8.5 C
Athens
Δευτέρα, Ιανουάριος 13, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΓιατί η Αεροπορία των ΗΠΑ δεν μπόρεσε να αναχαιτίσει τα αεροσκάφη της...

Γιατί η Αεροπορία των ΗΠΑ δεν μπόρεσε να αναχαιτίσει τα αεροσκάφη της 11ης Σεπτεμβρίου;

- Advertisement -

Ένα ερώτημα που βασανίζει ερευνητές και αναγνώστες, είναι για ποιο λόγο οι αεροπορικές δυνάμεις των ΗΠΑ, δεν κατόρθωσαν να εμποδίσουν την τραγωδία της 11ης Σεπτεμβρίου.
Στις 11 Σεπτεμβριου 2011 υπήρχαν μόνο 14 μαχητικά αεροσκάφη σε επιφυλακή για όλο τον εναέριο χώρο των ηπειρωτικών ΗΠΑ. Κανένα δίκτυο υπολογιστών ή συναγερμός δεν ειδοποίησε αυτόματα την North American Air Defense Command (NORAD, δηλαδή την αρμόδια στρατιωτική υπηρεσία για την προφύλαξη των ΗΠΑ από αεροπορικές απειλές) για αεροπλάνα που αγνοούνται. “Το μόνο που έπρεπε να κάνουν (το σύστημα ελέγχου πολιτικών πτήσεων – ATC) ήταν να σηκώσουν το ακουστικό και να μας τηλεφωνήσουν”, έχει δηλώσει ο Επισμηναγός Douglas Martin, αξιωματικός δημοσίων σχέσεων της NORAD. Το Boston Center, μία από τις 22 περιφερειακές εγκαταστάσεις του ATC, κάλεσε τρεις φορές την Διοίκηση NEADS που υπάγεται στη NORAD
Στις 8:37 π.μ. για να ενημερώσει τη NEADS ότι η πτήση 11 έπεσε θύμα αεροπειρατείας.
Στις 9:21 π.μ. να ενημερώσει τη NEADS ότι η πτήση 11 κατευθυνόταν προς την Ουάσινγκτον ενώ το αεροπλάνο είχε χτυπήσει τον Βόρειο Πύργο 35 λεπτά νωρίτερα.
Και στις 9:41 π.μ. για να ενημερώσει (εσφαλμένα) για την πτήση 1989 της Delta Air Lines από τη Βοστόνη πως είναι θύμα πιθανής αεροπειρατείας.
Το ATC της Νέας Υόρκης κάλεσε τη NEADS στις 9:03 π.μ. για να αναφέρει ότι η United Flight 175 είχε καταληφθεί . Την ίδια στιγμή το αεροσκάφος χτύπησε στον Νότιο Πύργο. Μέσα σε λίγα λεπτά από την πρώτη κλήση από το Κέντρο της Βοστώνης, το NEADS απογείωσε δύο F-15 από την βάση Otis στο Falmouth της Μασαχουσέτης και τρία F-16 της Εθνικής Φρουράς  από τη βάση Langley στο Χάμπτον. Κανένα μαχητικό δεν βρέθηκε κοντά στα σημεία που εξελίσσονταν τα γεγονότα.
Γιατί δεν μπορούσε το ATC να βρει τις πτήσεις που είχαν υποστεί αεροπειρατεία; Όταν οι αεροπειρατές απενεργοποίησαν τους αναμεταδότες των αεροπλάνων, οι οποίοι μεταδίδουν σήματα ταυτοποίησης, το ATC έπρεπε να τα αναζητήσει μέσα από 4500 πανομοιότυπα ίχνη ραντάρ, που διασχίζουν μερικούς από τους πιο πολυσύχναστους αεροδιαδρόμους της χώρας.
Και το εξελιγμένο ραντάρ της NORAD; Ήταν στημένο ούτως ώστε να εντοπίζει απειλές που προέρχονται από έξω προς τα μέσα και όχι για απειλές που λαμβάνουν ήδη χώρα σε αμερικανικό εναέριο χώρο. Ακόμη και οι πολιτικές πτήσεις που έρχονταν από το εξωτερικό, δεν παρακολουθούνταν από τη NORAD, διότι δεν θεωρούνταν απειλή.
Τη δεκαετία πριν από την 11/9, η NORAD είχε (σχεδόν) αναχαιτίσει μόλις ένα πολιτικό αεροπλάνο πάνω από τη Βόρεια Αμερική: το Learjet του γκόλφερ Payne Stewart τον Οκτώβριο του 1999. Με επιβάτες και πλήρωμα αναίσθητο από αποσυμπίεση καμπίνας, το αεροπλάνο έχασε αρχικά επαφή ασυρμάτου αλλά παρέμεινε σε επαφή αναμεταδότη μέχρι που συνετρίβη.
Ακόμα κι έτσι, χρειάστηκε ένα F-16 1 ώρα και 22 λεπτά για να φτάσει στο σημείο της συντριβής. Οι κανόνες που ίσχυαν τότε, ισχυαν και στις 11/9 και απαγόρευσαν την υπερηχητική πτήση σε περιστατικά αναχαιτίσεων.
Είναι προφανές λοιπόν πως οι αμερικανικές αεροπορικές δυνάμεις, δεν είχαν τα μέσα να αντιμετωπίσουν μια τόσο αναπάντεχη και καλά σχεδιασμένη επίθεση. Έκτοτε άλλαξαν πολλά και η NORAD τοποθέτησε σταθμούς ραντάρ για να παρακολουθεί τη κίνηση αεροσκαφών (και) στο εσωτερικό των ΗΠΑ, δημιουργήθηκαν “hotlines” για άμεση επικοινωνία μεταξύ NORAD – ATC και ανατέθηκαν περισσότερα αεροσκάφη σε καθήκοντα εσωτερικής αεράμυνας.
Πηγή: Popular Mechanics
Πρώτη δημοσίευση 11/9/2018

