24.1 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΟι "νεκροί" Τούρκοι κομάντος που ανέβηκαν στα Ίμια το 1996 και εθνικιστικές...

Οι “νεκροί” Τούρκοι κομάντος που ανέβηκαν στα Ίμια το 1996 και εθνικιστικές ονειρώξεις

- Advertisement -

Η κρίση των Ιμίων κορυφώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της 31ης Ιανουαρίου. Στις 01:40 τουρκικές ειδικές δυνάμεις αποβιβάζονται στη Μεγάλη Ίμια (Δυτική). Σύμφωνα με δεκάδες άρθρα που κυκλοφόρησαν τα επόμενα χρόνια, η ολιγομελής τουρκική ομάδα, βρήκε το θάνατο υπό περίεργες συνθήκες που αποδόθηκαν είτε σε ελληνικό δάκτυλο, είτε ακόμη και σε πράξη του τουρκικού κράτους και των Αμερικανών που ήθελαν να τους σωπάσουν.
Ποια είναι η αλήθεια;
Με τη Κρίση των Ιμίων, η Άγκυρα πέτυχε να «γκριζάρει» περιοχές του ανατολικού Αιγαίου, χωρίς (επισήμως) να ρίξει ούτε μια σφαίρα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι γείτονες πέτυχαν μια στρατηγική νίκη που θα έπρεπε να διδάσκεται στις στρατιωτικές ακαδημίες, διότι πέτυχε πολλά με ανύπαρκτο κόστος.
Αυτή η ελληνική ήττα, θα έπρεπε κάπως να «μετριαστεί» και ένας καλός τρόπος θα ήταν η άθελη ή ηθελημένη δημιουργία ενός μύθου, γύρω από τη τύχη των Τούρκων κομάντο που πάτησαν το πόδι τους σε ελληνικό έδαφος.
Στις 04:50 της 31ης Ιανουαρίου 1996, ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού αναφέρει ότι εντόπισε περί τους 10 Τούρκους κομάντος με τη σημαία τους. Δίνεται εντολή να επιστρέψει στη βάση του κι ενώ πετά μεταξύ των βραχονησίδων Πίτα και Καλόλιμνος αναφέρει βλάβη και χάνεται από τα ραντάρ. Αργότερα θα ανασυρθούν νεκρά και τα τρία μέλη του πληρώματος, ο υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός, σκοτώθηκαν.
Η Κρίση έληξε τα ξημερώματα τις 31ης Ιανουαρίου 1996 με την εντολή των Αμερικανών για την εφαρμογή του «No ships, no troops, no flags». Από εκείνη η τη στιγμή και μετά, το Αιγαίο «γκριζάρεται» στα μάτια της διεθνούς κοινής γνώμης. Η Άγκυρα όπως προαναφέραμε, καταφέρνει με μηδενικό ουσιαστικό κόστος, να βάλει πόδι στο Αιγαίο, προσθέτοντας ένα ακόμη θέμα στην ατζέντα των ελληνοτουρκικών διαφορών, ως αποτέλεσμα του ευφυούς σχεδιασμού μιας κρίσης που έπιασε την ελληνική πλευρά στον ύπνο.
Τι απέγιναν οι Τούρκοι κομάντος;
Λίγo αργότερα, γεννιέται ο μύθος πως η ομάδα των 12 Τούρκων στρατιωτικών, σκοτώθηκε σε πτώση ελικοπτέρου μερικές ημέρες μετά τη Κρίση των Ιμίων, κατόπιν σαμποτάζ που προκλήθηκε από πράκτορες. Μεταγενέστερες εκδοχές του μύθου κάνουν λόγο για μυστηριώδη αυτοκινητιστικά δυστυχήματα και ανεξήγητες εν ψυχρώ δολοφονίες.
Στις 15 Φεβρουαρίου 1996 συνετρίβη μέσα στον ναύσταθμο «Ακσάζ» ελικόπτερο τύπου S-70 και σκοτώνονται 5 άνδρες, ενώ τραυματίζονται άλλοι 9. Επρόκειτο (σύμφωνα με τουρκικά δημοσιεύματα) για 5 κομάντο που γύριζαν από πτήση στα Ίμια (Bülent Usta, Toprak Karıştır, İhsan Çakmak, Ahmet Selçuk and Aykut Tetik). Σε άλλο άρθρο το όνομα του Toprak Karıştır, αντικαθίσταται με αυτό του Ahmet Toprakkarıştıran.

