To ρωσικό εκπαιδευτικό προκεχωρημένης εκπαίδευσης (LIFT) MiG-AT παρά την ήττα του στον σχετικό διαγωνισμό της ρωσικής Αεροπορίας πριν κοντά δεκα πέντε χρόνια, είναι πιθανό τελικά να επανέλθει στο προσκήνιο, παραχθεί και παραληφθεί από την ρωσική Αεροπορία.

Έτσι τουλάχιστον δήλωσε ο αρχισχεδιαστής κι αντιπρόεδρος της United Aircraft Corporation (UAC) Σεργκέι Κοροτόκοφ.
Στον τότε διαγωνισμό το MiG-AT έχασε από το ανταγωνιστικό Yak-130 το 2002 και κάποια χρόνια μετά, το 2010 η εταιρεία ακύρωσε εντελώς το πρόγραμμα καθώς δεν μπόρεσε να βρει πελάτες ούτε στην διεθνή αγορά, έχοντας κατασκευάσει δυο πρωτότυπα.
Ο διαγωνισμός αποσκοπούσε στην μαζική αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων L-29 Delphin και L- 39 Albatros τσεχοσλοβακικής κατασκευής.
Το ρωσικό Υπουργείο Άμυνας τώρα εξετάζει σοβαρά τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει αυτό το αεροσκάφος ως βασικό εκπαιδευτικό, προφανώς εκτός από το Yak-130.

Με τη σειρά του, ο επικεφαλής της επιτροπής του Συμβουλίου της Ομοσπονδίας για την Άμυνα και Ασφάλεια Βίκτορ Μποντάρεφ εξήγησε σε μια συνομιλία με το κρατικό πρακτορείο TASS ότι ο προτεινόμενος χρόνος για την επανέναρξη της παραγωγής του MiG-AT είναι το 2023.
Η απόφαση αυτή προφανώς είναι περίεργη. Το Yak-130 είναι σε πλήρη ρυθμό παραγωγής τόσο για την ρωσική Αεροπορία όσο και για εξαγωγικούς πελάτες, ενώ γενικά αναφέρεται ότι είναι πολύ ικανό αεροσκάφος στον ρόλο του.
Ενδεχομένως, το Yak να αποδείχθηκε λίγο υπερβολικά προηγμένο και πολυσύνθετο ενώ το MiG-AT θα θεωρείται ότι θα μπορούσε να ήταν ένα εκπαιδευτικό στο οποίο πιο εύκολα θα προσαρμοζόταν ένας νέος χειριστής για την πρώτη του πτήση με αεροσκάφος τζετ.
Κατά μία άλλη εκδοχή, το Yak-130 κρίνεται πολύτιμο ως ελαφρύ αεροσκάφος κρούσης και αφήνει έτσι κενά στο εκπαιδευτικό έργο.

Επίσης, είναι γεγονός ότι η ήττα της MiG σε εκείνον τον διαγωνισμό καταδίκασε εν ολίγοις τις εξαγωγικές προοπτικές της MiG αφού έχασε τον κύριο πελάτη της, που είναι σημαντικό κριτήριο επιλογής για πολλούς εξαγωγικούς πελάτες, δηλαδή το αεροσκάφος που ενδιαφέρονται να αγοράσουν να βρίσκεται σε υπηρεσία με την Αεροπορία της χώρας του κατασκευαστή.
Ροή Ειδήσεων
13/07/2018
1
H νεκρανάσταση του αιώνα: Επιστροφή του MiG-AT;