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Πως οι εκσυγχρονισμένες MEKO200HN γίνονται αντιαεροπορικές πλατφόρμες με χαμηλό κόστος

Οι φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ, κλάσης "Ύδρα", παραμένουν και σήμερα θεμέλιο του στόλου μας. Και ο μη εκσυγχρονισμός των εξαιρετικών αυτών πλοίων, έχει αναμφίβολα μειώσει την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΨΗ: Πότε (δεν) θα ξαναπάρει νέα Rafale η Πολεμική Αεροπορία;

45
Η χθεσινή άφιξη του 24ου μαχητικού Rafale στην Τανάγρα, με κωδικό "457" ολοκλήρωσε την διπλή παραγγελία του τύπου που έγινε από τη χώρα μας....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 Ιανουαρίου 1945: Επίθεση του Βιστούλα – Όντερ,...

1
Το 1ο Λευκορωσικό Μέτωπο του Στρατάρχη Ζούκωφ και το 1ο Ουκρανικό Μέτωπο του Στρατάρχη Κόνιεφ, μια δύναμη 2.203.600 ανδρών (163 Μεραρχίες), με 4.529 άρματα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η καινούργια «Πτήση» Nο 55, Ιανουάριος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 55, Ιανουάριος 2024, είναι στα περίπτερα από το Σάββατο 04-01 με άκρως επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα, αλλά υπάρχει ήδη  ηλεκτρονικά  ΕΔΩ...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 Ιανουαρίου 1945: Επίθεση του Βιστούλα – Όντερ, η σοβιετική προέλαση φθάνει στη Γερμανία

Το 1ο Λευκορωσικό Μέτωπο του Στρατάρχη Ζούκωφ και το 1ο Ουκρανικό Μέτωπο του Στρατάρχη Κόνιεφ, μια δύναμη 2.203.600 ανδρών (163 Μεραρχίες), με 4.529 άρματα...

Ιανουάριος 2009, το «Hellas Liberty» φθάνει στον Πειραιά – το καράβι που ξανάχτισε την ελληνική ναυτιλία

Του αναγνώστη μας AristidesΤην 11η Ιανουαρίου 2009 στις 16.50 κατέπλευσε ρυμουλκούμενο στον Πειραιά και έδεσε στην Ακτή Βασιλειάδη, εμπρός από το Υπουργείο Ναυτιλίας, το...