Τα ελληνικά δημοσιεύματα υποστηρίζουν πως και οι 12 κομάντο σκοτώθηκαν σε πτώση ελικοπτέρου 17 ημέρες μετά τα γεγονότα των Ιμίων. Η Hurriyet Daily News όμως, υποστηρίζει πως σύμφωνα με έρευνα της Vatan, 2 από τους κομάντο είναι σήμερα (2012) στη φυλακή για διάφορες υποθέσεις (υποθέσεις Ενεργκεκον και Βαριοπούλα), ο αρχαιότερος εξ αυτών είναι συνταξιούχος και οι υπόλοιποι 9 υπηρετούν ακόμη στις Τουρκικές ΕΔ.
Σε συνέντευξη του τότε συντονιστή πλωτάρχη İz Metin στην Hurriyet (2012), πληροφορούμαστε πως οι κομάντος των Ιμίων, είναι οι Ali Turksen, Ercan Kirectepe, Hakan Caliskan, Sadettin Dogan (σκοτώθηκε το 2014), Salih Corekcioglu, Cavit Ozmen, Abdullah Arslan, Levin Keten, Lutfu Tokusoglu, Ibrahim Balcin, Hasan Arap και Tanel Erena. Κανένα από αυτά τα ονόματα δεν ταιριάζει με τις αναφορές για τους 5 πεσόντες κομάντο της συντριβής του ελικοπτέρου.
Η Milliyet, φιλοξένησε τον Ιανουάριο του 2016, συνέντευξη του επικεφαλής της τουρκικής ομάδας που ανέβηκε στα Ίμια το 1996, απόστρατου συνταγματάρχη Ali Türkşen, ο οποίος φαίνεται να επιβεβαιώνει την απώλεια των 5 συναδέλφων του στο αεροπορικό ατύχημα με το ελικόπτερο στις 15 Φεβρουαρίου 1996. Οι 5 νεκροί όμως δεν ήταν μέλη της ομάδας των 12 κομάντο, αλλά σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια περιπολίας στα Ίμια. Ο ελληνικός Τύπος εκείνη την εποχή είχε γράψει ότι έγινε δήθεν σαμποτάζ από Έλληνες πράκτορες στο ελικόπτερο που τους μετέφερε. Ουδέποτε όμως υπήρξε επιβεβαίωση και σε άρθρο της Milliyet του 2017, επαναλαμβάνεται ο ισχυρισμός.

Ο Ali Türkşen το 2008

O Ali Türkşen και ο Ercan Kirectepe σε πρόσφατη (2016) συνέντευξη στο NTV απεικονίζονται σε πλάνα του 1996, μετά το πέρας της αποστολής στα Ίμια.

 
Ο Türkşen σε συνέντευξη στο STAR (Φεβρουάριος 2017).

 
Ο Ercan Kirectepe σύμφωνα με τα ρεπορτάζ, πλήρωσε με τη πιστωτική του κάρτα το καύσιμο για τα δυο φουσκωτά σκάφη που μετέφεραν την ομάδα στα Ίμια.

Αριστερά ο Ali Turksen και δεξιά ο Ercan Kirectepe

Από τα ανωτέρω καταλαβαίνουμε πως δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να υποστηρίζει πως οι 12 Τούρκοι κομάντο που ανέβηκαν στα Ίμια, σκοτώθηκαν από Έλληνες πράκτορες ή το ίδιο το τουρκικό κράτος. Το γεγονός πως οι επικεφαλείς τους αποδεδειγμένα βρίσκονται εν ζωή, καταρρίπτει τον ισχυρισμό.
Αρχική δημοσιευση: Fact Checker

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 28 Απριλίου 1503: Μάχη της Κερινιόλα, τα πυροβόλα...

0
Η μάχη εντάσσεται στον μακρύ ανταγωνισμό μεταξύ Ισπανίας και Γαλλίας για τον έλεγχο των ιταλικών επαρχιών. Ο πόλεμος έκρινε την κυριαρχία στο θρόνο του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

ΕΑΒ: Μπορεί να αναγεννηθεί μέσω ιδιωτικοποίησης και συμμετοχής στην παραγωγή των F-35;

Του Γιώργου Αντωναρά, Αεροναυπηγού Μηχανικού, πρώην διευθυντή Εκτιμήσεων, Συμβάσεων & Διοίκησης Προγραμμάτων της ΕΑΒ (1978-1997)Σήμερα, μετά από 47 χρόνια λειτουργίας, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία...

ThinkOutOfTheBox: Ελληνικός Στόλος με περισσότερες και φθηνότερες FDI Made in Greece

Το Πολεμικό Ναυτικό, αν όλα πάνε καλά, θα παραλάβει εντός του 2025 τις δυο πρώτες φρεγάτες κλάσης "Κίμων". Οι φρεγάτες αυτές μέχρι το 2028...