίθεση εκδηλώθηκε με την χρήση δυο φορητών αντιαεροπορικών πυραύλων τύπου LK32 Strela 2 (κωδικός κατά ΝΑΤΟ: SA-7 Grail) ρωσικής προέλευσης, οι οποίοι όμως εκτοξεύθηκαν και προσπέρασαν το ισραηλινό Boeing χωρίς να το χτυπήσουν.
H αστυνομία πάντως κατά την διάρκεια των ερευνών για τον εντοπισμό των δραστών, συνέλεξε κομμάτια των πυραύλων και των εκτοξευτών τους με έντονο μπλε χρώμα, γεγονός που υποδηλώνει ότι ήταν εκπαιδευτικά μοντέλα. Σ’ αυτήν την περίπτωση μόνο από θέμα τύχης θα πετύχαιναν τον στόχο τους, αφού δεν φέρουν κεφαλή αναζήτησης, όμως και πάλι θα ήταν μεγάλος κίνδυνος για το αεροσκάφος στόχο. Στην συγκεκριμένη πτήση επέβαιναν 271 επιβάτες.
Στην συνέχεια οι πιλότοι επέλεξαν να μην κάνουν αναγκαστική προσγείωση αλλά να επιστρέψουν άρον-άρον πίσω στο Ισραήλ. Μετά την συγκεκριμένη επίθεση, όλες οι πτήσεις από το Ισραήλ στην Κένυα ακυρώθηκαν επ ‘αόριστον, μία κατάσταση που συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Τα ισραηλινά αεροσκάφη και άλλες φορές στο παρελθόν είχαν γίνει στόχος επιθέσεων ή απειλών, αλλά ποτέ μέχρι τότε η στοχοποίηση κι οι απειλές δεν είχαν μετουσιωθεί σε συγκεκριμένες πράξεις που λίγο έλλειψε να στοιχίσουν τις ζωές εκατοντάδων αθώων επιβατών σε ένα τυφλό τρομοκρατικό χτύπημα.
Από τις αρχές τις προηγούμενης δεκαετίας λοιπόν, η εγκατάσταση συστήματος αυτοπροστασίας στα αεροσκάφη των ισραηλινών αεροπορικών εταιρειών κατέστη υποχρεωτική για προφανείς λόγους ασφαλείας.
Μάλιστα η ισραηλινή κυβέρνηση σε συνεργασία με τοπικές αμυντικές βιομηχανίες επιδοτούσε την έρευνα και ανάπτυξη τέτοιων συστημάτων με τελικό σκοπό την προστασία της ζωής των πολιτών του.

Κάτι αντίστοιχο δεν συμβαίνει σε καμία άλλη αεροπορική εταιρεία πουθενά στον κόσμο και τα μόνα άλλα επιβατικά αεροσκάφη που εξοπλίζονται με συστήματα αυτοπροστασία είναι εκείνα τα οποία μεταφέρουν ηγέτες κρατών.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία του Ισραήλ, η El Al, αν και υπήρξε στόχος πολλών απόπειρων τόσο αεροπειρατείας όσο και και τρομοκρατικών επιθέσεων, δεν είχε μέχρι στιγμής θύματα, ενώ μόνο μία πτήση της έπεσε θύμα αεροπειρατείας, αλλά και πάλι χωρίς συνέπειες.
Το σύστημα που είχε επιλέξει αρχικά η εταιρεία ήταν το λεγόμενο Flight Guard, της επίσης ισραηλινής εταιρείας Elta το οποίο ως βασικό αντίμετρο χρησιμοποιούσε θερμοβολίδες για την παραπλάνηση της κεφαλής αναζήτησης υπερύθρων των επερχόμενων πυραύλων.

Τα συστήματα αυτοπροστασίας που φέρουν τα ισραηλινά αεροσκάφη έχουν πλέον αναβαθμιστεί και περιλαμβάνουν και αισθητήρες προειδοποίησης επερχόμενων πυραύλων (missile approach warning system – MAWS) αλλά και συστήματα λέιζερ για την παρεμβολή των κεφαλών αναζήτησης των πυραύλων.
Ο λόγος δεν ήταν μόνο η τεχνολογική ανωτερώτητα των παρεμβολών λέιζερ, αλλά και ότι κάποιες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ελβετία αρνήθηκαν να επιτρέψουν προσέγγιση ισραηλινών αεροσκαφών με συστήματα αυτοπροστασίας με θερμοβολίδες ως αναλώσιμα, για τον φόβο πρόκλησης πυρκαγιών στο έδαφος…
Εν όψει δε της κατάριψης της πτήσης ΜΗ17 των Μαλαισιανών Αερογραμμών, έχουν αναπτυχθεί ακόμα και συρόμενα δολώματα (decoys) όπως το ELL-8270 της ίδιας εταιρείας για την προστασία αεροπλάνων μεγέθους μεγάλου επιβατικού και από πυραύλους κατεθυνόμενους από ραντάρ…
Το παρόν άρθρο δημοσιεύθηκε πρώτη φορά στις 28 Νοέ 2018

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

“Αναβάθμιση” φρεγατών ΜΕΚΟ, μια ακόμη ελληνική εφεύρεση ισάξια του Μπέβατρον

Το μακρινό 2020, εδώ στην ΠΤΗΣΗ, γράφτηκε το παρακάτω άρθρο, παρουσιάζοντας τότε την είδηση, πως για την πολύπαθη αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ του Πολεμικού...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η Λιβύη θυμήθηκε την ΑΟΖ με την Τουρκία και “πυροβολεί” τις...

57
Δεν κράτησε πολύ η αίσθηση πως από την πλευρά της Λιβύης -συγκεκριμένα της εκεί κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας με έδρα την Τρίπολη- υπάρχει μια σιωπηρή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 22 Ιουνίου 1940: Το βαγόνι της Κομπιένης, η...

9
Στη μέρα που αποκλήθηκε η "Δεύτερη Ανακωχή της Κομπιένης", η Γαλλία υποτάσσεται λήγοντας τη "Μάχη της Γαλλίας", όπως την είχε ονομάσει ο στρατηγός Βεϋγκάν.Η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

H Σούδα είχε κυρίαρχο ρόλο στην επιχείρηση Midnight Hammer

Σύμφωνα με το itamilradar.com η Σούδα ήταν μια από τις βάσεις που είχαν κυρίαρχο ρόλο στην επιχείρηση Midnight Hammer, της προσβολής των εγκαταστάσεων του...

Η Airbus εξετάζει τη διάθεση μεταγωγικών A400M με μίσθωση;

Η ευρωπαϊκή Airbus διερευνά την ιδέα να γίνει διαχειριστής ορισμένων μεταγωγικών A400M τα οποία θα μπορεί να μισθώνει σε Αεροπορίες για κάλυψη επιχειρησιακών αναγκών...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 22 Ιουνίου 1940: Το βαγόνι της Κομπιένης, η Γαλλία παραδίδεται

Στη μέρα που αποκλήθηκε η "Δεύτερη Ανακωχή της Κομπιένης", η Γαλλία υποτάσσεται λήγοντας τη "Μάχη της Γαλλίας", όπως την είχε ονομάσει ο στρατηγός Βεϋγκάν.Η...