Το ένα και μοναδικό γαλλικό αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle βρίσκεται στην τελική φάση των εργασιών γενικής συντήρησης, επισκευής και αναβάθμισης λίγο πριν επιστρέψει σε υπηρεσία.
Μετά από 15 μήνες εργασιών στην δεξαμενή στα ναυπηγεία της Τουλόν, αεροπλανοφόρο έπεσε ξανά στο νερό τον Μάιο, όπως είχαμε αναφέρει σχετικά.
Μέχρι τότε και σύμφωνα με το meretmarine, είχαν πραγματοποιηθεί περί τις 800 δοκιμές στην δεξαμενή και απομένουν ακόμα περί τις 200 στην θάλασσα.
Αφού ολοκληρώθηκαν κάποιες εργασίες από εκείνο το σημείο και μετά, το αεροπλανοφόρο είναι πλέον έτοιμο να ξεκινήσει αυτές τις απαραίτητες δοκιμές στην θάλασσα που αναμένεται να κρατήσουν αρκετές εβδομάδες.
Μετά από αυτές θα αρχίσουν και οι αεροναυτικές δοκιμές με αποκορύφωμα την επιστροφή στο αεροπλανοφόρων των ναυτικών του μαχητικών αεροσκαφών Rafale M.
To πρόγραμμα αναβάθμισης των συστημάτων και αισθητήρων του αεροπλανοφόρου δρομολογείται από τη Naval Group και θα έχει συνολικό κόστος 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει εγκατάσταση νέου συστήματος διαχείρισης μάχης και νέου ραντάρ (SMART-S).
Πρόκειται για την δεύτερη φορά στην επιχειρησιακή του ζωή από το 2001 που το Charles de Gaulle μπαίνει σε δεξαμενή για γενική συντήρηση και επισκευές.
Σημειώνεται ότι για όσο διάστημα το αεροπλανοφόρο ήταν εκτός υπηρεσίας, προκειμένου να συνεχιστεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των Γάλλων πιλότων μετέβησαν στις ΗΠΑ όπου έκαναν απο-προσνηώσεις σε αμερικανικό αεροπλανοφόρο, αφού είναι πλήρως συμβατά μεταξύ τους στο κομμάτι των εναέριων επιχειρήσεων.
Φωτογραφίες: Εκπαίδευση Γάλλων πιλότων Rafale M και E-2C στη NAS Oceana των ΗΠΑ
Πρόκειται για το πρώτο και μοναδικό πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο της Γαλλίας και παγκοσμίως πλην ΗΠΑ. Για την πρόωσή του χρησιμοποιήθηκε ένας μεγενθυμένος πυρηνικός αντιδραστήρας Κ15 παρόμοιος με αυτούς των γαλλικών πυρηνοκίνητων υποβρυχίων που όμως από ό,τι φαίνεται δεν ήταν πολύ επιτυχημένη επιλογή.
10 λόγοι γιατί τα αεροπλανοφόρα κλάσης Queen Elizabeth δεν είναι πυρηνοκίνητα
Το επόμενο γαλλικό αεροπλανοφόρο κατά πάσα πιθανότητα θα είναι συμβατικής πρόωσης, όπως τα δυο νέα αγγλικά αεροπλανοφόρα κλάσης Queen Elizabeth.